Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Društvene mreže, 30.01.2012, 08:50 AM

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv oglašivačke mreže Adscend Media zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da putem clickjackinga i drugih taktika. Adscend Media je odbacila optužbe a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih.

Prema navodima tužilaštva kompanija Adscend Media platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Ovakve stranice bi se pojavljivale u objavama koje su izgledale kao da dolaze od Facebook prijatelja korisnika i nudile posetiocima mogućnost pregleda nekog provokativnog sadržaja u zamenu za klik na “like” dugme na Facebook stranici.

Klik na “like” bi obavestio Facebook prijatelje prevarenog korisnika o toj stranici. Korisnik bi od to momenta bio usmeravan ka jednoj od nekoliko online anketa a od njega bi bile zatraženi neki lični podaci kao što je podatak o uzrastu. Najčešće, obećani sadržaj nije ni postojao, a korisnik bi uz određene zahteve bio usmeravan na stranice koje nemaju veze sa Facebook-om. U nekim slučajevima, clickjacking se koristio za aktivaciju funkcije “like” i širenja spama.

“Prirodna reakcija je da se zapitate zašto bi bilo ko kliknuo na ove linkove,” kaže pomoćnik glavnog tužioca države Vašington Pola Selis. Međutim, to ne samo da se događalo nego je, prema navodima tužilaštva, donosilo tuženoj kompaniji prihod od 1,2 miliona dolara mesečno.

Facebook, koji je tužbu podneo nezavisno od državnog tužilaštva, pozdravio je ovaj potez države.

Adscend Media nazvao je optužbe “lažnim”. Ipak, kompanija je pokrenula internu istragu kako bi se otkrilo da li je eventualno bilo aktivnosti za koje kompaniju terete državni tužilac i Facebook.

“Ukoliko jeste, mi smo potpuno uvereni da je takva aktivnost bila sprovođena bez znanja kompanije,” kažu u Adscend Media.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok uvodi ograničenja za najmlađe korisnike

TikTok uvodi ograničenja za najmlađe korisnike

Deca na TikToku suočiće se sa novim, “revolucionarnim” ograničenjima, rekla je kompanija najavljujući stroga pravila za mlađe od 16 g... Dalje

Facebook izmenio opciju ''Pristup vašim informacijama'', evo kako ona sada izgleda

Facebook izmenio opciju ''Pristup vašim informacijama'', evo kako ona sada izgleda

Facebook je 2018. godine predstavio svoj alat "Pristup vašim informacijama", omogućavajući korisnicima da na jednom mestu vide koje podatke je dr... Dalje

Facebook bag otkriva identitet administratora grupa

Facebook bag otkriva identitet administratora grupa

Za grešku koju je prijavio Facebooku, istraživač Shubham Bhamare nagrađen je sa 5000 dolara. Kompanija ga je preko svog namenskog programa za bago... Dalje

Hakeri pomoću oglasa ukrali korisnička imena i lozinke više od pola miliona korisnika Facebooka

Hakeri pomoću oglasa ukrali korisnička imena i lozinke više od pola miliona korisnika Facebooka

Još jednom su sajber kriminalci zloupotrebili Facebook oglase u velikoj krađi podataka za prijavljivanje. Istraživači iz ThreatNixa otkrili su fi... Dalje

Facebook bag otkrio e-mail adrese i druge privatne podatke korisnika Instagrama

Facebook bag otkrio e-mail adrese i druge privatne podatke korisnika Instagrama

Nepalski istraživač Sagat Pakrel otkrio je grešku zbog koje su privatni podaci korisnika Instagrama bili otkriveni, uključujući njihove e-mail a... Dalje