Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Društvene mreže, 25.04.2019, 10:30 AM

Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Čak i kada deaktivirate Facebook profil, društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke o vašim aktivnostima na mreži. Svi ti podaci se šalju Facebooku i vezuju se za vaš nalog dok je deaktiviran, kao da niste ništa promenili.

Facebook kaže da uklanja sve vaše podatke samo ako trajno izbrišete svoj nalog. S obzirom da deaktiviranje nije trajno, iz kompanije kažu da nastavljaju da prikupljaju vaše podatke u slučaju da se predomislite i želite da se vratite na svoj profil. Facebook očekuje da se deaktivirani korisnici vrate i želi da nastavi sa prikazivanjem oglasa koji su relevantni za njih.

Na svom sajtu Facebook objašnjava da je deaktiviranje naloga pola koraka do potpunog brisanja profila. Ali kompanija malo govori o tome kako prikupljanje podataka funkcioniše tokom tog perioda. U svojoj politici koja se odnosi na podatke, Facebook ne pominje da i dalje prikuplja podatke tokom perioda deaktivacije.

Prikupljanje podataka sa deaktiviranih naloga može se smatrati obmanjivanjem korisnika, upozoravaju stručnjaci za privatnost.

"Većina ljudi bi očekivala manje ili nikakvo prikupljanje podataka tokom perioda deaktivacije", kaže Gabriel Vajnberg, izvršni direktor i osnivač pretraživača DuckDuckGo.

U martu 2018. godine, Facebook se našao u centru skandala kada je otkriveno da je britanska konsultantska kuća Cambridge Analytica prikupljala informacije o ljudima na društvenoj mreži preko nekoliko kviz aplikacija. Odgovor na ovo otkriće je bila kampanja koja je ljude ohrabrivala da obrišu svoje Facebook naloge. Istraživački centar Pew objavio je da je 42% Amerikanaca napravilo pauzu od korišćenja društvene mreže u nekom trenutku tokom prošle godine.

Poznato je da Facebook nadgleda aktivnosti korisnika interneta, uključujući navike koje su u vezi pretraživanja i to kako članova drušvene mreže koji su se odjavili, tako i onih koji uopšte nemaju naloge. U ovom drugom slučaju, društvena mreža nema imena pojedinaca, ali ipak može prilagoditi oglase na osnovu pregledavanja interneta. To radi pomoću alata kao što su Facebook Pixel i pluginovi, kao što je Share dugme na stranicama.

Dugme Share za društvenu mrežu nalazi se na 275 miliona web stranica. Ono prikuplja podatke koji omogućavaju oglašivačima da vide kakav sadržaj gledate. Zato ćete na Facebooku verovatno videti reklame koje su u vezi sporta ako ste posetili mnogo sportskih web sajtova.

Ako niste registrovani korisnik, društvena mreža može pratiti vašu aktivnost preko vaših pregledača i isporučivati vam oglase koristeći svoju Facebook Audience Network. Ovaj servis koristi vaše navike koje su u vezi pretraživanja kako bi vam se prikazivali relevatni oglasi, kao kada biste bili na Facebooku. Čak i ako nemate nalog, Facebook vas prati.

Facebook kaže da deaktiviranje naloga nikada nije ni trebalo da osigura privatnost podataka korisnika, već samo privatnost kada su u pitanju drugi korisnici Facebooka.

Drugim rečima, ima smisla da deaktivirate svoj nalog ako pokušavate da se sakrijete od ljudi na mreži jer drugi korisnici neće videti vaš profil, objave i komentare. U suštini ste nevidljivi svima na društvenoj mreži. Osim Facebooku. Facebook ništa ne sprečava da prikuplja podatke o vama.

Najbolji način da sprečite prikupljanje podataka je da obrišete svoj nalog. Imaćete 30 dana da se predomislite. Imajte na umu da će tokom tog perioda Facebook nastaviti da prikuplja podatke o vama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Dva radnika Twittera optužena za špijuniranje korisnika

Dva radnika Twittera optužena za špijuniranje korisnika

Dvojica bivših radnika Twittera optužena su za špijuniranje hiljade korisničkih naloga na Twitteru u ime vlade Saudijske Arabije, verovatno sa cil... Dalje

Facebook priznao da ponovo nije uspeo da zaštiti podatke korisnika, aplikacije pristupale podacima članova grupa

Facebook priznao da ponovo nije uspeo da zaštiti podatke korisnika, aplikacije pristupale podacima članova grupa

Facebook je saopštio da je na svojoj platformi otkrio propust koji je nekim programerima aplikacija omogućio pristup podacima u grupama kojima nje ... Dalje

Facebook testira šifrovane audio i video pozive u Messengeru

Facebook testira šifrovane audio i video pozive u Messengeru

Facebook bi uskoro mogao da omogućiti „Tajne razgovore“ za audio i video pozive. Novu funkciju otkrila je Džejn Vong, koje je poznata p... Dalje

Facebook pristao da plati još jednu kaznu zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Facebook pristao da plati još jednu kaznu zbog skandala sa zloupotrebom podataka korisnika

Svet je počeo da zaboravlja Facebookov skandal u koji je umešana britanska firma Cambrigde Analytica koja je podatke miliona korisnika Facebooka isk... Dalje

Twitter priznao da je prikazivao više reklama korisnicima sa manjim brojem pratilaca

Twitter priznao da je prikazivao više reklama korisnicima sa manjim brojem pratilaca

Twitter je priznao da je ranije platforma prikazivala više reklama korisnicima sa manje pratilaca. Ideja je bila da se popularnim korisnicima omoguc... Dalje