Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam
Društvene mreže, 30.01.2012, 08:50 AM

Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv oglašivačke mreže Adscend Media zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da putem clickjackinga i drugih taktika. Adscend Media je odbacila optužbe a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih.
Prema navodima tužilaštva kompanija Adscend Media platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Ovakve stranice bi se pojavljivale u objavama koje su izgledale kao da dolaze od Facebook prijatelja korisnika i nudile posetiocima mogućnost pregleda nekog provokativnog sadržaja u zamenu za klik na “like” dugme na Facebook stranici.
Klik na “like” bi obavestio Facebook prijatelje prevarenog korisnika o toj stranici. Korisnik bi od to momenta bio usmeravan ka jednoj od nekoliko online anketa a od njega bi bile zatraženi neki lični podaci kao što je podatak o uzrastu. Najčešće, obećani sadržaj nije ni postojao, a korisnik bi uz određene zahteve bio usmeravan na stranice koje nemaju veze sa Facebook-om. U nekim slučajevima, clickjacking se koristio za aktivaciju funkcije “like” i širenja spama.
“Prirodna reakcija je da se zapitate zašto bi bilo ko kliknuo na ove linkove,” kaže pomoćnik glavnog tužioca države Vašington Pola Selis. Međutim, to ne samo da se događalo nego je, prema navodima tužilaštva, donosilo tuženoj kompaniji prihod od 1,2 miliona dolara mesečno.
Facebook, koji je tužbu podneo nezavisno od državnog tužilaštva, pozdravio je ovaj potez države.
Adscend Media nazvao je optužbe “lažnim”. Ipak, kompanija je pokrenula internu istragu kako bi se otkrilo da li je eventualno bilo aktivnosti za koje kompaniju terete državni tužilac i Facebook.
“Ukoliko jeste, mi smo potpuno uvereni da je takva aktivnost bila sprovođena bez znanja kompanije,” kažu u Adscend Media.

Izdvojeno
Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku
.jpg)
TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje
TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje
Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje
EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje
Facebook i Instagram tuženi zbog svesnog nanošenja štete mentalnom zdravlju dece

Desetine američkih država tužile su Meta Platforms, navodeći da kompanija u čijem su vlasništvu Facebook i Instagram, svesno obmanjuje javnost o... Dalje
Pratite nas
Nagrade