Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika

Društvene mreže, 29.09.2011, 10:27 AM

Facebook ispravio navodni bag sa ID kolačićima, ubuduće neće biti praćenja korisnika

Facebook je rešio problem spornih kolačića pomoću kojih je društvena mreža pratila svoje korisnike i nakon odjavljanja sa naloga.

Ovu praksu Facebook-a obelodanio je australijski bloger Nik Cubrilovic koji je godinu dana analizirao načine na koje najveća svetska društvena mreža koristi kolačiće. U tekstu koji je objavio na svom blogu on je ukazao na mogućnost da Facebook prati korisnike društvene mreže i nakon odjavljivanja sa naloga i to tokom njihovog boravka na ne malom broju veb sajtova koji imaju neki vid integracije sa Facebook-om. Drugim rečima, ukoliko posetite veb sajt koji ima funkciju kao što je Facebook-ovo dugme "Like", o vašem boravku na toj internet adresi biće, zahvaljujući kolačićima, obavešten i Facebook ukoliko ste sajt posetili koristeći isti browser koji ste koristili za prijavljivanje na Facebook nalog i to i onda kada ste sa tog naloga odjavljeni.

Cubrilovic je, pre nego što je sa svojim otkrićem izašao u javnost, obavestio naležne u kompaniji Facebook godinu dana ranije, ali je odgovor izostao. Tek pošto se podigla bura u javnosti zbog ovakvog grubog kršenja prava na privatnost korisnika, Facebook je najpre priznao da koristi kolačiće na ovaj način, ali je prema izjavi Cubrilovica iz kompanije obećano da će problem biti razrešen do srede.

"Facebook ne prati korisnike na internetu," kaže se u saopštenju koje je došlo iz kompanije Facebook povodom ovog slučaja. "Nije bilo kršenja bezbednosti ili privatnosti - Facebook nije čuvao niti koristio bilo koje podatke na koje nije imao pravo. Kao i svaki sajt na internetu koji prilagođava sadržaj i nastoji da obezbedi bezbednost za korisnike, i mi ostavljamo kolačiće na računarima korisnika. Tri kolačića na računarima korisnika nenamerno su uključivala ID korisnika onda kada se oni odjave sa Facebook naloga. Međutim, mi nismo čuvali ove ID odjavljenih korisnika. Prema tome, nismo ni mogli da koristimo ove podatke za praćenje ili u neke druge svrhe. Pored toga, popravili smo te kolačiće tako da oni ubuduće više neće uključivati ID korisnika koji se odjave," kaže se u saopštenju Facebook-a.

Komentarišući promene koje je sam izdejstvovao, Cubrilovic je na svom blogu napisao da je njegova preporuka korisnicima da uprkos promenama, brišu kolačiće ili koriste različite browser-e za Facebook i surfovanje internetom. Facebook je popravio problem sa odjavljivanjem koliko se moglo, ali oni i dalje žele da zadrže mogućnost praćenja browser-a nakon odjave korisnika iz razloga bezbednosti i spama, kaže Cubrilovic.

U međuvremenu, dvojica američkih kongresmena, jedan demokrata i jedan republikanac, zatražili su od Federalne trgovinske komisije (FTC) da istraži ceo slučaj u vezi praćenja korisnika nakon odjave sa ove društvene mreže. S obzirom da je Facebook priznao da je prikupljao podatke odjavljenih korisnika bez njihovog znanja o tome i bio u mogućnosti da dobije ove podatke onda kada su korisnici posećivali veb sajtove koji su povezani sa Facebook-om, uključujući i one koji imaju funkciju dugmeta "Like", kongresmeni smatraju da ima razloga za zabrinutost da je bilo narušavanja privatnosti korisnika, kaže se u pisanom obraćanju dvojice kongresmena. "Kada se korisnici odjave sa Facebook-a, oni očekuju da Facebook neće dalje nadgledati njihove aktivnosti. Smatramo da bi ovakav utisak korisnika trebalo da bude realnost. Korisnici Facebook-a ne bi trebalo da budu praćeni bez njihove dozvole," kaže se u u pismu kongresmena upućenom FTC-u.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje