Facebook ukida sistem za prepoznavanje lica

Društvene mreže, 03.11.2021, 09:30 AM

Facebook ukida sistem za prepoznavanje lica

Facebook je saopštio da više neće koristiti sistem za prepoznavanje lica na svojoj platformi i da će narednih nedelja obrisati više od milijardu šablona koji su služili za prepoznavanje lica.

Kompanija će prestati da koristi algoritme za prepoznavanje lica za označavanje ljudi na fotografijama i video snimcima, i izbrisaće šablone za prepoznavanje lica koje koristi za identifikaciju.

Facebookov sistem za prepoznavanje lica analizira fotografije označenih korisnika i fotografije povezanih korisnika kako bi napravio jedinstveni identifikator ili šablon. Ovaj šablon se zatim koristi za identifikaciju korisnika na objavljenim fotografijama ili za automatsko označavanje ljudi u uspomenama.

Sada, nedelju dana nakon rebrendiranja u Meta, Facebook je objavio da ukida funkciju prepoznavanja lica i briše sve šablone profila koje je kreirao sistem.

Ovaj potez je usledio nakon što je Facebook optužen da je kršio zakon o biometrijskoj privatnosti američke države Ilinois prikupljanjem i čuvanjem biometrijskih podataka korisnika bez pristanka, što je dovelo do nagodbe vredne 650 miliona dolara koju je Facebook sklopio u februaru. Facebook je inače još 2019. godine ograničio funkciju prepoznavanja lica pa je ona od tada bila opciona.

„I dalje vidimo tehnologiju prepoznavanja lica kao moćno sredstvo. Ali mnogi specifični slučajevi u kojima prepoznavanje lica može biti od pomoći treba da prevagnu u odnosu na rastuću zabrinutost oko upotrebe ove tehnologije u celini“, rekao je Džerom Pesenti, potpredsednik veštačke inteligencije u saopštenju kompanije. „Mnogo je zabrinutosti oko mesta tehnologije prepoznavanja lica u društvu, a regulatori su još uvek u procesu obezbeđivanja jasnog skupa pravila koja bi regulisala njenu upotrebu”, rekao je Pesenti dodajući da oni smatraju da je zbog toga, ograničenje upotrebe prepoznavanja lica na uski skup slučajeva odgovarajuće rešenje.

Facebook više neće automatski prepoznavati lica ljudi koji se pojavljuju u uspomenama, na slikama ili u video snimcima.

Ljudi više neće moći da uključe prepoznavanje lica za predloženo označavanje ili da vide predloženu oznaku sa svojim imenom na fotografijama i video snimcima u kojima se mogu pojaviti. Ipak, Facebook kaže da će i dalje podsticati ljude da ručno označavaju postove, kako bi oni i njihovi prijatelji znali ko nalazi se na fotografiji ili video snimku.

Ova promena će takođe uticati na AAT (Automatic Alt Text), tehnologiju koja se koristi za opise slika za osobe koje su slepe ili slabovide. AAT trenutno identifikuje ljude na oko 4% fotografija. Nakon promene, AAT će i dalje moći da prepozna koliko je ljudi na fotografiji, ali više neće pokušavati da identifikuje ljude koji koriste prepoznavanje lica.

Onima koji su uključili opciju prepoznavanja lica, Facebook će izbrisati šablon koji se koristi za identifikaciju. Ako ste isključili prepoznavanje lica, nema šablona za brisanje i neće biti promena.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira nove opcije za verifikaciju starosti korisnika, uključujući AI alat koji je razvila kompanija Yoti, koji procenjuje koliko imate ... Dalje

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter je u sredu objavio izvinjenje zbog toga što je bez znanja i saglasnosti korisnika koristio podatke o bezbednosti naloga za ciljano oglašavan... Dalje

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Istraživači iz američke firme za sajber-bezbednost PIXM, sa sedištem u Njujorku, otkrili su veliku fišing operaciju koja je zloupotrebljavala Fac... Dalje

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva i blokira sve više lažnih naloga, zahvaljujući poboljšanjima u svojim automatizovanim sistemima, ali poboljšanja su primetna i ... Dalje

Meta promenila Politiku privatnosti za Facebook, Instagram i Messenger

Meta promenila Politiku privatnosti za Facebook, Instagram i Messenger

U nastojanju da Politiku privatnosti, ranije poznatu kao Politika podataka, učini manje komplikovanom, Meta je ponovo napisala i praktično redizajni... Dalje