Facebook uveo novi servis: Prijava samoubistva

Društvene mreže, 09.03.2011, 10:12 AM

Facebook uveo novi servis: Prijava samoubistva

Facebook je predstavio servis koji omogućava korisnicima ove društvene mreže da prijave prijatelje koji na stranicama svog profila objavljuju sadržaj koji ukazuje na suicidalne namere.

Obrazac za prijavu nazvan “Report Suicidal Content” ("Prijavi suicidni sadržaj”), traži od onog ko prijavljuje da navede URL stranice na kojoj se nalaze komentari vezani za samoubistvo, puno ime korisnika koji ih je objavio, kao i neke druge podatke. Administratori Facebook-a će pregledati ovakvu prijavu i preduzeti sve raspoložive mere ukoliko je to moguće. Ipak nije jasno šta bi takve mere podrazumevale.

Iako neobičan, ovakav potez najveće svetske društvene mreže nije i neobjašnjiv. Naime, slučaj dvanaestogodišnje devojčice iz države Vašington u SAD, čije je telo policija pronašla u nedelju a koja je nestala pošto je na stranici svog Facebook profila objavila svoju nameru o samoubistvu objašnjava zbog čega su se u kompaniji odlučili na ovakav korak.

I to nije usamljen slučaj. Među mnogim drugim, zanimljiv je i onaj iz decembra prošle godine kada je Simon Bek iz Velike Britanije objavila na svom Facebook profilu, naočigled 1048 Facebook prijatelja, da se predozirala a njena poruka te božićne večeri glasila je: “Popila sam tablete, uskoro ću biti mrtva, zbogom svima.”

Neki od njenih Facebook prijatelja su na ovu objavu odgovorili uvredama i verbalnim ratom koji je usledio među njima samima, ali niko od njih nije pozvao policiju sve do narednog dana kada je Simon već bila mrtva.

Novi servis Facebook-a nalazi se u probnoj fazi a reč je o zajedničkom naporu društvene mreže i organizacije “Samarićani” da pomognu korisnicima pružajući im informacije o tome kako mogu pomoći svojim prijateljima koji se nalaze u nevolji.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje