Facebook korisnici sve više štite svoju privatnost
Društvene mreže, 02.03.2012, 09:51 AM
Prema podacima koji su rezultat istraživanja koje je uključilo 1,4 miliona korisnika Facebook-a primetan je porast interesovanja korisnika društvene mreže da zaštite svoju privatnost.
Najbolji pokazatelj da je došlo do nekih promena u pogledu odnosa korisnika prema privatnosti je odluka korisnika da sakriju svoje liste prijatelja i povećanje od 200% broja onih koji su se na taj korak odlučili tokom prethodnih 15 meseci.
Istraživanje koje sproveo Kejt Ros sa Politehničkog instituta Univerziteta Njujork analizirajući profile 1,4 miliona korisnika Facebook-a tokom perioda od marta 2010 do juna 2011. godine, otkrilo je sledeće činjenice:
-
U martu 2010. godine svega 17% korisnika je imalo sakrivene liste svojih Facebook prijatelja, da bi 15 meeci kasnije taj procenat iznosio 53%.
- Drugi podaci profila, kao što su godine, srednja škola, godina diplomiranja, mreža, status veze, pol, interesovanja, rodni grad i mesto prebivališta se skrivaju mnogo češće nego što je to ranije bio slučaj (12% korisnika u martu 2010. godine i 33% u junu 2011. godine)
Ros veruje da je kombinacija dva faktora odgovorna za ovakav trend: pažnja medija koju su privukli problemi i polemike u vezi privatnosti i ranjivosti, kao i pritisak medija i stručne ali i šire javnosti zbog velikih promena u interfejsu podešavanja privatnosti.
Svi profili pripadaju korisnicima iz Njujorka. Iako ispitivana grupa nije uzorak sačinjen od nasumično izabranih korisnika, Ros ističe da veruje da je njegova analiza najveće istraživanje takve vrste do danas.
Izdvojeno
Instagram uvodi promene za maloletne korisnike
Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje
X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole
Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje
Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje
Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke
Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje
EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije
TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje
Pratite nas
Nagrade