Facebook i Instagram optuženi da ignorišu izveštaje o opasnom sadržaju na platformama
Društvene mreže, 10.08.2023, 11:00 AM
Program pouzdanih partnera „je ključni deo naših napora da poboljšamo naše politike i procedure sprovođenja, i proizvode, kako bismo pomogli da korisnici budu bezbedni na našim platformama“, kaže kompanija Meta u čijem su vlasništvu planetarno popularne platforme Facebook, Instagram i WhatsApp. Međutim, neki od partnera „od poverenja“ tvrde da Meta zanemaruje sopstvenu inicijativu, ostavljajući je bez dovoljno resursa i dovoljno zaposlenih, što kao rezultat ima „operativne neuspehe“.
To je jedna od ključnih optužbi izveštaja koji je medijska neprofitna organizacija Internews objavila ove nedelje. Program pouzdanih partnera sastoji se od 465 organizacija za civilno društvo i ljudska prava iz celog sveta. Cilj programa je da parnerskim organizacijama obezbedi određeni kanal za upozoravanje o opasnim i štetnim sadržajima na Metinim platformama, kao što su pretnje smrću, hakovani nalozi i podsticanje na nasilje. Meta se obavezala da će dati prioritet tim izveštajima i brzo ih rešavati.
Ali Internews tvrdi da neke organizacije koje su članice programa doživljavaju isti tretman kao i obični korisnici: čekaju mesecima na odgovore na izveštaje ili ih kompanija ignoriše, a komunikacija sa zaposlenima u kompaniji je loša i bezlična. Prema izveštaju, vreme čekanja na odgovor je promenljivo, a u nekim slučajevima Meta uopšte ne reaguje niti nudi bilo kakvo objašnjenje. To se navodno odnosi čak i na sadržaje za koje je veoma važno reagovati brzo, poput ozbiljnih pretnji i poziva na nasilje.
„U našim mejlovima im kažemo da je situacija hitna, ljudi umiru“, rekao je jedan anonimni partner od poverenja za Internews. „Politička situacija je veoma osetljiva i njome se treba hitno baviti. A onda prođu meseci bez odgovora.”
Za ovaj izveštaj, Internews je prikupio procene 23 partnera od poverenja iz svakog većeg svetskog regiona i dodao svoja zapažanja kao partnera programa. Većina organizacija je prijavila slična iskustva, ali je postojao jedan izuzetak: Ukrajina, gde je odziv bio daleko iznad proseka. Ukrajinski partneri mogu da očekuju odgovor u roku od 72 sata, dok u Etiopiji izveštaji u vezi sa građanskim ratom mogu ostati bez odgovora nekoliko meseci.
Zaključci izveštaja se podudaraju sa ranijim izveštajima o Metinim globalnim prioritetima. Pouzdani partneri koji se nalaze izvan Severne Amerike i Evrope, gde korisnici ne mogu da se oslone na sadržaj koji konstantno proverava AI i hiljade ljudskih Meta moderatora, su posebno važni. Ipak, pre dve godine, bivša menadžerka proizvoda u Facebooku Frensis Haugen objavila je interne dokumente koji su otkrili koliko je Meti malo stalo do južnijeg dela planete. U zemljama kao što su Etiopija, Sirija, Šri Lanka, Maroko i Mjanmar, Facebook i Instagram ne uspevaju da spreče ekstremiste da podstiču nasilje. Navodni neuspeh partnera od poverenja mogao bi biti jedan od razloga za to.
Meta tvrdi da „problemi izveštavanja malog uzorka pouzdanih partnera koji su doprineli izveštaju, ne predstavljaju potpunu ili tačnu sliku programa.“ Ipak, kompanija je odbila da pozove sve svoje pouzdane partnere da daju svoje procene za potrebe ovog izveštaja.
Meta ne otkriva svoje prosečno i ciljno vreme odziva niti broj zaposlenih koji rade na programu puno radno vreme. Portparol kompanije je odbio da komentariše izveštaj.
Foto: Dawid Sokołowski / Unsplash
Izdvojeno
Severnokorejski hakeri na LinkedInu ukrali milione dolara
Za pola godine, grupa povezana sa Severnom Korejom poznata pod imenom Sapphire Sleet ukrala je kriptovalute u vrednosti od više od 10 miliona dolara ... Dalje
Meta uklonila 2 miliona Facebook, Instagram i WhatsApp naloga umešanih u investicione prevare
Meta je uklonila više od 2 miliona naloga sa Facebooka, Instagrama i WhatsAppa koji su povezani sa tzv. „pig butchering“ prevarama i viso... Dalje
Sud presudio da svaki korisnik Facebooka ima pravo na odštetu od 100 evra zbog curenja podataka
Savezni sud pravde (BGH) u Nemačkoj doneo je presudu prema kojoj hiljade lokalnih korisnika pogođenih masovnom krađom podataka na Facebooku imaju p... Dalje
Lažni oglasi na Facebooku vode do lažne verzije popularnog menadžera lozinki
Iza lažnih reklama za Bitwarden menadžer lozinki na Facebooku krije se ekstenzija za Google Chrome koja prikuplja i krade osetljive korisničke poda... Dalje
Podaci skoro 500 miliona korisnika Instagrama prodaju se na jednom hakerskom forumu
Podaci četvrtine korisnika Instagrama dostupni su na jednom ozloglašenom hakerskom forumu gde ih je 10. novembra neko ponudio na prodaju. Prodavac t... Dalje
Pratite nas
Nagrade