Facebook za 6 meseci obrisao više od 3 milijarde lažnih naloga
Društvene mreže, 24.05.2019, 11:00 AM

Facebook je objavio izveštaj sa podacima o tome koliko je objava i naloga bilo protiv kojih su preduzete određene mere u periodu između oktobra 2018. i marta 2019. godine.
Tokom tog šestomesečnog perioda, Facebook je uklonio više od tri milijarde lažnih naloga, što je dvostruko više u odnosu na prethodni šestomesečni period. Uklonjeno je i više od sedam miliona objava koje su ocenjene kao "govor mržnje", što je takođe rekord. Po prvi put Facebook je objavio i broj uklonjenih objava i koliko ih je ponovo objavljeno nakon pregleda.
Facebook navodi da je porast broja obrisanih lažnih naloga posledica toga što su oni koji stoje iza njih koristili automatizovane metode za njihovo stvaranje. Većina njih uočena je i izbrisana u roku od nekoliko minuta, pre nego što su imali priliku da "naprave štetu". Oko 5% mesečno aktivnih naloga na Facebooku su lažni nalozi.
Kompanija je uklanjala i objave u kojima se na prodaju nudi roba kao što su narkotici i oružje. U izveštaju je navedeno da je tokom šestomesečnog perioda kompanija preduzela mere protiv više od milion objava u kojima se nudilo na prodaju oružje.
U izveštaju se navode procene koliko često ljudi na Facebooku vide sadržaj kao što su slike seksualnog zlostavljanja dece, slike nasilja i teroristička propaganda. Procenjeno je da je od 10000 ovakvih objava koje se vide na Facebooku manje od 14 korisnika videlo golotinju, oko 25 korisnika je videlo sadržaj sa nasiljem, i manje od tri korisnika je videlo slike zlostavljanja djece ili terorističku propagandu
Po prvi put, izveštaj otkriva da je u periodu od januara do marta 2019. godine kompaniji uloženo više od milion žalbi nakon brisanja objava zbog govora mržnje. Tokom tog perioda ponovo je objavljeno oko 150000 objava za koje je utvrđeno da nisu prekršile pravila u vezi sa govorom mržnje.
U razgovoru sa novinarima u četvrtak, izvršni direktor kompanije Mark Zakerberg odgovorio je na predloge i pozive da se razbije njegova kompanija, tvrdeći da joj je upravo njena veličina omogućila odbranu od problema sa kojima se suočava mreža.
"Ne mislim da bi razbijanje kompanije rešilo problem", rekao je on dodajući da im je uspeh kompanije omogućio finansiranje ove odbrane i da je njihov budžet za sigurnosne sisteme veći od godišnjeg prihoda kompanije Twitter.

Izdvojeno
Meta počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju za poruke i pozive u Messengeru

Meta je objavila da počinje da uvodi podrazumevanu end-to-end enkripciju (E2EE) za poruke i pozive jedan na jedan u Messengeru. E2EE za grupne razgov... Dalje
Zloupotreba veštačke inteligencije u prevarama na TikToku
.jpg)
TikTok se pokazao kao plodno tlo za finansijske prevare, posebno prevare koje uključuju kriptovalute, upozorava kompanija Avast. Širok domet platfor... Dalje
TikTok u bezbednosti zaostaje za konkurentskim platformama

Istraživanje koje je sprovela kompanija Cerby otkrilo je da, kada je reč o bezbednosti, TikTok značajno zaostaje za konkurentskim platformama, kao ... Dalje
Malver NodeStealer ponovo otima naloge korisnika Facebooka, mamac za žrtve su provokativne fotografije

Istraživači iz kompanije Bitdefender upozoravaju da sajber kriminalci koriste Facebook oglase za širenje malvera i otimanje korisničkih naloga na ... Dalje
EU će zabraniti ciljano oglašavanje na Facebooku i Instagramu

Evropski odbor za zaštitu podataka produžio je privremenu zabranu ciljanog oglašavanja na Facebooku i Instagramu, koju je u julu uvela Norveška ag... Dalje
Pratite nas
Nagrade