Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Društvene mreže, 24.09.2012, 08:39 AM

Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Kao jedan od uslova za korišćenje društvene mreže, Facebook zahteva korišćenje pravih imena. Međutim, iako je to protiv Faceboook-ovih pravila, mnogo je onih koji su na društvenoj mreži prisutni pod lažnim imenom. Facebook je osmislio novu strategiju da otkrije ko su korisnici koji krše pravila društvene mreže na ovaj način i ona uključuje pomoć prijatelja što mnogima izgleda kao cinkarenje.

Naime, Facebook će koristiti iskačući (pop-up) prozor sa pitanjem o valjanosti imena prijatelja. Očigledno računajući na cinkarenje, Facebook će pokušati da prikupi podatke koji, prema objašnjenju koje je došlo iz kompanije, služe radi “boljeg razumevanja ekosistema” društvene mreže.

Ipak, postoji mogućnost da bi tako prikupljene podatke Facebook mogao iskoristiti za identifikaciju naloga koji krše Facebook-ovu politiku upotrebe imena na mreži.

U prozoru koji će se možda pojaviti pred vama, Facebook vam obećava da će vaš odgovor na pitanje o verodostojnosti imena prijatelja biti anoniman. U prozoru se nalazi profilna slika prijatelja koji je predmet interesovanja Facebook-a, ime i trenutna lokacija. Korisnik može da izabere između ponuđenih odgovora: da potvrdi da je reč o pravom imenu, da odgovarajući sa “ne” prizna da prijatelj koristi lažno ime, da odgovori da ne poznaje osobu i na kraju, da odbije da odgovori na pitanje.

Facebook-ova politika korišćenja imena zahteva od korisnika navođenje pravih imena, iako je dozvoljen nadimak koji se odnosi na ime ili srednje ime, a korisnik može dodati i alternativno ime koje bi moglo biti prošireni nadimak ili devojačko prezime pre udaje.

Iz Facebook-a kažu da sistem bira korisnike čija se imena proveravaju i da to ne znači da je neko o kome vas ispituje Facebook sumnjiv zbog bilo čega.

Facebook ima veoma jasnu politiku kada je reč o lažnim nalozima i oni se uklanjaju čim se otkriju. Zato nije jasno kako će Facebook koristiti ove podatke dobijene od korisnika, ako bi ignorisanje saznanja da neko krši pravila društvene mreže značilo ignorisanje zvanične politike društvene mreže.

Prema podacima koje je objavio Facebook, oko 8,7% od 955 miliona korisničkih naloga su lažni. Skoro 46 miliona naloga su duplikati, 23 miliona naloga je pogrešno klasifikovano i oko 14 miliona naloga registrovali su oni čije je prisustvo na društvenoj mreži nepoželjno, kao što su to na primer spameri.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

Otkriven bag u Facebook Chat dodatku za WordPress sajtove

U zvaničnom Facebookovom dodatku za čet za WordPress sajtove, koji ima više od 80000 instalacija, otkriven je bag koji bi mogao omogućiti napada... Dalje

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter najavio da bi mogao biti kažnjen sa 250 miliona dolara zbog zloupotrebe podataka korisnika

Twitter je najavio da će ga Federalna komisija za trgovinu (FTC) možda uskoro kazniti novčanam kaznom u iznosu do 250 miliona dolara zbog neadekva... Dalje

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

Twitter objasnio kako je izveden napad na naloge poznatih ličnosti i kompanija

U nizu tvitova objavljenih noćas, Twitter je podelio svoja saznanja o dosad neviđenom napadu koji se dogodio 15. jula a koji je omogućio hakerima ... Dalje

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Reč stručnjaka: Zašto bi trebalo da prestanete da koristite Facebook Messenger

Facebook je prošle nedelje ponosno predstavio novu bezbednosnu funkciju za Messenger koja omogućava korisnicima da otključavaju svoje poruke skeni... Dalje

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Kinez špijunirao američku vladu i vojsku pomoću društvene mreže

Čovek koji je priznao da je agent kineske vlade koristio je LinkedInov algoritam da bi pronašao nove kontakte u američkoj vladi i vojsci. On je u s... Dalje