Facebook protiv spamera: ugašeno 37% spamerskih naloga
Društvene mreže, 05.02.2013, 07:27 AM

Fišing emailovi, sumnjivi linkovi, lažni profili, spameri i prevaranti, sve je to deo ekosistema Facebook-a na koji smo navikli. Ipak, u kompaniji su odlučni da se bore protiv onih koji su izvor nevolja za korisnike društvene mreže. I izgleda da Facebook-u ne ide loše, sudeći po podacima koje je nedavno objavila kompanija.
Od 15,1 miliona "nepoželjnih" ili spamerskih naloga koliko ih je bilo sredinom prošle godine, ostalo je 9,5 miliona, što je pad od 37%. Udeo ovakvih profila u ukupnom broju mesečno aktivnih korisnika opao je sa 1,5% koliko ih je bilo u junu 2012. na 0,9%.
Facebook je ove podatke o nepoželjnim nalozima na društvenoj mreži objavio na 23. stranici dokumenta kojeg možete naći ovde (PDF), pri čemu se nepoželjni nalozi definišu kao oni koji se koriste u svrhe kojima se krše uslovi korišćenja servisa, kao što je na primer spam.
Kada bi im bilo dozvoljeno da ostanu, ovakvi nalozi bi preplavili sajt lažnim zahtevima za prijateljstvo, spam fotografijama na kojima su označeni svi koji su povezani sa lažnim profilom, pozivima na događaje i svim drugim mogućim obaveštenjima. Slično je i sa fišerima koji kradu Facebook akreditive da bi se kasnije kompromitovani nalozi koristili za napade na druge korisnike društvene mreže.
Međutim, Facebook-ov tim zadužen za bezbednost je odlučan u nameri da bude korak isped spamera i prevaranata. Članovi ovog tima navodno praktikuju da se, pretvarajući se da su spameri, infiltriraju u tajne hakerske forume, i tako otkrivaju najnovije spamerske trikove kojima se zaobilaze automatizovani sistemi zaštite društvene mreže.
Ipak, ne znači da iza svih ostalih Facebook naloga, kojih ovoga trenutka ima preko milijardu, stoje stvarni ljudi. Procenjuje se da 1,3% mesečno aktivnih naloga su oni koji pripadaju firmama, organizacijama ili čak kućnim ljubimcima. To je ipak pad u odnosu na jun 2012. godine kada je udeo takvih naloga bio 2,4%.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade