Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača

Društvene mreže, 29.11.2011, 01:04 AM

Facebook na udaru Evropske komisije zbog špijuniranja korisnika za račun online oglašivača

Kako izveštava britanski The Telegraph, Evropska komisija planira da spreči praksu veb sajtova da prate svoje posetioce i prikupljaju podatke o njima, kao što su oni podaci koji se odnose na njhova političke stavove, seksualno opredeljenje, relgijska uverenja ali i podatke kao što je mesto boravka.

Reč je o dobro poznatoj i često osporavanoj praksi veb sajtova da prikupljaju podatke o aktivnostima korisnika društvenih mreža, bez obzira na to za kakav se stepen privatnosti odlučio korisnik neke društvene mreže. Tako prikupljeni podaci prosleđuju se online oglašivačima.

Novi propisi Evropske komisije, koji će biti predstavljeni u januaru sledeće godine, predviđaju zabranu takvog načina ciljanog oglašavanja osim u slučajevima kada to korisnici izričito odobre.

Facebook koji je veoma često bio na meti kritika zaštitnika prava na privatnost korisnika upravo zbog prakse prikupljanja informacija o korisnicima svoje društvene mreže i prosleđivanja istih oglašivačima, mogao bi se suočiti sa pravnim posledicama i visokim novčanim kaznama ukoliko kompanija bude ignorisala nove propise Evropske komisije. Činjenica da se veći deo takvih podataka nalazi u kompjuterima u SAD gde je sedište kompanije neće pomoći Facebook-u da zaobiđe nova evropska pravila.

“Evropski korisnici treba da vide da su njihovi podaci dobro zaštićeni, bez obzira na to u kojoj evropskoj zemlji žive i bez obzira na to u kojoj su državi osnovane kompanije koje procesuiraju njihove lične podatke,” kaže za Telegraf Vivijen Reding, potpredsednica Evropske komisije.

Uprkos tvrdnjama koje dolaze iz Facebook-a da se tako specifični podaci o korisnicima ne prosleđuju oglašivačima i da oglašivači ne mogu kupovati na taj način korisnike Facebook-a, Evropska komisija smatra da kompanije koje su vlasnici društvenih medija kao što je Facebook moraju biti transparentnije u vezi sa tim šta tačno rade sa korisničkim podacima. Evropska komisija takođe smatra da korisnici društvenih mreža imaju pravo da znaju kako se njihovi podaci analiziraju i koriste.

Britanski Sunday Telegraph nedavno je istraživao na koji način Facebook pomaže oglašivačima da fokusiraju svoje oglase na osnovu profila korisnika ove društvene mreže. Ispostavilo se da podaci koje Facebook analizira i čuva ne samo da uključuju lične podatke korisnika, već uključuju i pojedinosti kao što su “lajkovi” i “dislajkovi” na zidovima profila. Pored ovoga, Facebook prikuplja podatke o prijateljima, porodici i obrazovanju korisnika, ali prati i promene u životima svojih korisnika, pa će na primer, budućoj nevesti biti ponuđeni oglasi koji se tiču venčanja. Osim podataka koji otkrivaju muzički ukus korisnika na osnovu onoga što oni slušaju i dele sa drugima na svom profilu, Facebook može na osnovu pretrage korisnika doći i do podataka o njihovom političkom ili seksualnom opredeljenju. Ali će možda najzanimljiviji za korisnike biti podatak da Facebook čuva njihove poruke i chat-ove u svojim bazama podataka čak i pošto ih oni koji su učestvovali u razgovoru obrišu.

Iz Facebook-a na ove optužbe odgovaraju time da oglašivači mogu videti samo anonimne i zbirne informacije koje im mogu biti od pomoći kada planiraju svoje ciljane kampanje ali to ne znači da oni mogu na taj način doći do korisnika sa tačnim imenom i prezimenom.

Imajući u vidu da je ciljano oglašavanje izvor značajnog dela profita kompanije Facebook biće zanimljivo videti kako će Facebook suočen sa ovim pritiskom proći na dugo očekivanoj prvoj javnoj ponudi na njujorškoj berzi koja je najavljena za sledeću godinu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Procureli snimci sa sastanaka u TikToku otkrili da kineski inženjeri pristupaju privatnim podacima američkih korisnika

Procureli snimci sa sastanaka u TikToku otkrili da kineski inženjeri pristupaju privatnim podacima američkih korisnika

Strah da bi Kina mogla da špijunira korisnike TikToka opravdan je snimcima koji su procurili sa internih sastanaka matične kompanije. Snimci su otkr... Dalje

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira nove opcije za verifikaciju starosti korisnika, uključujući AI alat koji je razvila kompanija Yoti, koji procenjuje koliko imate ... Dalje

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter je u sredu objavio izvinjenje zbog toga što je bez znanja i saglasnosti korisnika koristio podatke o bezbednosti naloga za ciljano oglašavan... Dalje

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Istraživači iz američke firme za sajber-bezbednost PIXM, sa sedištem u Njujorku, otkrili su veliku fišing operaciju koja je zloupotrebljavala Fac... Dalje

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva i blokira sve više lažnih naloga, zahvaljujući poboljšanjima u svojim automatizovanim sistemima, ali poboljšanja su primetna i ... Dalje