Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Društvene mreže, 25.04.2019, 10:30 AM

Facebook vas prati i kad deaktivirate nalog, kao da ste i dalje aktivni na društvenoj mreži

Čak i kada deaktivirate Facebook profil, društvena mreža nastavlja da prikuplja podatke o vašim aktivnostima na mreži. Svi ti podaci se šalju Facebooku i vezuju se za vaš nalog dok je deaktiviran, kao da niste ništa promenili.

Facebook kaže da uklanja sve vaše podatke samo ako trajno izbrišete svoj nalog. S obzirom da deaktiviranje nije trajno, iz kompanije kažu da nastavljaju da prikupljaju vaše podatke u slučaju da se predomislite i želite da se vratite na svoj profil. Facebook očekuje da se deaktivirani korisnici vrate i želi da nastavi sa prikazivanjem oglasa koji su relevantni za njih.

Na svom sajtu Facebook objašnjava da je deaktiviranje naloga pola koraka do potpunog brisanja profila. Ali kompanija malo govori o tome kako prikupljanje podataka funkcioniše tokom tog perioda. U svojoj politici koja se odnosi na podatke, Facebook ne pominje da i dalje prikuplja podatke tokom perioda deaktivacije.

Prikupljanje podataka sa deaktiviranih naloga može se smatrati obmanjivanjem korisnika, upozoravaju stručnjaci za privatnost.

"Većina ljudi bi očekivala manje ili nikakvo prikupljanje podataka tokom perioda deaktivacije", kaže Gabriel Vajnberg, izvršni direktor i osnivač pretraživača DuckDuckGo.

U martu 2018. godine, Facebook se našao u centru skandala kada je otkriveno da je britanska konsultantska kuća Cambridge Analytica prikupljala informacije o ljudima na društvenoj mreži preko nekoliko kviz aplikacija. Odgovor na ovo otkriće je bila kampanja koja je ljude ohrabrivala da obrišu svoje Facebook naloge. Istraživački centar Pew objavio je da je 42% Amerikanaca napravilo pauzu od korišćenja društvene mreže u nekom trenutku tokom prošle godine.

Poznato je da Facebook nadgleda aktivnosti korisnika interneta, uključujući navike koje su u vezi pretraživanja i to kako članova drušvene mreže koji su se odjavili, tako i onih koji uopšte nemaju naloge. U ovom drugom slučaju, društvena mreža nema imena pojedinaca, ali ipak može prilagoditi oglase na osnovu pregledavanja interneta. To radi pomoću alata kao što su Facebook Pixel i pluginovi, kao što je Share dugme na stranicama.

Dugme Share za društvenu mrežu nalazi se na 275 miliona web stranica. Ono prikuplja podatke koji omogućavaju oglašivačima da vide kakav sadržaj gledate. Zato ćete na Facebooku verovatno videti reklame koje su u vezi sporta ako ste posetili mnogo sportskih web sajtova.

Ako niste registrovani korisnik, društvena mreža može pratiti vašu aktivnost preko vaših pregledača i isporučivati vam oglase koristeći svoju Facebook Audience Network. Ovaj servis koristi vaše navike koje su u vezi pretraživanja kako bi vam se prikazivali relevatni oglasi, kao kada biste bili na Facebooku. Čak i ako nemate nalog, Facebook vas prati.

Facebook kaže da deaktiviranje naloga nikada nije ni trebalo da osigura privatnost podataka korisnika, već samo privatnost kada su u pitanju drugi korisnici Facebooka.

Drugim rečima, ima smisla da deaktivirate svoj nalog ako pokušavate da se sakrijete od ljudi na mreži jer drugi korisnici neće videti vaš profil, objave i komentare. U suštini ste nevidljivi svima na društvenoj mreži. Osim Facebooku. Facebook ništa ne sprečava da prikuplja podatke o vama.

Najbolji način da sprečite prikupljanje podataka je da obrišete svoj nalog. Imaćete 30 dana da se predomislite. Imajte na umu da će tokom tog perioda Facebook nastaviti da prikuplja podatke o vama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Aplikacije Facebook i Instagram prate korisnike čak i kada im izričito kažu da to ne rade

Aplikacije Facebook i Instagram prate korisnike čak i kada im izričito kažu da to ne rade

Kada posetite veb sajt koji ste videli na Facebooku i Instagramu, verovatno ste primetili da niste preusmereni na pretraživač po vašem izboru, vec... Dalje

Facebook počinje da testira podrazumevano šifrovanje poruka u Messengeru

Facebook počinje da testira podrazumevano šifrovanje poruka u Messengeru

Facebook nudi end-to-end šifrovana (E2EE) ćaskanja za Messenger od 2016. godine. Ali ta opcija je morala da bude omogućena za svaku pojedinačnu ... Dalje

Snap predstavio ''Porodični centar'' koji će omogućiti roditeljima da prate kontakte svoje dece

Snap predstavio ''Porodični centar'' koji će omogućiti roditeljima da prate kontakte svoje dece

Snap Inc, kompanija u čijem je vlasništvu popularna aplikacija Snapchat, predstavila je svoj novi alat za roditeljsku kontrolu nazvan "Porodični ce... Dalje

TikTok uvodi novu opciju koja će vam pomoći da kontrolišete korišćenje vaših podataka u aplikaciji

TikTok uvodi novu opciju koja će vam pomoći da kontrolišete korišćenje vaših podataka u aplikaciji

TikTok želi da pruži korisnicima bolji uvid u to kako se njihovi lični podaci koriste za oglase u aplikaciji, a rezultat tih nastaojanja je dodatak... Dalje

Facebook razotkrio sajber špijunažu na svojoj platformi

Facebook razotkrio sajber špijunažu na svojoj platformi

Kompanija Meta (ranije Facebook) otkrila je da je preduzela mere protiv dve špijunske hakerske grupe iz Južne Azije koje su koristile njene platform... Dalje