Facebook prevare

Društvene mreže, 05.08.2010, 00:35 AM

Facebook prevare

Graham Cluley, ekspert kompanije Sophos, upozorio je korisnike Facebook-a na dve nove prevare koje se poslednjih dana šire ovom društvenom mrežom.

Na zidovima profila hiljada korisnika Facebook-a može se videti link koji navodno vodi ka video snimku napada ajkule na devojku. Naziv linka je “OMG The Most Shocking Video Caugh On Camera Girl Being Attacked By A Shark”. Klikom na link korisnik dospeva na Facebook stranu koja ima isti naziv kao i navedeni link. Od korisnika se traži da klikne na crveno a potom na plavo dugme što je dovoljno da svi vaši Fb prijatelji vide objavu linka ka navodnom video snimku na zidu vašeg Facebook profila.

Reč je o još jednom 'clickjacking' napadu koji na Facebook-u više nisu novost. Međutim, u mreži koja ima pola milijarde korisnika uvek ima onih koji budu prevareni. U trenutku pisanja ovog teksta grupa “OMG The Most Shocking Video Caugh On Camera Girl Being Attacked By A Shark” ima 5611 članova.

Druga prevara na koju upozorava Cluley korisiti popularnost tinejdžerske pop zvezde Justin Bieber-a. Princip prevare je sličan kao i u prethodnom slučaju. Link objavljen na zidu korisnika ili Facebook grupe (naš screenshot napravljen je na zidu jedne Fb fan grupe) vodi ka navodnom škakljivom snimku video chat-a Justin Bieber-a sa njegovom obožavateljkom. Cilj onih koji stoje iza ovakve vrste prevara je upravo da navedu što više korisnika da podele (share) ovakav link.

Informacija je ovih dana naišla i na domaće verzije ovakvih prevara. Iako smo već pisali o prevari koja zahteva od korisika da na deset različitih mesta na Facebook-u objavi određeni tekst sa pratećim linkom, i dalje nailazimo na linkove koje objavljuju korisnici a koji vode ka lažnim aplikacijama. Neke od njih smo i zabeležili.

Prva je navodni "Detektor laži" (Agile Lie Detector), a šta se zahteva od korisika možete videti na slici ispod:

Druga aplikacija vam nudi mogućnost da postanete neka vrsta Facebook špijuna. Sve što treba da uradite je neizbežan klik na 'like' dugme, nakon čega se link ka ovoj strani objavljuje na zidu vašeg Facebook profila. Nije nam poznato da li je bilo i onih koji su ovu prevaru shvatili ozbiljno i otišli korak dalje šaljući link ka stranici svim prijateljima sa svoje liste.

Ako ste naseli na neku od ovih prevara, naš je savet da uklonite sa svog zida link ka spornoj strani ili aplikaciji. Proverite da li se nešto od toga ne nalazi na listi aplikacija vašeg profila (Nalog --> Podešavanje aplikacija). U slučaju da vas je neki od sličnih linkova preusmerio na stranu na kojoj su od vas traženi login podaci, promenite šifru svog Facebook naloga. Izbegavajte stranice koje od vas zahtevaju da najpre kliknete na 'like' ("sviđa mi se") dugme kako bi vam bio dostupan dodatni sadržaj strane. Ovakve Facebook strane su najčešće prevara čija je svrha, između ostalog, i kasnije spamovanje fanova.



Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Preko lažnih oglasa hakeri otimaju Facebook naloge koje koriste za širenje SYS01 InfoStealer malvera

Istraživači sajber bezbednosti iz Bitdefender Labsa upozoravaju na pokušaje zloupotrebe Metinine reklamne platforme i otimanje Facebook naloga koji... Dalje

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

LinkedIn kažnjen sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti korisnika

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je LinkedIn sa 310 miliona evra zbog kršenja privatnosti svojih korisnika sprovođenjem bihevioraln... Dalje

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta testira tehnologiju prepoznavanja lica za vraćanje hakovanih naloga i borbu protiv prevara

Meta je najavila da proširuje testove prepoznavanja lica kao meru protiv prevara sa reklamama u kojima se kao mamci koriste poznate ličnosti. Monika... Dalje

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram pokrenuo kampanju sa influenserima protiv seksualne iznude maloletnih korisnika

Instagram je pokrenuo novu kampanju protiv seksualne iznude namenjenu tinejdžerima u kojoj će učestovati popularni kreatori sadržaja a cilj je pom... Dalje

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Evropski sud ograničio upotrebu podataka korisnika Facebooka u ciljanom oglašavanju

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu prema kojoj će Meta morati da ograniči upotrebu ličnih podataka prikupljenih sa ... Dalje