Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Društvene mreže, 20.12.2019, 02:00 AM

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom autentifikacijom (2FA) za funkciju koju znate kao “ljudi koje možda poznajete”, preneo je juče Reuters.

Prošlogodišnje otkriće da je Facebook u reklamne svrhe koristio telefonske brojeve koje je od korisnika dobio za dvofaktornu autentifikaciju, razljutilo je zagovornike prava na privatnost, koji su takvu praksu kompanije nazvali prevarom koja narušava poverenje korisnika u jedan digitalni alat čija je svrha zaštita naloga.

Facebook je u junu prestao da koristi telefonske brojeve korisnika u reklamne svrhe, a sada je kompanija najavila da se oni više neće koristiti za predlaganje prijatelja.

Kompanija kaže da je ovo deo promena koje su odgovor na nagodbu sa Federalnom trgovinskom komisijom (FTC) koja je postignuta u julu ove godine, prema kojoj je Facebook pristao da plati kaznu od 5 milijardi dolara zbog narušavanja privatnosti korisnika.

Pored novčane kazne, kompanija je prihvatila da potpiše i dvadesetogodišnji ugovor kojim se obavezala da će promeniti svoju politiku koja se tiče privatnosti korisničkih podataka.

Prema uslovima nagodbe, oformljena je komisija za privatnost čiji je posao praćenje stanja privatnosti na Facebooku. Ova komisija je u obavezi da FTC-u dostavlja sertifikate o usklađenosti svaka tri meseca, ali i godišnje, kako bi se osiguralo da kompanija sprovodi program privatnosti u skladu sa nagodbom.

Facebooku je nagodbom zabranjeno korišćenje telefonskih brojeva prikupljenih zbog 2FA u svrhe reklamiranja. Jučerašnja najava je deo toga.

Majkl Proti, dugogodišnji direktor u kompaniji Facebook koji od letos predvodi tim zadužen za reviziju i sertifikate, rekao je Rojtersu da je promena dvofaktorne autentifikacije primer funkcionisanja novog modela privatnosti kompanije.

Oni koji već koriste svoj telefonski broj za Facebookovu dvofaktornu autentifikaciju, treba da znaju da se ovaj problem neće rešiti sam od sebe. Umesto toga, korisnici će sami morati da uklone postojeći broj telefona i ponovo ga dodati kako bi sprečili da se on koristi za predlaganje prijatelja, prenosi Reuters.

Ova promena stupa na snagu ove nedelje za korisnike u Ekvadoru, Etiopiji, Pakistanu, Libiji i Kambodži a iduće godine mogu je očekivati i korisnici u ostatku sveta. Međutim, nije jasno zašto Facebook ne vrši automatsku promenu za sve korisnike i u kom trenutku naredne godine planira da odvoji 2FA telefonske brojeve od predloga prijatelja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok pod istragom zbog privatnosti korisnika

TikTok je pod istragom Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), vodećeg regulatornog tela u Evropske unije, zbog dva pitanja vezana za privatnost.... Dalje

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Twitter uvodi oznake za bot naloge

Tviter je najavio uvođenje oznaka za automatizovane (bot) naloge, tačnije funkciju koja omogućava da se nalozi označe kao bot nalozi, kako bi lju... Dalje