Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Društvene mreže, 21.08.2019, 10:00 AM

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Dobre vesti za korisnike Facebooka, ali loše za oglašivače i izdavače čije se poslovanje oslanja na Facebook oglase.

Nakon skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook je u proteklih godinu dana preduzeo neke korake sa ciljem da svojim korisnicima omogući veću kontrolu nad njihovim podacima i transparentnost u pogledu toga kako kompanija i aplikacije na njenoj platformi koriste te podatke.

Sada je Facebook lansirao novu funkciju koja omogućava korisnicima da kontrolišu podatke koje platforma dobija od drugih aplikacija i web sajtova o njihovim aktivnostima na internetu.

Funkciju nazvanu "Off-Facebook Activity" najavio je izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg prošle godine kao opciju "Clear History" koja omogućava korisnicima da obrišu podatke koje web sajtovi i aplikacije drugih kompanija dele sa Facebookom.

"Aktivnost van Facebooka omogućava vam da vidite informacije o vašoj aktivnosti koje nam aplikacije i web sajtovi šalju i da obrišete te podatke sa svog naloga ako to želite", objašnjeno je u postu na blogu kompanije Facebook objavljenom juče.

"Očekujemo da bi to moglo imati neki uticaj na naše poslovanje, ali verujemo da je pružanje kontrole ljudima nad njihovim podacima važnije."

Za one koji toga nisu svesni, Facebook prikuplja informacije o svojim korisnicima na dva načina - prvo, putem podataka koje unesete na njegov sajt i u aplikacije, i drugo, praćenjem istorije pregledavanja preko opcije "Prijavite se sa Facebookom", preko "Like" dugmeta, Facebook komentara i nevidljivog koda zvanog Facebook Pixel koji je ugrađen u druge web sajtove.

To vam se verovatno dogodilo - kada pregledate Facebook feed, sajt vam prikazuje reklame određenih brendova čije ste web sajtove nedavno posetili.

To je zato što većina izdavača koristi Facebookovu pomoć - alate poput Facebook Pixela ili Facebook Logina, kako bi identifikovali posetioce svojih web sajtova, a zatim koriste Facebook reklamnu platformu da im prikažu ciljane reklame.

Sada ćete uz pomoć novog alata moći da vidite kratak pregled podataka koje su druge aplikacije i web sajtovi poslale Facebooku preko njegovih poslovnih alata, kao i da isključite ove informacije ili sve buduće aktivnosti van Facebooka sa svog naloga.

Da biste koristili ovaj alat, idite na podešavanja Facebook naloga i kliknite na Off-Facebook Activity (Aktivnost van Facebooka). Nakon otvaranja, videćete aplikacije i web sajtove koji prate vašu aktivnost i šalju izveštaje Facebooku zbog ciljanog oglašavanja.

Možete dodirnuti „Clear History“ (Brisanje istorije) da biste izbrisali istoriju pregledavanja i prekinuli vezu između Facebook naloga i odabranih aplikacija i web sajtova ili svih njih u budućnosti. Tako Facebook neće znati koje ste web sajtove posetili ili šta ste tamo radili i neće moći da koristi nijedan podatak za prikazivanje ciljanih reklama na Facebooku, Instagramu ili Messengeru.

Međutim, važno je napomenuti da ova funkcija ustvari ne dozvoljava korisnicima da brišu informacije o pregledavanju. Umesto toga, ona samo omogućava korisnicima da razdvoje prikupljene podatke od Facebook naloga, što je kompanija objasnila u posebnom tekstu Facebookovog inženjerskog tima.

Dakle, Facebook će i dalje zadržavati informacije o vama koje je prikupio, ali će te podatke učiniti anonimnim, umesto da ih upari sa vašim profilom.

Funkcija Off-Facebook Activity će najpre biti dostupna korisnicima Facebooka u Irskoj, Španiji i Južnoj Koreji, nakon čega će postepeno, u narednim mesecima, doći do svih korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram će ograničiti objave koje reklamiraju nove metode estetske hirurgije i proizvode za mršavljenje

Instagram će ograničiti objave koje reklamiraju nove metode estetske hirurgije i proizvode za mršavljenje

Instagram će ograničiti korisnicima mlađim od 18 godina da vide postove koji promovišu proizvode za mršavljenje ili metode estetske hirurgije. U... Dalje

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Dobre vesti za korisnike Facebooka, ali loše za oglašivače i izdavače čije se poslovanje oslanja na Facebook oglase. Nakon skandala sa Cambridge ... Dalje

Facebook menja postavke za grupe

Facebook menja postavke za grupe

Facebook je juče najavio da će ažurirati postavke privatnosti za grupe, kako za zatvorene tako i za one javne. Iz Facebooka kažu da je ova promena... Dalje

Facebook plaća stotine ljudi da bi slušali audio snimke korisnika Messengera

Facebook plaća stotine ljudi da bi slušali audio snimke korisnika Messengera

Facebook plaća na stotine ljudi kao saradnike angažovane na poslovima transkripcije audio snimaka korisnika njegovih servisa, rekli su Bloombergu n... Dalje

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook tužio programere Android aplikacija zbog prevare sa oglasima

Facebook je podneo tužbu protiv dvojice programera Android aplikacija zbog toga što su koristili pametne telefone korisnika za lažne klikove na Fac... Dalje