Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama

Društvene mreže, 18.06.2012, 02:08 AM

Facebook izgubio spor zbog korišćenja korisnika u sponzorisanim objavama

Kompanija Facebook pristala je na nagodbu po kojoj će morati da uplati 10 miliona dolara u dobrotvorne svrhe pošto je društvena mreža optužena da je kršila pravo korisnika da kontrolišu upotrebu sopstvenih imena, fotografija i lajkova.

U tužbi koju je protiv Facebook-a podnela grupa korisnika sajta navodi se da je društvena mreža prekršila kalifornijski zakon objavljujući korisničke “lajkove” u sponzorisanim objavama pojedinih oglašivača, bez ikakve nadoknade korisnicima kojima nije ostavljena mogućnost da se saglase sa tim i da onemoguće svoje nevoljno učešće u reklamiranju.

Sponzorisane priče su oglasi koji su često deo reklamnih kampanja na Facebooku i koji se sastoje od imena jednog od vaših prijatelja, njegove profilne slike i tvrdnje da ta osoba lajkuje određeni brend ili stranicu.

Nagodba po grupnoj tužbi je potignuta prošlog meseca ali je vest o tome dospela u javnost tek ovog vikenda. U decembru prošle godine, sud je odbio zahtev Facebook-a da odbaci ovu tužbu.

Sud je svoju odluku obrazložio time da Kalifornija priznaje pravo zaštite nečijeg imena od prisvajanja zarad tuđe koristi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Poslednji poziv korisnicima Google+ da sačuvaju podatke pre nego što budu obrisani

Poslednji poziv korisnicima Google+ da sačuvaju podatke pre nego što budu obrisani

Google je počeo da šalje nove poruke upozorenja korisnicima da moraju da naprave kopiju svojih podataka sa Google+ pre nego što 2. aprila 2019. nji... Dalje

Facebook tužio dva programera iz Ukrajine zbog kvizova koji su ukrali podatke 63000 korisnika

Facebook tužio dva programera iz Ukrajine zbog kvizova koji su ukrali podatke 63000 korisnika

Facebook je tužio programere Andreja Gorbačova i Gleba Slučevskog iz Ukrajine, koji su radili za firmu Web Sun Group, zbog kvizova koji su korišc... Dalje

Šta planira Mark Zakerberg za budućnost Facebooka

Šta planira Mark Zakerberg za budućnost Facebooka

Mark Zakerberg, izvršni direktor kompanije Facebook, u čijem su vlasništvu i Instagram, WhatsApp i Messenger, objavio je ove nedelje svoje namere d... Dalje

Facebook dopušta ljudima da vas traže pomoću broja telefona koji ste naveli zbog zaštite naloga

Facebook dopušta ljudima da vas traže pomoću broja telefona koji ste naveli zbog zaštite naloga

Korisnici se žale da je telefonski broj koji im je Facebook uzeo da bi im zaštitio nalog dvofaktornom autentifikacijom i koji je povezan sa njihovim... Dalje

Dovoljno je da kliknete na link da biste izgubili svoj Facebook nalog

Dovoljno je da kliknete na link da biste izgubili svoj Facebook nalog

Samo klik na posebno napravljeni URL mogao bi omogućiti napadaču da hakuje vaš Facebook nalog bez ikakvog vašeg učešća u tome. Istraživač ko... Dalje