Evropski sud pravde: Sudovi evropskih zemalja mogu primorati Facebook da ukloni određeni sadržaj

Društvene mreže, 04.10.2019, 09:00 AM

Evropski sud pravde: Sudovi evropskih zemalja mogu primorati Facebook da ukloni određeni sadržaj

Najviši sud Evropske unije juče je doneo odluku da sudije nižih sudova mogu naložiti Facebooku da ukloni sa svoje platforme u celom svetu komentare koji krše zakon. Ovom odlukom najviši evropski sud je povećao nadležnost sudova zemalja članica EU koji mogu narediti kompaniji da ukloni komentare koje sud prethodno proglasi nezakonitim.

Evropski sud pravde doneo je ovu odluku nakon što je austrijska političarka Eva Glavišnig-Pisček iz Stranke zelenih zatražila sudskim putem od Facebooka da ukloni komentare koji su "štetni za njen ugled". Glavišnig-Pisček je tvrdila da Facebook treba da ukloni uvredljive komentare o njoj i to širom sveta. Sud je presudio protiv Facebooka, nanoseći snažan udar tehnološkim kompanijama i to u trenutku dok one razgovaraju sa zakonodavcima o načinima regulacije govora na internetu.

„Zakon EU ne sprečava davatelja usluge poput Facebooka da naloži uklanjanje identičnih i, u određenim okolnostima, komentara koji su ekvivalentni komentarima koji su prethodno proglašeni nezakonitim“, navodi se u odluci Evropskog suda pravde. „Pored toga, zakon EU ne sprečava da takva zabrana proizvodi efekte širom sveta, u okviru relevantnog međunarodnog prava.“

Evropski sud pravde potvrdio je ovom presudom da kompanije poput Facebooka i Twittera nisu odgovorne za sadržaj objavljen na njihovim platformama, ali to ne zabranjuje sudovima da nalože kompanijama da uklone nezakoniti sadržaj. Krajem prošlog meseca, isti taj sud presudio je da Google nije u obavezi da primenjuje “pravo na zaborav” izvan EU, odnosno na sve verzije pretraživača. Međutim, prema jučerašnjoj odluci suda nezakoniti sadržaj može biti međunarodno ograničen.

Facebook se usprotivio presudi. „Ova presuda postavlja pitanja u vezi slobode izražavanja i uloge koju internet kompanije treba da igraju u nadgledanju, tumačenju i uklanjanju govora koji bi mogao biti nezakonit u bilo kojoj određenoj zemlji“, navodi se u izjavi kompanije.

„To potkopava dugogodišnji princip da jedna država nema pravo nametati svoje zakone o govoru drugoj zemlji. Takođe otvara vrata obavezama internet kompanija da proaktivno prate sadržaj, a zatim tumače da li je on "ekvivalentan" sadržaju za koji je utvrđeno da je nezakonit."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje