Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika

Društvene mreže, 29.09.2011, 10:27 AM

Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika

Facebook je rešio problem spornih kolačića pomoću kojih je društvena mreža pratila svoje korisnike i nakon odjavljanja sa naloga.

Ovu praksu Facebook-a obelodanio je australijski bloger Nik Cubrilovic koji je godinu dana analizirao načine na koje najveća svetska društvena mreža koristi kolačiće. U tekstu koji je objavio na svom blogu on je ukazao na mogućnost da Facebook prati korisnike društvene mreže i nakon odjavljivanja sa naloga i to tokom njihovog boravka na ne malom broju veb sajtova koji imaju neki vid integracije sa Facebook-om. Drugim rečima, ukoliko posetite veb sajt koji ima funkciju kao što je Facebook-ovo dugme "Like", o vašem boravku na toj internet adresi biće, zahvaljujući kolačićima, obavešten i Facebook ukoliko ste sajt posetili koristeći isti browser koji ste koristili za prijavljivanje na Facebook nalog i to i onda kada ste sa tog naloga odjavljeni.

Cubrilovic je, pre nego što je sa svojim otkrićem izašao u javnost, obavestio naležne u kompaniji Facebook godinu dana ranije, ali je odgovor izostao. Tek pošto se podigla bura u javnosti zbog ovakvog grubog kršenja prava na privatnost korisnika, Facebook je najpre priznao da koristi kolačiće na ovaj način, ali je prema izjavi Cubrilovica iz kompanije obećano da će problem biti razrešen do srede.

"Facebook ne prati korisnike na internetu," kaže se u saopštenju koje je došlo iz kompanije Facebook povodom ovog slučaja. "Nije bilo kršenja bezbednosti ili privatnosti - Facebook nije čuvao niti koristio bilo koje podatke na koje nije imao pravo. Kao i svaki sajt na internetu koji prilagođava sadržaj i nastoji da obezbedi bezbednost za korisnike, i mi ostavljamo kolačiće na računarima korisnika. Tri kolačića na računarima korisnika nenamerno su uključivala ID korisnika onda kada se oni odjave sa Facebook naloga. Međutim, mi nismo čuvali ove ID odjavljenih korisnika. Prema tome, nismo ni mogli da koristimo ove podatke za praćenje ili u neke druge svrhe. Pored toga, popravili smo te kolačiće tako da oni ubuduće više neće uključivati ID korisnika koji se odjave," kaže se u saopštenju Facebook-a.

Komentarišući promene koje je sam izdejstvovao, Cubrilovic je na svom blogu napisao da je njegova preporuka korisnicima da uprkos promenama, brišu kolačiće ili koriste različite browser-e za Facebook i surfovanje internetom. Facebook je popravio problem sa odjavljivanjem koliko se moglo, ali oni i dalje žele da zadrže mogućnost praćenja browser-a nakon odjave korisnika iz razloga bezbednosti i spama, kaže Cubrilovic.

U međuvremenu, dvojica američkih kongresmena, jedan demokrata i jedan republikanac, zatražili su od Federalne trgovinske komisije (FTC) da istraži ceo slučaj u vezi praćenja korisnika nakon odjave sa ove društvene mreže. S obzirom da je Facebook priznao da je prikupljao podatke odjavljenih korisnika bez njihovog znanja o tome i bio u mogućnosti da dobije ove podatke onda kada su korisnici posećivali veb sajtove koji su povezani sa Facebook-om, uključujući i one koji imaju funkciju dugmeta "Like", kongresmeni smatraju da ima razloga za zabrinutost da je bilo narušavanja privatnosti korisnika, kaže se u pisanom obraćanju dvojice kongresmena. "Kada se korisnici odjave sa Facebook-a, oni očekuju da Facebook neće dalje nadgledati njihove aktivnosti. Smatramo da bi ovakav utisak korisnika trebalo da bude realnost. Korisnici Facebook-a ne bi trebalo da budu praćeni bez njihove dozvole," kaže se u u pismu kongresmena upućenom FTC-u.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje