Facebook testira novi captcha test i traži od korisnika da učitaju jasnu fotografiju svog lica

Društvene mreže, 07.12.2017, 01:00 AM

Facebook testira novi captcha test i traži od korisnika da učitaju jasnu fotografiju svog lica

Facebook testira novu captcha funkciju koja traži od korisnika da učitaju jasnu sliku svog lica kako bi mogao da verifikuje nalog i odobri pristup nalogu u slučaju da je zaključan zbog sumnjivih aktivnosti.

Jedan korisnik Twittera čiji je prijatelj imao problem sa zaključanim Facebook nalogom zbog sumnjive aktivnosti, objavio je snimak ekrana na kome se vidi da Facebook traži od korisnika da učita fotografiju koja jasno pokazuje njegovo lice. "Proverićemo i onda trajno izbrisati (sliku) sa naših servera", kaže se u ovom zahtevu.

Prema svedočenju nekoliko ljudi koji su videli ovakvu poruku i odbili da učitaju svoju fotografiju, Facebook im je zaključao nalog, dok su nalozi onih koji su otpremili svoje fotografije, ali koje je Facebook smatrao nevažećim, takođe ostali zaključani.

Jedan korisnik Reddita je rekao da je testiranje ove metode verifikacije započeto u aprilu 2017. godine, dok je drugi korisnik Reddita rekao da se isto desilo i njemu, i da je on dao svoju fotografiju, a da je Facebook rekao da će poslati email u naredna 72 sata ako su ispunjeni njihovi zahtevi i da će do tada onemogućiti nalog iz bezbednosnih razloga. "

Magazin Wired je kontaktirao Facebook i od portparola kompanije dobio informaciju da je svrha foto-testa da pomogne kompaniji da prepozna sumnjivu aktivnost na različitim tačkama interakcije na sajtu, uključujući kreiranje naloga, slanje zahteva za prijateljstvo, podešavanje plaćanja oglasa i kreiranje ili uređivanje oglasa.

Proces je automatizovan, uključujući identifikaciju sumnjive aktivnosti i proveru fotografije. Da bi utvrdio da li je nalog autentičan, Facebook razmatra da li je fotografija jedinstvena. Portparol Facebooka je rekao da je test fotografija jedna od nekoliko metoda, kako automatizovanih tako i ručnih, koje se koristi za otkrivanje sumnjive aktivnosti.

Kompanija je odbila da da više detalja o tome kako bi sprečila zloupotrebe sistema. Sumnjiva aktivnost može uključivati recimo i nekoga ko redovno objavljuje iz Njujorka, a zatim počinje da objavljuje iz Rusije, piše Wired.

Iako se tehnologija prepoznavanja lica sve češće koristi, novi Facebookov captcha test je pomalo jeziv, jer ozbiljno narušava privatnost korisnika na mreži. Ali ovo nije prvi put da Facebook pokazuje interesovanje za lične fotografije ljudi. Društvena mreža je takođe napravila sistem koji koristi tehnologiju prepoznavanja slika da bi locirao takozvanu "osvetničku pornografiju" i automatski brisao takav sadržaj. Da bi to mogao da uradi, Facebooku trebaju kopije vaših golišavih fotografija koje će poslužiti da se napravi svojevrsni digitalni otisak prsta sa kojim će Facebook upoređivati buduće objave. Facebook je obećao da će takve fotografije biti obrisane sa njihovih servera.

Iz kompanije nisu rekli kada će početi da koriste ovu metodu.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook ukinuo Ticker, nema više ''uhođenja'' prijatelja

Facebook ukinuo Ticker, nema više ''uhođenja'' prijatelja

Nema više Tickera na Facebooku, koji je pokazivoa sve što vaši prijatelji rade na sajtu u realnom vremenu. To je značajan i u velikoj meri neoček... Dalje

Facebook testira novi captcha test i traži od korisnika da učitaju jasnu fotografiju svog lica

Facebook testira novi captcha test i traži od korisnika da učitaju jasnu fotografiju svog lica

Facebook testira novu captcha funkciju koja traži od korisnika da učitaju jasnu sliku svog lica kako bi mogao da verifikuje nalog i odobri pristup n... Dalje

Facebook testira novi program za borbu protiv ''osvetničke pornografije''

Facebook testira novi program za borbu protiv ''osvetničke pornografije''

Facebook testira novu tehnologiju koja treba da pomogne žrtvama "osvetničke" pornografije. Nova tehnologija se trenutno testira u četiri zemlje, a ... Dalje

Korisnik tvrdi da su zaposleni u Facebooku pregledali dokument poslat preko Facebook Messengera

Korisnik tvrdi da su zaposleni u Facebooku pregledali dokument poslat preko Facebook Messengera

Poznata je činjenica da Facebook, gigant društvenih mreža, ima pristup korisničkim podacima, jer je to deo njihovih marketinških pravila. Faceboo... Dalje

Fišing na Facebooku: Ciljevi napadača korisnici Androida i iOS

Fišing na Facebooku: Ciljevi napadača korisnici Androida i iOS

Stručnjaci iz finske kompanije F-Secure otkrili su spam kampanju na Facebooku koja se vodi sa ciljem da se prevare korisnici da predaju fišerima loz... Dalje