Facebook prati korisnike i posle brisanja naloga?
Društvene mreže, 04.11.2011, 00:10 AM
Nemačko nadzorno telo za zaštitu podataka optužilo je Facebook za praćenje korisnika čak i pošto oni obrišu svoje naloge na ovoj društvenoj mreži i sada zahteva od kompanije da do ponedeljka odgovori na ove optužbe.
Nadzorno telo za zaštitu podataka sa sedištem u Hamburgu (Data Protection Authority, DPA) objavilo je izveštaj sa podacima o tome kako Facebook, uz pomoć kolačića (cookies), prati aktivnosti browser-a korisnika. Prema evropskim odredbama koje se odnose na zaštitu privatnosti, Facebook je u obavezi da obriše tako sačuvane podatke. U suprotnom, DPA će biti prinuđen da to izdejstvuje pravnim putem.
Između ostalog, u izveštaju DPA se nalazi zanimljiv podatak da Facebook ostavlja trajne kolačiće na korisničkim računarima koji opstaju na njima i duže od dve godine čak i u slučaju da korisnik obriše nalog na društvenoj mreži. Pošto prema mišljenju DPA za takvu praksu nema razloga ovaj nadzorni organ očekuje objašnjenje od Facebook-a. Iz Facebook-a su već odgovorili saopštenjem u kome se ističe da su iznenađeni i razočarani izveštajem DPA i da je taj izveštaj nepotpun sve dok DPA ne dobije sve informacije o kolačićima koje koristi Facebook.
Facebook navodno koristi kolačiće iz bezbednosnih razloga, kao što su identifikovanje spamera i zaštita maloletnih lica, kako bi im se onemogućilo prijavljivanje na servis sa različitim podacima o godini rođenja. Pored toga, kolačići služe da odgovore korisnike od korišćenja funkcije “Sačuvaj me prijavljenog” (“Keep me logged in”) na računaru koji koristi više korisnika prilikom prijavljivanja na Facebook. Ipak kompanija tvrdi da kolačići koji ostaju nakon odjavljivanja korisnika sa naloga ne sadrže identifikatore naloga.
DPA još uvek čeka odgovor kompanije u vezi funkcije prepoznavanja lica koja automatski prepoznaje prijatelje korisnika i sugeriše mu njihova imena.
Izdvojeno
Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera
Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje
LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika
Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje
Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara
Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje
Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika
Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje
Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju
Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje
Pratite nas
Nagrade