Facebook na udaru kritika zbog sistema za prepoznavanje lica

Društvene mreže, 09.06.2011, 07:42 AM

Facebook na udaru kritika zbog sistema za prepoznavanje lica

Sistem za prepoznavanje lica koji je Facebook aktivirao u decembru prošle godine ali koji je bio na raspolaganju samo korisnicima u SAD, u narednih nekoliko nedelja će biti na raspolaganju svim korisnicima ove društvene mreže. Razlog odloženog starta za korisnike izvan teritorije SAD treba tražiti u činjenici da su zakoni o privatnosti koji važe u nekim drugim zemljama znatno stroži pa će se sajt verovatno ubrzo suočiti sa regulatornim telima drugih zemalja zaduženim za nadzor nad sprovođenjem ovih zakona.

Funkcija za sada nije dostupna svim korisnicima Facebook-a jer će njeno uvođenje biti postepeno, tako da oni koji ne žele da ih Facebook-ov sistem za prepoznavanje lica predlaže prijateljima za tagovanje na fotografijama morati da sačekaju da im ona najpre bude dostupna pa da je tek onda isključe. Opcija “Suggest photos of me to friend” nalazi se u okviru “Things others share” (Customize Settings”).

Sistem za prepoznavanje lica skenira sve fotografije koje su objavljene na Facebook-u i predlaže ime korisnika koji je prepoznat na fotografiji. To samo znači da je verovatnoća da će korisnik biti tagovan ubuduće biti veća, jer će korisnici bit skloniji da označavaju svoje Facebook prijatelje koje im Facebook predlaže za tagovanje nego što je to bio slučaj kada su morali ceo proces da sprovedu sami. Dodatno, proces tagovanja je olakšan i time da ćete jednu osobu moći da tagujete na više fotografija odjednom.

Novi sistem označavanja korisnika na fotografijama nije mnogo drugačiji od dosadašnjeg. Prijatelji vas mogu označiti, ali vi ćete, kao i do sada, moći da skinete oznaku. Razlika je u tome što je sistem poluautomatizovan, što je već sada naišlo na brojne negativne komentare stručnjaka ali i korisnika.

Prva se oglasila kompanija Sophos, čiji je analitičar Grejem Kluli kritikujući potez Facebook-a zbog narušavanja privatnosti korisnika rekao da bi bilo bolje da korisnici biraju da uključe tu opciju, umesto da je isključuju jer je ona deo podrazumevanih podešavanja.

Najviše kritika je bilo zbog odluke Facebook-a da uključi opciju prepoznavanja lica bez prethodnog obaveštenja korisnika.

Zaštitnici prava na privatnost internet korisnika zabrinuti su i zbog toga što isključivanje opcije prepoznavanja lica ne znači da ćete sprečiti Facebook da prikuplja podatke o vama i prepoznaje vaše lice, već ćete samo onemogućiti drugma da vas automatski taguju. Deluje zastrašujuće činjenica da će Facebook sa svojih 600 miliona korisnika imati tako veliku foto-bazu podataka iako je za sada njena svrha da pomogne ljudima prilikom označavanja fotografija. Ali potencijal sistema za prepoznavanje lica je takav da bi u budućnosti bila dovoljna fotografija kako biste doznali sve o licu koje se nalazi na njoj. To znači da vas neko može fotografisati na ulici, a da vi toga niste svesni i zatim na osnovu fotografije doznati sve o vama putem interneta.

Facebook će se suočiti sa regulatornim telima Evropske unije zaduženim za zaštitu zakona o privatnosti koja će pokrenuti istragu povodom ovog slučaja, najavljeno je u sredu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje