Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Društvene mreže, 24.09.2012, 08:39 AM

Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Kao jedan od uslova za korišćenje društvene mreže, Facebook zahteva korišćenje pravih imena. Međutim, iako je to protiv Faceboook-ovih pravila, mnogo je onih koji su na društvenoj mreži prisutni pod lažnim imenom. Facebook je osmislio novu strategiju da otkrije ko su korisnici koji krše pravila društvene mreže na ovaj način i ona uključuje pomoć prijatelja što mnogima izgleda kao cinkarenje.

Naime, Facebook će koristiti iskačući (pop-up) prozor sa pitanjem o valjanosti imena prijatelja. Očigledno računajući na cinkarenje, Facebook će pokušati da prikupi podatke koji, prema objašnjenju koje je došlo iz kompanije, služe radi “boljeg razumevanja ekosistema” društvene mreže.

Ipak, postoji mogućnost da bi tako prikupljene podatke Facebook mogao iskoristiti za identifikaciju naloga koji krše Facebook-ovu politiku upotrebe imena na mreži.

U prozoru koji će se možda pojaviti pred vama, Facebook vam obećava da će vaš odgovor na pitanje o verodostojnosti imena prijatelja biti anoniman. U prozoru se nalazi profilna slika prijatelja koji je predmet interesovanja Facebook-a, ime i trenutna lokacija. Korisnik može da izabere između ponuđenih odgovora: da potvrdi da je reč o pravom imenu, da odgovarajući sa “ne” prizna da prijatelj koristi lažno ime, da odgovori da ne poznaje osobu i na kraju, da odbije da odgovori na pitanje.

Facebook-ova politika korišćenja imena zahteva od korisnika navođenje pravih imena, iako je dozvoljen nadimak koji se odnosi na ime ili srednje ime, a korisnik može dodati i alternativno ime koje bi moglo biti prošireni nadimak ili devojačko prezime pre udaje.

Iz Facebook-a kažu da sistem bira korisnike čija se imena proveravaju i da to ne znači da je neko o kome vas ispituje Facebook sumnjiv zbog bilo čega.

Facebook ima veoma jasnu politiku kada je reč o lažnim nalozima i oni se uklanjaju čim se otkriju. Zato nije jasno kako će Facebook koristiti ove podatke dobijene od korisnika, ako bi ignorisanje saznanja da neko krši pravila društvene mreže značilo ignorisanje zvanične politike društvene mreže.

Prema podacima koje je objavio Facebook, oko 8,7% od 955 miliona korisničkih naloga su lažni. Skoro 46 miliona naloga su duplikati, 23 miliona naloga je pogrešno klasifikovano i oko 14 miliona naloga registrovali su oni čije je prisustvo na društvenoj mreži nepoželjno, kao što su to na primer spameri.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter je prošle nedelje objavio da je bag u njegovoj aplikaciji za Android godinama otkrivao zaštićene tvitove nekih korisnika koji su postajali... Dalje

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačko antimonopolsko regulatorno telo planira da naredi Facebooku da prestane sa prikupljanjem nekih korisničkih podataka. Nemačka Federalna komi... Dalje

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Ako ste odustali od Facebooka ili ako nikada niste ni bili njegov korisnik zbog prakse kompanije u vezi prikupljanja podataka, niste mnogo postigli je... Dalje

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Firma Insinia Security "otela" je više Twitter naloga kako bi ukazala na neke sigurnosne probleme koje ova društvena mreža ima, objavio je britansk... Dalje

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanij... Dalje