Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama

Društvene mreže, 18.06.2012, 02:08 AM

Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama

Kompanija Facebook pristala je na nagodbu po kojoj će morati da uplati 10 miliona dolara u dobrotvorne svrhe pošto je društvena mreža optužena da je kršila pravo korisnika da kontrolišu upotrebu sopstvenih imena, fotografija i lajkova.

U tužbi koju je protiv Facebook-a podnela grupa korisnika sajta navodi se da je društvena mreža prekršila kalifornijski zakon objavljujući korisničke “lajkove” u sponzorisanim objavama pojedinih oglašivača, bez ikakve nadoknade korisnicima kojima nije ostavljena mogućnost da se saglase sa tim i da onemoguće svoje nevoljno učešće u reklamiranju.

Sponzorisane priče su oglasi koji su često deo reklamnih kampanja na Facebooku i koji se sastoje od imena jednog od vaših prijatelja, njegove profilne slike i tvrdnje da ta osoba lajkuje određeni brend ili stranicu.

Nagodba po grupnoj tužbi je potignuta prošlog meseca ali je vest o tome dospela u javnost tek ovog vikenda. U decembru prošle godine, sud je odbio zahtev Facebook-a da odbaci ovu tužbu.

Sud je svoju odluku obrazložio time da Kalifornija priznaje pravo zaštite nečijeg imena od prisvajanja zarad tuđe koristi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

FileFix napad instalira malver StealC preko lažnih Facebook stranica

Istraživači kompanije Acronis otkrili su novu fišing kampanju koja koristi novi pristup već poznatoj tehnici napada. Metoda, nazvana FileFix, kor... Dalje

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova

Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje