Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Društvene mreže, 25.04.2019, 10:30 AM

Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Čak i kada deaktivirate Facebook profil, društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke o vašim aktivnostima na mreži. Svi ti podaci se šalju Facebooku i vezuju se za vaš nalog dok je deaktiviran, kao da niste ništa promenili.

Facebook kaže da uklanja sve vaše podatke samo ako trajno izbrišete svoj nalog. S obzirom da deaktiviranje nije trajno, iz kompanije kažu da nastavljaju da prikupljaju vaše podatke u slučaju da se predomislite i želite da se vratite na svoj profil. Facebook očekuje da se deaktivirani korisnici vrate i želi da nastavi sa prikazivanjem oglasa koji su relevantni za njih.

Na svom sajtu Facebook objašnjava da je deaktiviranje naloga pola koraka do potpunog brisanja profila. Ali kompanija malo govori o tome kako prikupljanje podataka funkcioniše tokom tog perioda. U svojoj politici koja se odnosi na podatke, Facebook ne pominje da i dalje prikuplja podatke tokom perioda deaktivacije.

Prikupljanje podataka sa deaktiviranih naloga može se smatrati obmanjivanjem korisnika, upozoravaju stručnjaci za privatnost.

"Većina ljudi bi očekivala manje ili nikakvo prikupljanje podataka tokom perioda deaktivacije", kaže Gabriel Vajnberg, izvršni direktor i osnivač pretraživača DuckDuckGo.

U martu 2018. godine, Facebook se našao u centru skandala kada je otkriveno da je britanska konsultantska kuća Cambridge Analytica prikupljala informacije o ljudima na društvenoj mreži preko nekoliko kviz aplikacija. Odgovor na ovo otkriće je bila kampanja koja je ljude ohrabrivala da obrišu svoje Facebook naloge. Istraživački centar Pew objavio je da je 42% Amerikanaca napravilo pauzu od korišćenja društvene mreže u nekom trenutku tokom prošle godine.

Poznato je da Facebook nadgleda aktivnosti korisnika interneta, uključujući navike koje su u vezi pretraživanja i to kako članova drušvene mreže koji su se odjavili, tako i onih koji uopšte nemaju naloge. U ovom drugom slučaju, društvena mreža nema imena pojedinaca, ali ipak može prilagoditi oglase na osnovu pregledavanja interneta. To radi pomoću alata kao što su Facebook Pixel i pluginovi, kao što je Share dugme na stranicama.

Dugme Share za društvenu mrežu nalazi se na 275 miliona web stranica. Ono prikuplja podatke koji omogućavaju oglašivačima da vide kakav sadržaj gledate. Zato ćete na Facebooku verovatno videti reklame koje su u vezi sporta ako ste posetili mnogo sportskih web sajtova.

Ako niste registrovani korisnik, društvena mreža može pratiti vašu aktivnost preko vaših pregledača i isporučivati vam oglase koristeći svoju Facebook Audience Network. Ovaj servis koristi vaše navike koje su u vezi pretraživanja kako bi vam se prikazivali relevatni oglasi, kao kada biste bili na Facebooku. Čak i ako nemate nalog, Facebook vas prati.

Facebook kaže da deaktiviranje naloga nikada nije ni trebalo da osigura privatnost podataka korisnika, već samo privatnost kada su u pitanju drugi korisnici Facebooka.

Drugim rečima, ima smisla da deaktivirate svoj nalog ako pokušavate da se sakrijete od ljudi na mreži jer drugi korisnici neće videti vaš profil, objave i komentare. U suštini ste nevidljivi svima na društvenoj mreži. Osim Facebooku. Facebook ništa ne sprečava da prikuplja podatke o vama.

Najbolji način da sprečite prikupljanje podataka je da obrišete svoj nalog. Imaćete 30 dana da se predomislite. Imajte na umu da će tokom tog perioda Facebook nastaviti da prikuplja podatke o vama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje