Milioni korisnika i dalje nasedaju na već viđene Facebook prevare
Društvene mreže, 16.08.2011, 09:50 AM

Kompanija Websense sprovela je istraživanje o prevarama na Facebook-u a rezultati do kojih se došlo istraživanjem nisu nimalo ohrabrujući, imajući u vidu podatak da ovakve kampanje sa Facebook prevarama rezultiraju sa više od milion prevarenih korisnika u roku od samo nekoliko dana. Cilj istraživanja je bio otkrivanje načina na koji funkcionišu ove prevare, utvrđivanje vremenskog trajanja ovih kampanja i prosečnog broja Facebook korisnika koji na kraju budu žrtve ovih prevara.
Aktivnim korisnicima Facebook-a dobro su poznate ovakve prevare sa šokantnim video snimcima ili lažnim anketama koje se šire kao požar pošto korisnici, uglavnom zahvaljujući svojoj neopreznosti, budu namamljeni da kliknu na sporne linkove samo zato što su ih njihovi već prevareni prijatelji sa Facebook-a nenamerno objavili na zidovima svojih profila.
Websense je tokom istraživanja vršio monitornig nad dvema skorašnjim prevarama - jednu sa "šokantnim video snimkom" i druge sa lažnim besplatnim Facebook kreditima, pri čemu je ustanovljeno da je više od 1700 Facebook korisnika imalo interakciju sa jednom od njih svakih nekoliko sekundi tokom onih dana kada su kampanje bile najintenzivnije. Julskoj prevari koja je podrazumevala spam objave na zidovima profila korisnika trebalo je više od nedelju dana da dostigne svoj maksimum, dok je prevari od avgusta trebalo samo dva dana da dostigne najveći intenzitet.
Prevara koja se dogodila u avgustu podrazumevala je objavljivanje malicioznih linkova ka lažnoj anketi na zidovima profila korisnika. Polazeći od toga da prosečni Facebook korisnik ima 130 prijatelja na ovoj društvenoj mreži, Websense je izračunao da je ova lažna anketa mogla da namami oko 823680 korisnika društvene mreže u jeku kampanje. Procena je da je veb sajt koji je povezan sa ovom prevarom imao oko 1267200 miliona posetilaca. Ukoliko je svaki drugi korisnik podelio ovu anketu sa svojim prijateljima na Facebook-u dolazimo do broja od 633600 ljudi.
Mnogi od prevarenih su u nekom trenutku uklonili sporni link ka sajtu sa anketom. Ali čak i da je 99% korisnika to uradilo, ostaje na hiljade njih (tačnije, procena Websense je 6336) koji su verovatno nastavili da dele maliciozni link.
Websense savetuje korisnicima da budu oprezni i da ne klikću na sumnjive linkove čak i ako su se sa njima susreli na zidovima profila svojih Facebook prijatelja. Facebook ponekad upozorava korisnike prilikom klika na sporne linkove pa u tom slučaju svakako zauzdajte svoju radoznalost. Ako znate da je nešto prevara bilo i dobro da o tome obavestite svoje prijatelje.
Ukoliko vam se ipak dogodi da kliknete na maliciozni link i da nehotice tako objavite sporni sadržaj na svom zidu, prijavite Facebook-u link i uklonite objavu sa svog zida što je pre moguće.

Izdvojeno
Lažna „Meta Verified“ ekstenzija na Facebooku krade naloge

Istraživači Bitdefendera upozoravaju kreatore sadržaja i vlasnike preduzeća na novu kampanju na platformi Meta (Facebook), gde zlonamerni oglasi n... Dalje
Zbog porasta prevara LinkedIn uvodi strože provere za regrutere, rukovodioce i kompanije

LinkedIn je najavio novi set mera usmerenih na proveru identiteta korisnika i kompanija, sa ciljem da profesionalno umrežavanje učini sigurnijim. Ko... Dalje
Grokking: Kako prevaranti zloupotrebljavaju X-ov AI Grok za širenje malicioznih linkova
.jpg)
Istraživači iz Guardio Labsa otkrili su novu tehniku zloupotrebe Groka, AI asistenta na društvenoj mreži X (Twitter). Napadači koriste Grok da za... Dalje
Hakeri šire opasni malver preko SVG slika na Facebook-u

Većina ljudi je upoznata sa standardnim formatima slika poput JPG ili PNG. To su obične slike, bez skrivenih funkcija. SVG, ili skalabilna vektorsk... Dalje
Telegram krenuo u obračun sa prevarantima na plaformi koji ucenjuju korisnike
.jpg)
Pavel Durov, direktor i osnivač Telegrama, izjavio je da je ove nedelje platforma krenula u obračun sa prevarantima nakon što je kompanija primila ... Dalje
Pratite nas
Nagrade