Hakeri kompromituju Instagram naloge koje zatim koriste za reklamiranje porno sajtova
Društvene mreže, 12.08.2016, 10:00 AM
Početkom ove godine stručnjaci kompanije Symantec upozorili su na sve veći broj lažnih profila na Instagramu koji reklamiraju pornografski sadržaj.
Taj trend korišćenja Instagrama za reklamiranje pornografskog sadržaja koji su još početkom godine primetili u Symantecu, prethodnih meseci pretvorio se u nešto još gore - umesto registrovanja lažnih profila, sajber kriminalci sada kompromituju postojeće profile koje zatim koriste u pomenute svrhe.
Prethodnih meseci procurele su lozinke više od 800 miliona korisnika brojnih online servisa kao što su LinkedIn, Tumblr, MySpace, VK, Yahoo i drugi. Sajber kriminalci koji stoje iza kampanje reklamiranja pornografije na Instagramu iskoristili su lošu praksu korisnika interneta da iste lozinke koriste za različite naloge, i iskoristili procurele lozinke za kompromitovanje Instagram naloga.
Kada ova taktika da rezultat, i hakeri pristupe Instagram nalogu, oni menjaju korisničko ime, sliku profila, ime i prezime korisnika, ono što je korisnik naveo o sebi, menjaju ili dodaju link profila, i naravno, postavljaju nove, seksualno eksplicitne fotografije. Zanimljivo je da hakeri ne brišu fotografije koje je postavio vlasnik profila. Profilna slika se zamenjuje fotografijom obično oskudno obučene žene, bez obzira na pol vlasnika kompromitovanog naloga.
Pored toga, hakeri menjaju i lozinke kompromitovanih naloga, i zahvaljujući tome vlasnici naloga saznaju da su im nalozi kompromitovani. Čak i posle nekoliko meseci, takvi nalozi ostaju u istom stanju, što ukazuje na to da su pravi vlasnici verovatno odustali od svojih naloga i registrovali nove naloge.
Linkovi na profilima, ali i oni koji se nalaze ispod slika koje objavljuju hakeri, preusmeravaju pratioce na sajt koji je pod kontrolom prevaranata. Na takvim sajtovima se obično traži od korisnika da popune online ankete, i sugeriše im se da shareuju fotografije golišavih žena, da bi bili preusmereni na sajt za upoznavanje na kome se umesto upoznavanja korisniku nudi seks. Ovakve stranice se pojavljuju samo u browserima na mobilnim telefonima. Ako korisnik poseti iste stranice sa računara, biće preusmeren na nasumično izabrani Facebook profil.
Prevaranti zarađuju od poseta korisnika pornografskim web sajtovima.
U februaru ove godine, Instagram je najavio dvofaktornu verifikaciju koja je dodatni sloj zaštite koji bi mogao da zaštiti naloge korisnika od ovakvih kampanja. Nažalost, ova opcija još uvek nije dostupna svim korisnicima jer je još uvek u fazi testiranja. Oni koji imaju ovu mogućnost, treba da je iskoriste i tako zaštite svoje Instagram profile.
Symantec je sličnu kampanju nešto ranije primetio i na Twitteru gde se hakovani nalozi koriste za objavljivanje linkova za pornografske sajtove. Stručnjaci kompanije nisu otkrili vezu između ove dve kampanje.
Izdvojeno
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
YouTube Ghost Network: 3.000 lažnih tutorijala šire malvere preko hakovanih YouTube kanala
Mreža YouTube naloga, nazvana YouTube Ghost Network, koristi popularnost platforme za širenje malvera kroz tutorijale za piratske programe i varalic... Dalje
Meta uvodi nove opcije za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a
Kompanija Meta predstavila je nove alate za zaštitu korisnika WhatsApp-a i Messenger-a od prevara. Cilj je da se spreče situacije u kojima prevarant... Dalje
Lažni TikTok tutorijali kradu lozinke
Sajber kriminalci koriste TikTok video-uputstva koja izgledaju kao vodiči za besplatnu aktivaciju popularnih programa i servisa, kao što su Windows,... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





