Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača
Društvene mreže, 29.11.2011, 01:04 AM

Kako izveštava britanski The Telegraph, Evropska komisija planira da spreči praksu veb sajtova da prate svoje posetioce i prikupljaju podatke o njima, kao što su oni podaci koji se odnose na njhova političke stavove, seksualno opredeljenje, relgijska uverenja ali i podatke kao što je mesto boravka.
Reč je o dobro poznatoj i često osporavanoj praksi veb sajtova da prikupljaju podatke o aktivnostima korisnika društvenih mreža, bez obzira na to za kakav se stepen privatnosti odlučio korisnik neke društvene mreže. Tako prikupljeni podaci prosleđuju se online oglašivačima.
Novi propisi Evropske komisije, koji će biti predstavljeni u januaru sledeće godine, predviđaju zabranu takvog načina ciljanog oglašavanja osim u slučajevima kada to korisnici izričito odobre.
Facebook koji je veoma često bio na meti kritika zaštitnika prava na privatnost korisnika upravo zbog prakse prikupljanja informacija o korisnicima svoje društvene mreže i prosleđivanja istih oglašivačima, mogao bi se suočiti sa pravnim posledicama i visokim novčanim kaznama ukoliko kompanija bude ignorisala nove propise Evropske komisije. Činjenica da se veći deo takvih podataka nalazi u kompjuterima u SAD gde je sedište kompanije neće pomoći Facebook-u da zaobiđe nova evropska pravila.
“Evropski korisnici treba da vide da su njihovi podaci dobro zaštićeni, bez obzira na to u kojoj evropskoj zemlji žive i bez obzira na to u kojoj su državi osnovane kompanije koje procesuiraju njihove lične podatke,” kaže za Telegraf Vivijen Reding, potpredsednica Evropske komisije.
Uprkos tvrdnjama koje dolaze iz Facebook-a da se tako specifični podaci o korisnicima ne prosleđuju oglašivačima i da oglašivači ne mogu kupovati na taj način korisnike Facebook-a, Evropska komisija smatra da kompanije koje su vlasnici društvenih medija kao što je Facebook moraju biti transparentnije u vezi sa tim šta tačno rade sa korisničkim podacima. Evropska komisija takođe smatra da korisnici društvenih mreža imaju pravo da znaju kako se njihovi podaci analiziraju i koriste.
Britanski Sunday Telegraph nedavno je istraživao na koji način Facebook pomaže oglašivačima da fokusiraju svoje oglase na osnovu profila korisnika ove društvene mreže. Ispostavilo se da podaci koje Facebook analizira i čuva ne samo da uključuju lične podatke korisnika, već uključuju i pojedinosti kao što su “lajkovi” i “dislajkovi” na zidovima profila. Pored ovoga, Facebook prikuplja podatke o prijateljima, porodici i obrazovanju korisnika, ali prati i promene u životima svojih korisnika, pa će na primer, budućoj nevesti biti ponuđeni oglasi koji se tiču venčanja. Osim podataka koji otkrivaju muzički ukus korisnika na osnovu onoga što oni slušaju i dele sa drugima na svom profilu, Facebook može na osnovu pretrage korisnika doći i do podataka o njihovom političkom ili seksualnom opredeljenju. Ali će možda najzanimljiviji za korisnike biti podatak da Facebook čuva njihove poruke i chat-ove u svojim bazama podataka čak i pošto ih oni koji su učestvovali u razgovoru obrišu.
Iz Facebook-a na ove optužbe odgovaraju time da oglašivači mogu videti samo anonimne i zbirne informacije koje im mogu biti od pomoći kada planiraju svoje ciljane kampanje ali to ne znači da oni mogu na taj način doći do korisnika sa tačnim imenom i prezimenom.
Imajući u vidu da je ciljano oglašavanje izvor značajnog dela profita kompanije Facebook biće zanimljivo videti kako će Facebook suočen sa ovim pritiskom proći na dugo očekivanoj prvoj javnoj ponudi na njujorškoj berzi koja je najavljena za sledeću godinu.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade