Facebook ponovo tuži spamere

Društvene mreže, 21.10.2010, 01:31 AM

Facebook ponovo tuži spamere

Društvena mreža Facebook je u sredu objavila da podnosi nove tužbe protiv pojedinaca koje tereti za slanje spam poruka i reklamiranje nepostojećih proizvoda na društvenoj mreži koja ovoga trenutka ima preko pola milijarde korisnika.

Kompanija je utorak podnela tri odvojene tužbe američkom Federalnom sudu u San Hoseu, u Kaliforniji, protiv pojedinaca i kompanija koje optužuje za zloupotrebu mreže u cilju reklamiranja različitih šema za koje kompanija tvrdi da predstavljaju kršenje odredbi sporazuma na koje pristaju svi korisnici prilikom registracije, kao i kršenje odredbi američkog Zakona o kompjuterskim prevarama i Akta o zloupotrebama i CAN-SPAM uredbe i drugih federalnih i državnih zakona.

U tužbama se navodi niz aktivnosti koje su praktikovali optuženi a koje je kompanija označila “sramnim”. U slučaju Rihter, Facebook tvrdi da je optuženi “na prevaru napravio” više od 40 Facebook stranica reklamirajući legitimne usluge, i to u periodu od decembra prošle do marta ove godine. Ove stranice su korisnike vodile na različite posredničke sajtove koji su plaćali Rihteru za uslugu dovođenja posetilaca na njihove stranice. Između ostalih prevara koje je Rihter počinio je i nuđenje “Facebook Gold” naloga, nepostojeće ponude Facebook-a za besplatno reklamiranje.

Rihter je takođe profitirao koristeći “maliciozni kompjuterski kod” tokom svoje spam kampanje u cilju širenja spam poruka Facebook mrežom, navodi se u tužbi.

Džejson Svon, tehnički direktor u CPAlead, kompaniji koja se bavi affiliate marketingom, optužen je za kreiranje 27 lažnih Facebook profila i 13 Facebook strana, kao i nekolicine aplikacija. Kao i Rihter, i on je pokušao da usmeri internet saobraćaj sa Facebook spama preko affiliate sajtova koji bi mu plaćali za ostvareni saobraćaj. On je koristio mamce, uključujući i reklamiranje nepostojećeg 'dislike' dugmeta i lažnih anketa hostovanih na affiliate stranicama. Prikupljeni podaci, uključujući i brojeve telefona Facebook korisnika, korišćeni su za prijavljivanje korisnika na Premium pretplatničke usluge, navodi se u tužbi.

U saopštenju objavljenom ovim povodom na stranici Facebook Security, kompanija je saopštila da će pojačati napore u borbi protiv spamera, i da će svim pravnim sredstvima nastojati da pošalje snažnu poruku spamerima da nisu dobrodošli na Facebook-u.

Ovo nije prvi put da kompanija Facebook tuži spamere. Nedavno je kanadski sud potvrdio presudu koju je izrekao američki sud u Kaliforniji protiv Adama Guerbueza kome je naloženo da plati štetu od 873 američkih miliona dolara, o čemu smo nedavno pisali. I to nije jedina ovakva presuda - Senford Valas, samoprozvani “Kralj spama”, kažnjen je novčanom kaznom u iznosu od 711 miliona dolara po istom osnovu.

Facebook je pozvao svoje korisnike da mu pomognu u borbi protiv spamera, tako što će prijavljivati objave sa linkovima koje im se učine sumnjivim i kojih ima u neuobičajeno velikom broju na mreži.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter ispavio grešku zbog koje su privatni tvitovi korisnika Androida godinama bili javni

Twitter je prošle nedelje objavio da je bag u njegovoj aplikaciji za Android godinama otkrivao zaštićene tvitove nekih korisnika koji su postajali... Dalje

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačka planira da zabrani Facebooku prikupljanje podataka

Nemačko antimonopolsko regulatorno telo planira da naredi Facebooku da prestane sa prikupljanjem nekih korisničkih podataka. Nemačka Federalna komi... Dalje

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Facebook vas prati preko Android aplikacija čak i ako niste njegov korisnik

Ako ste odustali od Facebooka ili ako nikada niste ni bili njegov korisnik zbog prakse kompanije u vezi prikupljanja podataka, niste mnogo postigli je... Dalje

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Hakeri objasnili kako su hakovali Twitter naloge poznatih, i kakva je to poruka za Twitter

Firma Insinia Security "otela" je više Twitter naloga kako bi ukazala na neke sigurnosne probleme koje ova društvena mreža ima, objavio je britansk... Dalje

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Facebook odgovara na optužbe da je svojim partnerima davao pristup porukama korisnika

Kao odgovor na članak Njujork Tajmsa koji je došao u posed dokumenata koji otkrivaju da je Facebook svojim partnerima, velikim tehnološkim kompanij... Dalje