Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Društvene mreže, 30.01.2012, 08:50 AM

Facebook tužio marketing kompaniju za clickjacking i spam

Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv oglašivačke mreže Adscend Media zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da putem clickjackinga i drugih taktika. Adscend Media je odbacila optužbe a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih.

Prema navodima tužilaštva kompanija Adscend Media platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Ovakve stranice bi se pojavljivale u objavama koje su izgledale kao da dolaze od Facebook prijatelja korisnika i nudile posetiocima mogućnost pregleda nekog provokativnog sadržaja u zamenu za klik na “like” dugme na Facebook stranici.

Klik na “like” bi obavestio Facebook prijatelje prevarenog korisnika o toj stranici. Korisnik bi od to momenta bio usmeravan ka jednoj od nekoliko online anketa a od njega bi bile zatraženi neki lični podaci kao što je podatak o uzrastu. Najčešće, obećani sadržaj nije ni postojao, a korisnik bi uz određene zahteve bio usmeravan na stranice koje nemaju veze sa Facebook-om. U nekim slučajevima, clickjacking se koristio za aktivaciju funkcije “like” i širenja spama.

“Prirodna reakcija je da se zapitate zašto bi bilo ko kliknuo na ove linkove,” kaže pomoćnik glavnog tužioca države Vašington Pola Selis. Međutim, to ne samo da se događalo nego je, prema navodima tužilaštva, donosilo tuženoj kompaniji prihod od 1,2 miliona dolara mesečno.

Facebook, koji je tužbu podneo nezavisno od državnog tužilaštva, pozdravio je ovaj potez države.

Adscend Media nazvao je optužbe “lažnim”. Ipak, kompanija je pokrenula internu istragu kako bi se otkrilo da li je eventualno bilo aktivnosti za koje kompaniju terete državni tužilac i Facebook.

“Ukoliko jeste, mi smo potpuno uvereni da je takva aktivnost bila sprovođena bez znanja kompanije,” kažu u Adscend Media.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter pokušava da pronađe osobe odgovorne za curenje izvornog koda platforme, a prema dokumentaciji u koju je Rojters imao uvid, „različite... Dalje

Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Američki zakonodavci kritikovali su izvršnog direktora TikToka zbog mogućeg uticaja kineske vlade na platformu i izneli optužbe da aplikacija nano... Dalje

TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje

Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje

TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje