Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži
Društvene mreže, 25.04.2019, 10:30 AM
 
					
Čak i kada deaktivirate Facebook profil, društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke o vašim aktivnostima na mreži. Svi ti podaci se šalju Facebooku i vezuju se za vaš nalog dok je deaktiviran, kao da niste ništa promenili.
Facebook kaže da uklanja sve vaše podatke samo ako trajno izbrišete svoj nalog. S obzirom da deaktiviranje nije trajno, iz kompanije kažu da nastavljaju da prikupljaju vaše podatke u slučaju da se predomislite i želite da se vratite na svoj profil. Facebook očekuje da se deaktivirani korisnici vrate i želi da nastavi sa prikazivanjem oglasa koji su relevantni za njih.
Na svom sajtu Facebook objašnjava da je deaktiviranje naloga pola koraka do potpunog brisanja profila. Ali kompanija malo govori o tome kako prikupljanje podataka funkcioniše tokom tog perioda. U svojoj politici koja se odnosi na podatke, Facebook ne pominje da i dalje prikuplja podatke tokom perioda deaktivacije.
Prikupljanje podataka sa deaktiviranih naloga može se smatrati obmanjivanjem korisnika, upozoravaju stručnjaci za privatnost.
"Većina ljudi bi očekivala manje ili nikakvo prikupljanje podataka tokom perioda deaktivacije", kaže Gabriel Vajnberg, izvršni direktor i osnivač pretraživača DuckDuckGo.
U martu 2018. godine, Facebook se našao u centru skandala kada je otkriveno da je britanska konsultantska kuća Cambridge Analytica prikupljala informacije o ljudima na društvenoj mreži preko nekoliko kviz aplikacija. Odgovor na ovo otkriće je bila kampanja koja je ljude ohrabrivala da obrišu svoje Facebook naloge. Istraživački centar Pew objavio je da je 42% Amerikanaca napravilo pauzu od korišćenja društvene mreže u nekom trenutku tokom prošle godine.
Poznato je da Facebook nadgleda aktivnosti korisnika interneta, uključujući navike koje su u vezi pretraživanja i to kako članova drušvene mreže koji su se odjavili, tako i onih koji uopšte nemaju naloge. U ovom drugom slučaju, društvena mreža nema imena pojedinaca, ali ipak može prilagoditi oglase na osnovu pregledavanja interneta. To radi pomoću alata kao što su Facebook Pixel i pluginovi, kao što je Share dugme na stranicama.
Dugme Share za društvenu mrežu nalazi se na 275 miliona web stranica. Ono prikuplja podatke koji omogućavaju oglašivačima da vide kakav sadržaj gledate. Zato ćete na Facebooku verovatno videti reklame koje su u vezi sporta ako ste posetili mnogo sportskih web sajtova.
Ako niste registrovani korisnik, društvena mreža može pratiti vašu aktivnost preko vaših pregledača i isporučivati vam oglase koristeći svoju Facebook Audience Network. Ovaj servis koristi vaše navike koje su u vezi pretraživanja kako bi vam se prikazivali relevatni oglasi, kao kada biste bili na Facebooku. Čak i ako nemate nalog, Facebook vas prati.
Facebook kaže da deaktiviranje naloga nikada nije ni trebalo da osigura privatnost podataka korisnika, već samo privatnost kada su u pitanju drugi korisnici Facebooka.
Drugim rečima, ima smisla da deaktivirate svoj nalog ako pokušavate da se sakrijete od ljudi na mreži jer drugi korisnici neće videti vaš profil, objave i komentare. U suštini ste nevidljivi svima na društvenoj mreži. Osim Facebooku. Facebook ništa ne sprečava da prikuplja podatke o vama.
Najbolji način da sprečite prikupljanje podataka je da obrišete svoj nalog. Imaćete 30 dana da se predomislite. Imajte na umu da će tokom tog perioda Facebook nastaviti da prikuplja podatke o vama.
 
			Izdvojeno
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
 
				Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
.jpg) 
				Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
 
				Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Ozbiljan propust: Instagram beleške namenjene bliskim prijateljima postale vidljive svima
 
				Korisnici Instagrama poslednjih dana masovno prijavljuju kritičan bezbednosni propust zbog kojeg ljudi van njihove liste „Bliski prijatelji&ldq... Dalje
Pratite nas
Nagrade






 Pratite nas preko RSS-a
  Pratite nas preko RSS-a





