Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Društvene mreže, 13.05.2011, 09:13 AM

Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Facebook je u četvrtak najavio nekoliko novih zaštitnih funkcija osmišljenih sa ciljem zaštite korisnika od opasnih programa i preotimanja naloga.

Facebook će ubuduće objavljivati upozorenja kada korisnici budu u opasnosti od “clickjacking” i “cross-site cripting” napada što se događa onda kada oni kliknu na link misleći da će videti neku zanimljivu novost ili video snimak, a umesto toga završavaju spamujući svoje Facebook prijatelje.

U cross-site scripting napadima od korisnika se traži da iseku i zalepe (cut & paste) Javascript ili neku drugu vrstu koda u adresni bar svog browser-a kako bi bili u prilici da pogledaju neki video snimak ili dobiju neki proizvod i to naravno besplatno. Ali takva aktivnost obično ima potpuno drugačiji epilog od obećanog.

Obe vrste napada koriste ranjivosti u browser-ima, a iz Facebook-a kažu da rade sa najvećim proizvođačima browser-a kako bi ovaj problem bio rešen. Internet Explorer 9 je, na primer, već implementirao neke zaštitne mere u vezi sa tim.

Ubuduće će, međutim, Facebook objavljivati upozorenja korisnicima ukoliko otkrije sumnjive aktivnosti. Da bi blokirao clickjacking napade, sajt će tražiti od korisnika da potvrde svoj “like” pre nego što se pojavi potencijalna spam objava na njihovim profilima i u News Feed-u njihovih prijatelja. Kako bi sprečio XSS napade, Facebook će zahtevati od korisnika da potvrde da nameravaju da preduzmu taj korak.

Facebook pored ovoga, kao meru zaštite korisničkih naloga, uvodi dvostepenu verifikaciju nazvanu “Login Approval” (dozvola za prijavljivanje), koja ukoliko je ova opcija uključena znači da će se od korisnika zahtevati da unesu kod svaki put kada se prijavljuju na sajt sa novog ili nepoznatog uređaja. Kod će se slati SMS-om na korisnikov broj mobilnog telefona.

Konačno, Facebook je najavio partnerstvo sa besplatnim Web of Trust servisom koji će pružati Facebook korisnicima informacije o sajtovima na koje se oni upućuju sa društvene mreže. Kada korisnik klikne na potencijalno opasan link, pojaviće se poruka upozorenja sa informacijama zbog čega bi taj sajt mogao da bude opasan. Od korisnika dalje zavisi hoće li ignorisati upozorenje ili se vratiti natrag na prethodnu stranicu.

Podaci Web of Trust koji ima više od 31 miliona sajtova u svojoj bazi podataka su dodatak Facebook-ovoj internoj “crnoj listi” sajtova za koje važi blokada u slučaju pokušaja korisnika da ih dele (share) preko ove društvene mreže.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje