Facebook započeo brisanje lažnih 'lajkova'
Društvene mreže, 27.09.2012, 23:47 PM

Facebook je započeo brisanje lažnih “lajkova”, piše britanski BBC, a potez je usledio nakon priznanja kompanije da 8,7% korisnika društvene mreže nisu stvarni korisnici, već nalozi koje su registrovali spameri koji ih, između ostalog, koriste za veštačko povećanje popularnosti pojedinih stranica.
U sredu su neke od najpopularnijih Facebook stranica zabeležile pad broja fanova, pokazuju podaci Pagedata.
Problem sa lažnim lajkovima postao je ozbiljan onda kada je Facebook odlučio da proširi svoje usluge koje su u vezi ciljanog oglašavanja.
Vrednost Facebook-ovih akcija pala je sa početnih 38 dolara u maju na 20,62 dolara koliko je bila vrednost akcija u četvrtak.
Iz Facebook-a nisu želeli da potvrde BBC-ju da je “čišćenje” u toku, ali nisu mogli da pruže ni neko drugo objašnjenje za pad broja fanova pojedinih stranica. Tako je stranica Texas HoldEm Poker, koja je jedna od najpopularnijih na sajtu, samo u sredu izgubila 96317 “lajkova”, što nesumnjivo pokazuje da se nešto događa sa stranicom koja je tokom prethodnog meseca dnevno dobijala oko 20000 “lajkova”. Sličan trend zabeležen je i na nekim drugim popularnim stranicama, uključujući stranice pop pevačice Rijane (-28275), Eminema (-15420) i Lejdi Gage (-34326).
Ranije ove godine, dopisnik BBC-ja Rori Celan-Džons sproveo je istraživanje o Facebook-ovom sistemu sa “lajkovima”. On je za svoju nepostojeću kompaniju “Virtual Bagel”, koristeći Facebook-ov program ciljanog oglašavanja, prikupio više od 1600 “lajkova”, iako kompanija nije nudila bilo kakve proizvode niti bilo koji drugi sadržaj na stranici.
Daljom istragom Džons je otkrio da su neki od “lajkova” došli sa naloga iz zemalja kao što su Indija, Egipat, Indonezija i Pakistan.
Zaključak stručnjaka za marketing je bio da kada bi Virtual Bagel bila stvarna kompanija, oglašavanje na Facebook-u i prikupljanje lajkova bi bilo bacanje novca.
U to vreme, iz Facebook-a su za BBC tvrdili da nije reč o značajnom problemu da bi kasnije kompanija najavila da će suzbiti nelegalne aktivnosti na mreži i ukloniti “lajkove” koji su stečeni uz pomoć malvera, kompromitovanih naloga, prevarenih korisnika i kupovinom.
Pretragom interneta se mogu naći brojni web sajtovi na kojima se nude Facebook fanovi, “lajkovi”, Twitter foloveri i pregledi na YouTube. Time je poslovni model Facebook-a za koji su ključne informacije uzrast, pol, lokacija i slične koje se koriste u ciljanom oglašavanju, doveden u pitanje.

Izdvojeno
Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava
.jpg)
Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje
Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje
Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje
Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje
Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje
Pratite nas
Nagrade