Milioni korisnika i dalje nasedaju na već viđene Facebook prevare

Društvene mreže, 16.08.2011, 09:50 AM

Milioni korisnika i dalje nasedaju na već viđene Facebook prevare

Kompanija Websense sprovela je istraživanje o prevarama na Facebook-u a rezultati do kojih se došlo istraživanjem nisu nimalo ohrabrujući, imajući u vidu podatak da ovakve kampanje sa Facebook prevarama rezultiraju sa više od milion prevarenih korisnika u roku od samo nekoliko dana. Cilj istraživanja je bio otkrivanje načina na koji funkcionišu ove prevare, utvrđivanje vremenskog trajanja ovih kampanja i prosečnog broja Facebook korisnika koji na kraju budu žrtve ovih prevara.

Aktivnim korisnicima Facebook-a dobro su poznate ovakve prevare sa šokantnim video snimcima ili lažnim anketama koje se šire kao požar pošto korisnici, uglavnom zahvaljujući svojoj neopreznosti, budu namamljeni da kliknu na sporne linkove samo zato što su ih njihovi već prevareni prijatelji sa Facebook-a nenamerno objavili na zidovima svojih profila.

Websense je tokom istraživanja vršio monitornig nad dvema skorašnjim prevarama - jednu sa "šokantnim video snimkom" i druge sa lažnim besplatnim Facebook kreditima, pri čemu je ustanovljeno da je više od 1700 Facebook korisnika imalo interakciju sa jednom od njih svakih nekoliko sekundi tokom onih dana kada su kampanje bile najintenzivnije. Julskoj prevari koja je podrazumevala spam objave na zidovima profila korisnika trebalo je više od nedelju dana da dostigne svoj maksimum, dok je prevari od avgusta trebalo samo dva dana da dostigne najveći intenzitet.

Prevara koja se dogodila u avgustu podrazumevala je objavljivanje malicioznih linkova ka lažnoj anketi na zidovima profila korisnika. Polazeći od toga da prosečni Facebook korisnik ima 130 prijatelja na ovoj društvenoj mreži, Websense je izračunao da je ova lažna anketa mogla da namami oko 823680 korisnika društvene mreže u jeku kampanje. Procena je da je veb sajt koji je povezan sa ovom prevarom imao oko 1267200 miliona posetilaca. Ukoliko je svaki drugi korisnik podelio ovu anketu sa svojim prijateljima na Facebook-u dolazimo do broja od 633600 ljudi.

Mnogi od prevarenih su u nekom trenutku uklonili sporni link ka sajtu sa anketom. Ali čak i da je 99% korisnika to uradilo, ostaje na hiljade njih (tačnije, procena Websense je 6336) koji su verovatno nastavili da dele maliciozni link.

Websense savetuje korisnicima da budu oprezni i da ne klikću na sumnjive linkove čak i ako su se sa njima susreli na zidovima profila svojih Facebook prijatelja. Facebook ponekad upozorava korisnike prilikom klika na sporne linkove pa u tom slučaju svakako zauzdajte svoju radoznalost. Ako znate da je nešto prevara bilo i dobro da o tome obavestite svoje prijatelje.

Ukoliko vam se ipak dogodi da kliknete na maliciozni link i da nehotice tako objavite sporni sadržaj na svom zidu, prijavite Facebook-u link i uklonite objavu sa svog zida što je pre moguće.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje