Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Društvene mreže, 13.05.2011, 09:13 AM

Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Facebook je u četvrtak najavio nekoliko novih zaštitnih funkcija osmišljenih sa ciljem zaštite korisnika od opasnih programa i preotimanja naloga.

Facebook će ubuduće objavljivati upozorenja kada korisnici budu u opasnosti od “clickjacking” i “cross-site cripting” napada što se događa onda kada oni kliknu na link misleći da će videti neku zanimljivu novost ili video snimak, a umesto toga završavaju spamujući svoje Facebook prijatelje.

U cross-site scripting napadima od korisnika se traži da iseku i zalepe (cut & paste) Javascript ili neku drugu vrstu koda u adresni bar svog browser-a kako bi bili u prilici da pogledaju neki video snimak ili dobiju neki proizvod i to naravno besplatno. Ali takva aktivnost obično ima potpuno drugačiji epilog od obećanog.

Obe vrste napada koriste ranjivosti u browser-ima, a iz Facebook-a kažu da rade sa najvećim proizvođačima browser-a kako bi ovaj problem bio rešen. Internet Explorer 9 je, na primer, već implementirao neke zaštitne mere u vezi sa tim.

Ubuduće će, međutim, Facebook objavljivati upozorenja korisnicima ukoliko otkrije sumnjive aktivnosti. Da bi blokirao clickjacking napade, sajt će tražiti od korisnika da potvrde svoj “like” pre nego što se pojavi potencijalna spam objava na njihovim profilima i u News Feed-u njihovih prijatelja. Kako bi sprečio XSS napade, Facebook će zahtevati od korisnika da potvrde da nameravaju da preduzmu taj korak.

Facebook pored ovoga, kao meru zaštite korisničkih naloga, uvodi dvostepenu verifikaciju nazvanu “Login Approval” (dozvola za prijavljivanje), koja ukoliko je ova opcija uključena znači da će se od korisnika zahtevati da unesu kod svaki put kada se prijavljuju na sajt sa novog ili nepoznatog uređaja. Kod će se slati SMS-om na korisnikov broj mobilnog telefona.

Konačno, Facebook je najavio partnerstvo sa besplatnim Web of Trust servisom koji će pružati Facebook korisnicima informacije o sajtovima na koje se oni upućuju sa društvene mreže. Kada korisnik klikne na potencijalno opasan link, pojaviće se poruka upozorenja sa informacijama zbog čega bi taj sajt mogao da bude opasan. Od korisnika dalje zavisi hoće li ignorisati upozorenje ili se vratiti natrag na prethodnu stranicu.

Podaci Web of Trust koji ima više od 31 miliona sajtova u svojoj bazi podataka su dodatak Facebook-ovoj internoj “crnoj listi” sajtova za koje važi blokada u slučaju pokušaja korisnika da ih dele (share) preko ove društvene mreže.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Prevaranti kloniraju Facebook profile da bi od korisnika ukrali novac

Prevaranti kloniraju Facebook profile da bi od korisnika ukrali novac

Prevaranti na internetu prave kopije Facebook profila pravih korisnika da bi prevarili korisnike da im otkriju finansijske i lične podatke. Taktika k... Dalje

Facebook predstavio ''Delegated Recovery'' koji menja tradicionalne metode za resetovanje lozinki

Facebook predstavio ''Delegated Recovery'' koji menja tradicionalne metode za resetovanje lozinki

Kako ćete resetovati lozinku za Facebook nalog ako je vaš primarni email nalog takođe hakovan? Iako je 2017., još uvek nemamo mnogo izbora - zavis... Dalje

Facebook omogućio korišćenje fizičkog sigurnosnog ključa za bezbedno prijavljivanje na Facebook nalog

Facebook omogućio korišćenje fizičkog sigurnosnog ključa za bezbedno prijavljivanje na Facebook nalog

Facebook već izvesno vreme nudi korisnicima opciju dvofaktorne autentifikacije. Svaki put kada se korisnici, koji se odluče da koriste ovu opciju, p... Dalje

Maliciozni oglasi na Facebooku vode do sajtova sa lažnom tehničkom podrškom

Maliciozni oglasi na Facebooku vode do sajtova sa lažnom tehničkom podrškom

Korisnici Facebooka u Francuskoj izloženi su talasu napada malicioznim oglasima koji ih, ako kliknu na njih, preusmeravaju na web sajtove na kojima i... Dalje

Rusija traži od Googlea i Applea da uklone LinkedIn aplikacije iz svojih prodavnica

Rusija traži od Googlea i Applea da uklone LinkedIn aplikacije iz svojih prodavnica

Rusija je u novembru prošle godine zvanično zabranila LinkedIn, a dva meseca kasnije ruske vlasti su zatražile od Googlea i Applea da uklone mobiln... Dalje