Facebook priznao da je brojnim kompanijama davao poseban pristup ličnim podacima korisnika

Društvene mreže, 03.07.2018, 10:30 AM

Facebook priznao da je brojnim kompanijama davao poseban pristup ličnim podacima korisnika

Facebook je priznao da je brojnim tehnološkim kompanijama i programerima aplikacija davao poseban pristup podacima korisnika iako je kompanija tvrdila da je ograničila pristup takvim podacima još 2015. godine.

Kada se desio skandal sa firmom Cambridge Analytica u martu ove godine, Facebook je tvrdio da je još u maju 2015. godine ukinuo drugim kompanijama i programerima pristup podacima korisnika društvene mreže, kao i podacima njihovih prijatelja.

Međutim, u dokumentu na 747 stranica [PDF] koji je dostavljen Kongresu u petak poslepodne, Facebook je priznao da je i posle 2015. godine nastavio sa razmenom podataka sa šesdesetjednim proizvođačem hardvera i softvera, kao i programerima aplikacija.

Ovaj dokument je došao kao odgovor na stotine pitanja koje su u aprilu ove godine direktoru Facebooka Marku Zakerbergu postavili članovi Kongresa a u vezi postupanja kompanije sa podacima 2 milijarde svojih korisnika.

Između ostalog, dokumenti su otkrili da je Facebook dodelio status "jednokratnog" šestomesečnog izuzeća 61. kompaniji, uključujući AOL, Nike, United Parcel Service i aplikaciju za upoznavanje Hinge, kako bi se uskladio sa novom politikom privatnosti o korisničkim podacima.

Osim toga, ima još bar pet drugih kompanija koje su teoretski možda imale pristup podacima prijatelja, kao rezultat API pristupa koje su dobile zbog Facebookovog beta testa.

Dokumenti su takođe otkrili da je Facebook partner sa 52 američke i međunarodne kompanije, uključujući kompanije Apple, Microsoft, Spotify, Amazon, Sony, Acer, Samsung, BlackBerry, Huawei i Alibaba. Društvena mreža je sa ovim kompanijama delila informacije o svojim korisnicima kako bi im pomogla da naprave sopstvene verzije Facebooka ili Facebook funkcije za svoje uređaje, naravno, "pod uslovima i pravilima koje pružaju svojim korisnicima".

"Mi smo angažovali kompanije da naprave integracije za razne uređaje, operativne sisteme i druge proizvode sa kojima mi i naši partneri želimo da ljudima ponudimo Facebook ili Facebook iskustva", stoji u dokumentu. "Ove integracije su napravili naši partneri, za naše korisnike, ali ih je odobrio Facebook".

Ipak, Facebook je naglasio da je kompanija već prekinula 38 od 52 partnerstva i da će okončati svoje partnerstvo sa još sedam kompanija do kraja jula, a sa preostalim partnerima do kraja oktobra.

Međutim, nastaviće se partnerstva sa tri kompanije - Apple, Amazon i Tobii jer Facebook sa ovim kompanijama ima ugovore koji važe i nakon oktobra 2018.

Ovaj dokument stiže nekoliko meseci nakon što je otkriveno da je politička konsultantska firma Cambridge Analytica prikupljala lične podatke 87 miliona korisnika Facebooka. Cambridge Analytica je navodno pomogla Donaldu Trampu da pobedi na američkim predsedničkim izborima 2016. godine.

Ovo otkriće je napravilo velike probleme i Facebooku i Cambridge Analytici. Facebook se još uvek, mesecima posle skandala, suočava sa pitanjima zakonodavaca u nekoliko država koji društvenu mrežu smatraju odgovornom za upravljanje podacima. Pomenuti skandal je pokrenuo pitanja da li se Facebooku može verovati kada tvrdi da štiti lične podatke 2 milijarde svojih korisnika.

Odgovor je - ne, sudeći po još jednom incidentu sa ličnim podacima korisnika Facebooka za koji smo saznali prošle nedelje. Naime, prošle nedelje je otkriveno da je popularna kviz aplikacija koja radi na Facebookovoj platformi otkrila podatke 120 miliona korisnika Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici postaju oprezniji i kritičniji prema Facebooku: Jedan od četiri korisnika obrisao aplikaciju sa mobilnog telefona

Korisnici postaju oprezniji i kritičniji prema Facebooku: Jedan od četiri korisnika obrisao aplikaciju sa mobilnog telefona

Prema rezultatima istraživanja koje je u periodu 29. maja do 11. juna spoveo Pew Research Center a u kome je učestvovalo 4594 ljudi, 26% ispitanika ... Dalje

Twitter testira dve nove funkcije, jedna vam se verovatno neće dopasti

Twitter testira dve nove funkcije, jedna vam se verovatno neće dopasti

Twitter želi da komunikativniji, kaže Sara Hajder, direktor menadžmenta u kompaniji. Njen tvit koji je retvitovao Džek Dorsi, suosnivač i izvršn... Dalje

Facebook bag isključio dvofaktornu autentifikaciju bez dozvole korisnika

Facebook bag isključio dvofaktornu autentifikaciju bez dozvole korisnika

Facebook tvrdi da je dvostruka autentifikacija jedna od najboljih bezbednosnih mera koju korisnici mogu primeniti da bi zaštitili svoje naloge. To zn... Dalje

Twitter potvrdio da je testirao personalizovane predloge koga možda treba otpratiti

Twitter potvrdio da je testirao personalizovane predloge koga možda treba otpratiti

"Who to Follow" je dobro poznata funkcija Twittera čiji softver automatski preporučuje naloge za koje misli da bi možda želeli da ih zapratite, uz... Dalje

Instagram dodaje tri nove funkcije za veću bezbednost platforme

Instagram dodaje tri nove funkcije za veću bezbednost platforme

Instagram brzo raste, a sa velikim uspehom dolazi i velika odgovornost - odgovornost da nalozi korisnika budu sigurni, odgovornost za borbu protiv la... Dalje