Facebook započeo brisanje lažnih 'lajkova'

Društvene mreže, 27.09.2012, 23:47 PM

Facebook započeo brisanje lažnih 'lajkova'

Facebook je započeo brisanje lažnih “lajkova”, piše britanski BBC, a potez je usledio nakon priznanja kompanije da 8,7% korisnika društvene mreže nisu stvarni korisnici, već nalozi koje su registrovali spameri koji ih, između ostalog, koriste za veštačko povećanje popularnosti pojedinih stranica.

U sredu su neke od najpopularnijih Facebook stranica zabeležile pad broja fanova, pokazuju podaci Pagedata.

Problem sa lažnim lajkovima postao je ozbiljan onda kada je Facebook odlučio da proširi svoje usluge koje su u vezi ciljanog oglašavanja.

Vrednost Facebook-ovih akcija pala je sa početnih 38 dolara u maju na 20,62 dolara koliko je bila vrednost akcija u četvrtak.

Iz Facebook-a nisu želeli da potvrde BBC-ju da je “čišćenje” u toku, ali nisu mogli da pruže ni neko drugo objašnjenje za pad broja fanova pojedinih stranica. Tako je stranica Texas HoldEm Poker, koja je jedna od najpopularnijih na sajtu, samo u sredu izgubila 96317 “lajkova”, što nesumnjivo pokazuje da se nešto događa sa stranicom koja je tokom prethodnog meseca dnevno dobijala oko 20000 “lajkova”. Sličan trend zabeležen je i na nekim drugim popularnim stranicama, uključujući stranice pop pevačice Rijane (-28275), Eminema (-15420) i Lejdi Gage (-34326).

Ranije ove godine, dopisnik BBC-ja Rori Celan-Džons sproveo je istraživanje o Facebook-ovom sistemu sa “lajkovima”. On je za svoju nepostojeću kompaniju “Virtual Bagel”, koristeći Facebook-ov program ciljanog oglašavanja, prikupio više od 1600 “lajkova”, iako kompanija nije nudila bilo kakve proizvode niti bilo koji drugi sadržaj na stranici.

Daljom istragom Džons je otkrio da su neki od “lajkova” došli sa naloga iz zemalja kao što su Indija, Egipat, Indonezija i Pakistan.

Zaključak stručnjaka za marketing je bio da kada bi Virtual Bagel bila stvarna kompanija, oglašavanje na Facebook-u i prikupljanje lajkova bi bilo bacanje novca.

U to vreme, iz Facebook-a su za BBC tvrdili da nije reč o značajnom problemu da bi kasnije kompanija najavila da će suzbiti nelegalne aktivnosti na mreži i ukloniti “lajkove” koji su stečeni uz pomoć malvera, kompromitovanih naloga, prevarenih korisnika i kupovinom.

Pretragom interneta se mogu naći brojni web sajtovi na kojima se nude Facebook fanovi, “lajkovi”, Twitter foloveri i pregledi na YouTube. Time je poslovni model Facebook-a za koji su ključne informacije uzrast, pol, lokacija i slične koje se koriste u ciljanom oglašavanju, doveden u pitanje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje