Facebook bag isključio dvofaktornu autentifikaciju bez dozvole korisnika

Društvene mreže, 30.08.2018, 10:30 AM

Facebook bag isključio dvofaktornu autentifikaciju bez dozvole korisnika

Facebook tvrdi da je dvostruka autentifikacija jedna od najboljih bezbednosnih mera koju korisnici mogu primeniti da bi zaštitili svoje naloge. To znači da, ako vam je ova opcija uključena, od vas će se prilikom prijavljivanja tražiti ne samo korisničko ime i lozinka, već i kod za jednokratnu upotrebu. Ali novinarka WIRED-a bila je šokirana kada je otkrila da joj je Facebook isključio ovu opciju bez njene dozvole.

Novinarka Luis Macakis, dobila je iznenada poruku sa Facebooka kojom je obaveštavaju da joj je dvofaktorna autentifikacija isključena. Pošto ona nije to uradila, pretpostavila je da joj je nalog hakovan.

"Želeli smo da vam kažemo da je vaš mobilni broj uklonjen sa vašeg naloga", pisalo je u poruci. "Zbog toga smo isključili dvofaktornu autentifikaciju na vašem nalogu kako biste bili sigurni da nećete biti blokirani kada koristite neprepoznati računar ili mobilni uređaj za prijavljivanje."

"Nisam uklonila telefonski broj; Odmah sam pretpostavila da sam hakovana, pogotovo uzimajući u obzir priču o kojoj sam izveštavala. Kao što je slučaj sa stotinama miliona ljudi širom sveta, moj Facebook nalog je arhiva deset godina mog života", rekla je Macakis.

Ona je objasnila da poruka koju je dobila nije imala opciju da obavesti Facebook da ona nije odobrila takvu promenu, iako je sadržala dugme za dodavanje novog broja mobilnog telefona. S obzirom da se u tom trenutku nalazila u taksiju, na putu do zubara, Macakis je pozvala svog urednika i još jednu koleginicu kako bi kontaktirali Facebook što pre. Koleginica je resetovala lozinku za njen nalog sa njenog laptopa na poslu. Proverila je i aktivne sesije na njenom nalogu i uređaj na kome je bila prijavljena. Sve je izgledalo normalno. Ni Facebook tada nije otkrio nikakav problem.

Macakis je tada prešla sa SMS dvofaktorne autentifikacije na jednu od novijih, sigurnijih metoda za zaštitu naloga, nadajući se da je sve u redu.

I uglavnom i jeste bilo. Kasnije, Facebook je obavestio novinarku da je problem napravila greška koja automatski isključuje dvofaktornu autentifikaciju kada korisnici promene broj telefona, ili podešavanja privatnosti koja su povezana sa njim.

U ovom slučaju, Macakis je promenila podešavanje vezano za broj - posle promene broj je bio vidljiv samo njoj. Zbog baga, Facebook je mislio da je ona potpuno uklonila svoj broj i isključio autentifikaciju sa dva faktora.

Facebook kaže da je ovaj problem uticao na veoma mali broj ljudi, iako kompanija nije navela tačan broj. Kompanija se zahvalila novinarki zbog toga što im je skrenula pažnju na ovo i izjavila da je problem rešen čim su saznali za bag.

Facebook je pozvao korisnike da ipak koriste dvofaktornu autentifikaciju, i rekao da će u slučaju deaktivacije ove opcije, korisnike obavestiti o promeni.

Macakis kaže da je ona kao novinar imala mogućnost da telefonom, odmah kontaktira nekog iz Facebookovog tima i reši svoj problem, ali da većina korisnika Facebooka nema tu mogućnost. Osim toga, korisnici Facebooka bi možda ignorisali ovakvu poruku, ili je ne bi ni primetili, živeći u uverenju da im je nalog siguran.

Ovo je samo još jedan dokaz kontrole koju Facebook ima nad našim digitalnim životima.

"To je dokaz implicitnog poverenja koje svi mi imamo u Facebook da će zaštititi naše najosetljivije komunikacije", kaže Macakis. "Platforme na koje se najviše oslanjamo napravili su ljudi, što znači da će grešaka uvek biti."

Ako se sličan problem desi sa vašim nalogom, možete ga prijaviti Facebookovom Centru za pomoć.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta uklonila 63.000 Instagram naloga povezanih sa seksualnom iznudom

Meta uklonila 63.000 Instagram naloga povezanih sa seksualnom iznudom

Meta je obrisala 63.000 Instagram naloga iz Nigerije koji su bili umešani u prevare i seksualne ucene, među kojima i mrežu od 2.500 naloga povezani... Dalje

Meti dat rok do septembra da odgovori na zabrinutost EU zbog primoravanja korisnika da plaćaju svoje pravo na privatnost

Meti dat rok do septembra da odgovori na zabrinutost EU zbog primoravanja korisnika da plaćaju svoje pravo na privatnost

Meta je dobila rok do 1. septembra da odgovori na pitanja Evropske komisije u vezi sa svojim novim modelom oglašavanja koji primorava korisnike da bi... Dalje

Epidemija oglasa na Facebooku koji nude besplatan popularni softver a dovode do infekcije uređaja

Epidemija oglasa na Facebooku koji nude besplatan popularni softver a dovode do infekcije uređaja

Sajber kriminalci koriste poslovne Facebook stranice i oglase za reklamiranje lažnih Windows tema, piratskih igara i softvera Sora AI, 3D image creat... Dalje

Zbog obmane korisnika i netransparentnosti EU preti platformi X kaznom od 6% godišnjeg prometa

Zbog obmane korisnika i netransparentnosti EU preti platformi X kaznom od 6% godišnjeg prometa

Evropska komisija je u petak zvanično rekla da veruje da je X (bivši Twitter) prekršio tehnološke propise EU i da bi mogao da se suoči sa kaznom ... Dalje

Meta krši evropski zakon primoravanjem korisnika Facebooka i Instagrama da pristanu na prikupljanje podataka

Meta krši evropski zakon primoravanjem korisnika Facebooka i Instagrama da pristanu na prikupljanje podataka

Evropska komisija je obavestila Metu da njen model „plati ili pristani“ krši zakon EU jer ne dozvoljava korisnicima da bez prisile odluč... Dalje