Facebook priznao da je brojnim kompanijama davao poseban pristup ličnim podacima korisnika

Društvene mreže, 03.07.2018, 10:30 AM

Facebook priznao da je brojnim kompanijama davao poseban pristup ličnim podacima korisnika

Facebook je priznao da je brojnim tehnološkim kompanijama i programerima aplikacija davao poseban pristup podacima korisnika iako je kompanija tvrdila da je ograničila pristup takvim podacima još 2015. godine.

Kada se desio skandal sa firmom Cambridge Analytica u martu ove godine, Facebook je tvrdio da je još u maju 2015. godine ukinuo drugim kompanijama i programerima pristup podacima korisnika društvene mreže, kao i podacima njihovih prijatelja.

Međutim, u dokumentu na 747 stranica [PDF] koji je dostavljen Kongresu u petak poslepodne, Facebook je priznao da je i posle 2015. godine nastavio sa razmenom podataka sa šesdesetjednim proizvođačem hardvera i softvera, kao i programerima aplikacija.

Ovaj dokument je došao kao odgovor na stotine pitanja koje su u aprilu ove godine direktoru Facebooka Marku Zakerbergu postavili članovi Kongresa a u vezi postupanja kompanije sa podacima 2 milijarde svojih korisnika.

Između ostalog, dokumenti su otkrili da je Facebook dodelio status "jednokratnog" šestomesečnog izuzeća 61. kompaniji, uključujući AOL, Nike, United Parcel Service i aplikaciju za upoznavanje Hinge, kako bi se uskladio sa novom politikom privatnosti o korisničkim podacima.

Osim toga, ima još bar pet drugih kompanija koje su teoretski možda imale pristup podacima prijatelja, kao rezultat API pristupa koje su dobile zbog Facebookovog beta testa.

Dokumenti su takođe otkrili da je Facebook partner sa 52 američke i međunarodne kompanije, uključujući kompanije Apple, Microsoft, Spotify, Amazon, Sony, Acer, Samsung, BlackBerry, Huawei i Alibaba. Društvena mreža je sa ovim kompanijama delila informacije o svojim korisnicima kako bi im pomogla da naprave sopstvene verzije Facebooka ili Facebook funkcije za svoje uređaje, naravno, "pod uslovima i pravilima koje pružaju svojim korisnicima".

"Mi smo angažovali kompanije da naprave integracije za razne uređaje, operativne sisteme i druge proizvode sa kojima mi i naši partneri želimo da ljudima ponudimo Facebook ili Facebook iskustva", stoji u dokumentu. "Ove integracije su napravili naši partneri, za naše korisnike, ali ih je odobrio Facebook".

Ipak, Facebook je naglasio da je kompanija već prekinula 38 od 52 partnerstva i da će okončati svoje partnerstvo sa još sedam kompanija do kraja jula, a sa preostalim partnerima do kraja oktobra.

Međutim, nastaviće se partnerstva sa tri kompanije - Apple, Amazon i Tobii jer Facebook sa ovim kompanijama ima ugovore koji važe i nakon oktobra 2018.

Ovaj dokument stiže nekoliko meseci nakon što je otkriveno da je politička konsultantska firma Cambridge Analytica prikupljala lične podatke 87 miliona korisnika Facebooka. Cambridge Analytica je navodno pomogla Donaldu Trampu da pobedi na američkim predsedničkim izborima 2016. godine.

Ovo otkriće je napravilo velike probleme i Facebooku i Cambridge Analytici. Facebook se još uvek, mesecima posle skandala, suočava sa pitanjima zakonodavaca u nekoliko država koji društvenu mrežu smatraju odgovornom za upravljanje podacima. Pomenuti skandal je pokrenuo pitanja da li se Facebooku može verovati kada tvrdi da štiti lične podatke 2 milijarde svojih korisnika.

Odgovor je - ne, sudeći po još jednom incidentu sa ličnim podacima korisnika Facebooka za koji smo saznali prošle nedelje. Naime, prošle nedelje je otkriveno da je popularna kviz aplikacija koja radi na Facebookovoj platformi otkrila podatke 120 miliona korisnika Facebooka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje