Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Društvene mreže, 21.08.2019, 10:00 AM

Facebook vas više neće špijunirati, ali mu morate sami reći da prestane sa tim

Dobre vesti za korisnike Facebooka, ali loše za oglašivače i izdavače čije se poslovanje oslanja na Facebook oglase.

Nakon skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook je u proteklih godinu dana preduzeo neke korake sa ciljem da svojim korisnicima omogući veću kontrolu nad njihovim podacima i transparentnost u pogledu toga kako kompanija i aplikacije na njenoj platformi koriste te podatke.

Sada je Facebook lansirao novu funkciju koja omogućava korisnicima da kontrolišu podatke koje platforma dobija od drugih aplikacija i web sajtova o njihovim aktivnostima na internetu.

Funkciju nazvanu "Off-Facebook Activity" najavio je izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg prošle godine kao opciju "Clear History" koja omogućava korisnicima da obrišu podatke koje web sajtovi i aplikacije drugih kompanija dele sa Facebookom.

"Aktivnost van Facebooka omogućava vam da vidite informacije o vašoj aktivnosti koje nam aplikacije i web sajtovi šalju i da obrišete te podatke sa svog naloga ako to želite", objašnjeno je u postu na blogu kompanije Facebook objavljenom juče.

"Očekujemo da bi to moglo imati neki uticaj na naše poslovanje, ali verujemo da je pružanje kontrole ljudima nad njihovim podacima važnije."

Za one koji toga nisu svesni, Facebook prikuplja informacije o svojim korisnicima na dva načina - prvo, putem podataka koje unesete na njegov sajt i u aplikacije, i drugo, praćenjem istorije pregledavanja preko opcije "Prijavite se sa Facebookom", preko "Like" dugmeta, Facebook komentara i nevidljivog koda zvanog Facebook Pixel koji je ugrađen u druge web sajtove.

To vam se verovatno dogodilo - kada pregledate Facebook feed, sajt vam prikazuje reklame određenih brendova čije ste web sajtove nedavno posetili.

To je zato što većina izdavača koristi Facebookovu pomoć - alate poput Facebook Pixela ili Facebook Logina, kako bi identifikovali posetioce svojih web sajtova, a zatim koriste Facebook reklamnu platformu da im prikažu ciljane reklame.

Sada ćete uz pomoć novog alata moći da vidite kratak pregled podataka koje su druge aplikacije i web sajtovi poslale Facebooku preko njegovih poslovnih alata, kao i da isključite ove informacije ili sve buduće aktivnosti van Facebooka sa svog naloga.

Da biste koristili ovaj alat, idite na podešavanja Facebook naloga i kliknite na Off-Facebook Activity (Aktivnost van Facebooka). Nakon otvaranja, videćete aplikacije i web sajtove koji prate vašu aktivnost i šalju izveštaje Facebooku zbog ciljanog oglašavanja.

Možete dodirnuti „Clear History“ (Brisanje istorije) da biste izbrisali istoriju pregledavanja i prekinuli vezu između Facebook naloga i odabranih aplikacija i web sajtova ili svih njih u budućnosti. Tako Facebook neće znati koje ste web sajtove posetili ili šta ste tamo radili i neće moći da koristi nijedan podatak za prikazivanje ciljanih reklama na Facebooku, Instagramu ili Messengeru.

Međutim, važno je napomenuti da ova funkcija ustvari ne dozvoljava korisnicima da brišu informacije o pregledavanju. Umesto toga, ona samo omogućava korisnicima da razdvoje prikupljene podatke od Facebook naloga, što je kompanija objasnila u posebnom tekstu Facebookovog inženjerskog tima.

Dakle, Facebook će i dalje zadržavati informacije o vama koje je prikupio, ali će te podatke učiniti anonimnim, umesto da ih upari sa vašim profilom.

Funkcija Off-Facebook Activity će najpre biti dostupna korisnicima Facebooka u Irskoj, Španiji i Južnoj Koreji, nakon čega će postepeno, u narednim mesecima, doći do svih korisnika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

LastPass greškom uklonio ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, korisnici bili zabrinuti za svoje lozinke

LastPass greškom uklonio ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, korisnici bili zabrinuti za svoje lozinke

LastPass je u sredu greškom uklonio LastPass ekstenziju iz Chrome Web prodavnice, zbog čega su korisnici videli grešku 404 kada su pokušavali da j... Dalje

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje