Facebook odlaže uvođenje podrazumevanog šifrovanja poruka u Messengeru i Instagramu

Društvene mreže, 22.11.2021, 10:00 AM

Facebook odlaže uvođenje podrazumevanog šifrovanja poruka u Messengeru i Instagramu

Meta, kompanija u čijem su vlasništvu Facebook, Instagram i WhatsApp, odložila je planove o podrazumevanom šifrovanju poruka korisnika do 2023. godine zbog upozorenja da će podrazumevano šifrovanje zaštititi nasilnike i sprečiti njihovo razotkrivanje, objavio je Gardijan.

Sa ciljem da napravi jedinstveni sistem za slanje poruka na svim svojim platformama, kompanija je prošle godine spojila Messenger i Instagram ćaskanje. I dok poruke koje se šalju preko Messengera i Instagrama mogu biti šifrovane s kraja na kraj (end-to-end enkripcija, E2EE), ta opcija nije uključena podrazumevano i verovatno neće ni biti sve do 2023. godine. WhatsApp već ima podrazumevanu E2EE.

Kompanija Marka Zakerberga bila je pod pritiskom da odustane od svojih planova za šifrovanje, koje je ministarka unutrašnjih poslova Velike Britanije Priti Patel opisala kao „jednostavno neprihvatljive“, navodi Gardijan. Ona kaže da bi E2EE mogala da otežava sprečavanje zlostavljanja dece na mreži: „Nažalost, u trenutku kada moramo da preduzmemo više akcija Facebook još uvek sprovodi planove o E2EE koji dobar posao i napredak koji je već postignut dovode u opasnost.”

Nacionalno društvo za prevenciju okrutnosti nad decom (NSPCC) Velike Britanije kaže da su privatne poruke mesto seksualnog zlostavljanja dece na mreži. Šifrovanje komunikacija onemogućava policiji i tehnološkim kompanijama da vide poruke čiji sadržaj samo pošiljalac i primalac mogu da vide - proces poznat kao end-to-end enkripcija.

Meta već koristi podrazumevanu end-to-end enkripciju u WhatsAppu i planirala je da to proširi na svoje aplikacije Messenger i Instagram 2022. Glasovne poruke i video pozivi na Messengeru već su šifrovani.

Najavljujući šifrovanje poruka 2019. godine, Zakerberg je rekao: „Ljudi očekuju da će njihova privatna komunikacija biti bezbedna i da će je videti samo ljudi kojima su poslali poruke a ne hakeri, kriminalci, vlade, pa čak i ljudi koji upravljaju servisima koje koriste.”

Direktorka bezbednosti Mete Antigona Dejvis objasnila je odlaganje podrazumevane E2EE zabrinutošću za bezbednost korisnika.

U aprilu ove godine, Meta je rekla da će podrazumevana E2EE biti na Instagramu i Messengeru „najranije 2022. godine”. Ali Dejvis sada kaže da Meta želi da ovo uradi kako treba, tako da kompanija planira da odloži ovu funkciju do 2023.

„Treba vremena da ovo ispravimo i ne planiramo da završimo globalno uvođenje podrazumevane end-to-end enkripcije u svim našim servisima za slanje poruka do negde 2023. godine“, napisala je Dejvis u Sandej Telegrafu. „Kao kompanija koja povezuje milijarde ljudi širom sveta i koja je izgradila vodeću tehnologiju u industriji, odlučni smo da zaštitimo privatnu komunikaciju ljudi i zaštitimo ljude na mreži."

Pošto E2EE znači da samo pošiljalac i primalac vide poruke, Dejvis kaže da Meta želi da osigura da ovo ne ometa sposobnost platforme da pomogne u zaustavljanju kriminalnih aktivnosti. Dejvis kaže da će, kada E2EE postane podrazumevano dostupna, kompanija „koristiti kombinaciju nešifrovanih podataka u aplikacijama, informacija o nalogu i izveštaja korisnika“ kako bi ih zaštitila. Sličan pristup je već omogućio WhatsAppu da podnosi izveštaje nadležnim organima. Dejvis je rekla da su analizirali neke ranije slučajeve i pokazalo se da bi kompanija i dalje mogla da pruži važne informacije vlastima, čak i da je komunikacija u njenim aplikacijama šifrovana.

Meta aplikacije svakodnevno koristi 2,8 milijardi ljudi. 2020. godine prijavljeno je više od 21 miliona slučajeva seksualnog zlostavljanja dece na njenim platformama američkom Nacionalnom centru za nestalu i eksploatisanu decu. Više od 20 miliona tih izveštaja je bilo sa Facebooka.

Šef NSPCC-a za politiku bezbednosti dece na internetu, Endi Barouz, pozdravio je Metin potez. „Facebook je u pravu što ne nastavlja sa end-to-end enkripcijom sve dok nema odgovarajući plan da spreči da zlostavljanje dece ostane neprimećeno na njegovim platformama“, rekao je on. „Ali oni bi trebalo da nastave sa ovim merama samo kada mogu da pokažu da imaju tehnologiju koja će obezbediti da deca neće biti izložena većem riziku od zlostavljanja.”

Prošle godine, SAD, Velika Britanija, Australija, Novi Zeland, Kanada, Indija i Japan pozvali su tehnološke kompanije da lokalnim vlastima omoguće pristup šifrovanim razgovorima kada imaju sudski nalog za to.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta proširuje program napredne zaštite naloga Facebook Protect

Meta proširuje program napredne zaštite naloga Facebook Protect

Meta, kompanija ranije poznata kao Facebook, najavila je proširenje svog bezbednosnog programa Facebook Protect i uključila u njega branioce ljudski... Dalje

Tviter zabranio objavljivanje tuđih privatnih fotografija i video snimaka

Tviter zabranio objavljivanje tuđih privatnih fotografija i video snimaka

Tviter je najavio proširenje politike koja se odnosi na privatne informacije kako bi obuhvatio i privatne medije, odnosno zabranu deljenja fotografij... Dalje

Društvene mreže mogle bi biti primorane da otkriju identitet onih koji ostavljaju klevetničke komentare

Društvene mreže mogle bi biti primorane da otkriju identitet onih koji ostavljaju klevetničke komentare

Premijer Australije Skot Morison najavio je novi zakon koji će naterati internet platforme da otkriju identitet korisnika koji stoje iza klevetnički... Dalje

Facebook odlaže uvođenje podrazumevanog šifrovanja poruka u Messengeru i Instagramu

Facebook odlaže uvođenje podrazumevanog šifrovanja poruka u Messengeru i Instagramu

Meta, kompanija u čijem su vlasništvu Facebook, Instagram i WhatsApp, odložila je planove o podrazumevanom šifrovanju poruka korisnika do 2023. go... Dalje

Hakeri prete influenserima sa TikToka brisanjem naloga

Hakeri prete influenserima sa TikToka brisanjem naloga

Istraživači iz firme Abnormal Security primetili su novu fišing kampanju koja prvenstveno cilja TikTok naloge koji pripadaju influenserima, konsult... Dalje