Facebook započeo brisanje lažnih 'lajkova'
Društvene mreže, 27.09.2012, 23:47 PM
Facebook je započeo brisanje lažnih “lajkova”, piše britanski BBC, a potez je usledio nakon priznanja kompanije da 8,7% korisnika društvene mreže nisu stvarni korisnici, već nalozi koje su registrovali spameri koji ih, između ostalog, koriste za veštačko povećanje popularnosti pojedinih stranica.
U sredu su neke od najpopularnijih Facebook stranica zabeležile pad broja fanova, pokazuju podaci Pagedata.
Problem sa lažnim lajkovima postao je ozbiljan onda kada je Facebook odlučio da proširi svoje usluge koje su u vezi ciljanog oglašavanja.
Vrednost Facebook-ovih akcija pala je sa početnih 38 dolara u maju na 20,62 dolara koliko je bila vrednost akcija u četvrtak.
Iz Facebook-a nisu želeli da potvrde BBC-ju da je “čišćenje” u toku, ali nisu mogli da pruže ni neko drugo objašnjenje za pad broja fanova pojedinih stranica. Tako je stranica Texas HoldEm Poker, koja je jedna od najpopularnijih na sajtu, samo u sredu izgubila 96317 “lajkova”, što nesumnjivo pokazuje da se nešto događa sa stranicom koja je tokom prethodnog meseca dnevno dobijala oko 20000 “lajkova”. Sličan trend zabeležen je i na nekim drugim popularnim stranicama, uključujući stranice pop pevačice Rijane (-28275), Eminema (-15420) i Lejdi Gage (-34326).
Ranije ove godine, dopisnik BBC-ja Rori Celan-Džons sproveo je istraživanje o Facebook-ovom sistemu sa “lajkovima”. On je za svoju nepostojeću kompaniju “Virtual Bagel”, koristeći Facebook-ov program ciljanog oglašavanja, prikupio više od 1600 “lajkova”, iako kompanija nije nudila bilo kakve proizvode niti bilo koji drugi sadržaj na stranici.
Daljom istragom Džons je otkrio da su neki od “lajkova” došli sa naloga iz zemalja kao što su Indija, Egipat, Indonezija i Pakistan.
Zaključak stručnjaka za marketing je bio da kada bi Virtual Bagel bila stvarna kompanija, oglašavanje na Facebook-u i prikupljanje lajkova bi bilo bacanje novca.
U to vreme, iz Facebook-a su za BBC tvrdili da nije reč o značajnom problemu da bi kasnije kompanija najavila da će suzbiti nelegalne aktivnosti na mreži i ukloniti “lajkove” koji su stečeni uz pomoć malvera, kompromitovanih naloga, prevarenih korisnika i kupovinom.
Pretragom interneta se mogu naći brojni web sajtovi na kojima se nude Facebook fanovi, “lajkovi”, Twitter foloveri i pregledi na YouTube. Time je poslovni model Facebook-a za koji su ključne informacije uzrast, pol, lokacija i slične koje se koriste u ciljanom oglašavanju, doveden u pitanje.
Izdvojeno
X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole
Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje
Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje
Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke
Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje
EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije
TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje
Američka vlada tužila TikTok zbog masovnog prikupljanja podataka dece mlađe od 13 godina
Američka vlada podnela je tužbu protiv popularne platforme TikTok i njene matične kompanije ByteDance, zbog masovnog kršenja zakona o privatnosti ... Dalje
Pratite nas
Nagrade