Facebook poručio korisnicima: Budite prijatelji samo sa ljudima koje poznajete

Društvene mreže, 22.08.2011, 11:40 AM

Facebook poručio korisnicima: Budite prijatelji samo sa ljudima koje poznajete

Budite prijatelj na Facebook-u samo onim ljudima koje poznajete.

Ovoga puta to nije naša sugestija, niti preporuka nekog od stručnjaka za kompjutersku bezbednost već je upozorenje koje dolazi iz kompanije koja je vlasnik najveće svetske društvene mreže. Nakon niza kontraverzi oko deljenja podataka i preotimanja naloga, Facebook je objavio uputstvo (pdf) na 13 strana za 700 miliona svojih korisnika pod nazivom “Own your space” koje nije samo vodič za bezbedan boravak na društvenoj mreži i zaštitu Facebook naloga već sadrži i opšte principe dobre prakse kompjuterske bezbednosti i bezbednog boravka korisnika na internetu.

U dokumentu koji prilično sveobuhvatno pokriva osnovne principe dobre prakse bezbednosti na internetu nalaze se smernice za ponašanje korisnika tokom boravka na društvenoj mreži počev od upravljanja lozinkama, preko saveta o tome kako izbeći fišing i druge prevare sa kojima se korisnici Facebook-a svakodnevno susreću, prednosti korišćenja zaštitnih mehanizama kao što je https enkripcija, upotrebe jednokratnih lozinki i obaveštenja o prijavljivanju na nalog, do prepoznavanja prevaranata i oporavka hakovanih naloga. Za one koji su početnici kada je reč o kompjuterskoj bezbednosti, vodič nudi i objašnjenja pojmova kao što su “malware”, ”fišing”, “clickjacking” i “prevare sa malicioznim skriptama”.

Kompanija čiji se poslovni model oslanja na umrežavanje i povezivanje svih sa svima uputila je upozorenje koje je protivno ovom principu - budite sigurni da poznajete sve svoje prijatelje i ne prihvatajte sve zahteve za prijateljstvo koji vam dolaze.

Privatnost i bezbednost su pitanja koja godinama unazad brinu korisnike Facebook-a, a društvena mreža sa obiljem podataka o 700 miliona svojih korisnika je naročito privlačna prevarantima što potvrđuje nedavno istraživanje kompanije Websence koje je pokazalo da milioni korisnika Facebook-a i dalje nasedaju na već viđene prevare, a spamerske kampanje za svega nekoliko dana uspevaju da uvuku u zamku stotine hiljada korisnika na čijim se zidovima profila pojavljuju sporni linkovi koji uvlače nove žrtve u začarani krug prevarenih.

Stručnjaci naglašavaju da je od presudne važnosti za bezbednost korisnika društvene mreže njihovo upoznavanje sa merama zaštite privatnosti koje Facebook nudi, kao i edukacija o načinima kako da svoj boravak na društvenoj mreži učine bezbednjim.

Dakle, najvažniji saveti za bezbedan boravak na Facebook-u su:

  • Sprijateljujte se samo sa ljudima koje poznajete

  • Čuvajte svoju lozinku samo za sebe

  • Menjajte redovno lozinku

  • Prijavljivanje na Facebook nalog se vrši samo jednom za jednu sesiju. Ukolko se od vas zatraži da se prijavite i drugi put, zaobiđite takve linkove i direktno u adresnom baru browser-a ukucajte adresu www.facebook.com

  • Koristite lozinku za jednokratnu upotrebu kada se prijavljujete na nalog s tuđeg kompjutera

  • Koristite bezbednu https konekciju kad god je to moguće

  • Preuzimajte aplikacije samo sa pouzdanih sajtova kojima verujete

  • Neka vaš antivirusni program bude redovno ažuriran

  • Neka vaš browser i drugi programi budu redovno ažurirani

  • Ne unosite skriptu (kod) u adresni bar browser-a

  • Koristite dodatke za browser kao što su Web of Trust i No Script za Firefox kako biste prečili da vaš nalog bude hakovan i preotet

  • Čuvajte se “glupih” objava od koga god da dolaze, čak i ako su od prijatelja. Ukoliko izgleda kao nešto što vaš prijatelj ne bi objavio, nemojte kliktati na to

  • Nalozi vaših prijatelja mogu biti hakovani a vi možete dobijati linkove sa takvih naloga. Čuvajte se takvih linkova.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje