Hakeri imaju novu taktiku za krađu lozinke za Facebook nalog

Društvene mreže, 16.12.2022, 01:30 AM

Hakeri imaju novu taktiku za krađu lozinke za Facebook nalog

Istraživači iz kompanije Trustwave upozorili su na fišing kampanju u okviru koje se žrtvama šalje email sa linkom za Facebook objavu koja je važan element napada koji treba da prevari korisnika društvene mreže da napadačima preda svoje podatke za prijavljivanje na nalog i druge poverljive podatke.

Napad počinje emailom koji dobija potencijalna žrtva, u kome se tvrdi da su prekršena autorska prava u jednoj od njenih objava na Facebooku. Korisnik se upozorava da će mu Facebook nalog biti obrisan u roku od 48 sati ukoliko ne uloži žalbu.

Da bi emailovi napadača izbegli bezbednosna rešenja elektronske pošte i došli do potencijalnih žrtava, link u emailu ne vodi na eksternu fišing stranicu, kao što je to inače slučaj u napadima ove vrste, već na facebook.com, na stranicu profila na kome se nalazi Facebook objava predstavljena kao “Stranica podrške”. Da bi sve izgledalo uverljivije, u objavi se koristi Facebookov logo i link za eksterni fišing sajt nazvan po Meti, kompaniji koja je vlasnik Facebooka.

Facebook objava koja je predstavljena kao stranica za podršku (Trustwave)

Fišing sajt je napravljen tako da izgleda kao prava Facebookova stranica za žalbu na autorska prava, sa formularom koji žrtva treba da popuni svojim podacima kao što su ime i prezime, email adresa, broj telefona i Facebook korisničko ime. Stranica takođe prikuplja i IP adrese žrtava, ali i informacije o geolokaciji, koje eksfiltrira na Telegram nalog koji je pod kontrolom napadača.

Žrtva se zatim preusmerava na sledeću fišing stranicu sa tajmerom na kojoj se od nje traži da unese šestocifreni kod (OTP). Šta god žrtva unese, rezultat će biti poruka o grešci. Žrtvi preostaje da klikne na link na stranici za izbor drugog načina za autentifikaciju. Ako to uradi, biće preusmerena na Facebookov sajt.

Napadači koriste Google analitiku na fišing stranicama kako bi pratili efikasnost svoje kampanje.

Trustwave je pronašao brojne naloge na Facebooku sa lažnim objavama koje su predstavljene kao stranice za podršku koje vode žrtve na fišing veb sajtove. U objavama se koriste skraćeni linkovi za fišing sajtove kako bi napadi ostali ispod Facebookovih radara i kako ne bi bili uklonjeni sa platforme.

Naslovna fotografija: Luca Sammarco, Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga

Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje