Profit ispred bezbednosti: Meta zaradila milijarde od prevarantskih oglasa na Facebooku i Instagramu
Društvene mreže, 22.12.2025, 12:30 PM
Meta se ponovo našla na udaru kritika nakon istrage Rojtersa, koja navodi da je kompanija ostvarila milijarde dolara prihoda od prevarantskih oglasa na Facebooku i Instagramu, stavljajući profit ispred bezbednosti korisnika. Prema navodima, Meta je samo prošle godine zaradila više od 3 milijarde dolara od lažnih oglasa koji potiču iz Kine, uključujući promocije ilegalnog kockanja, pornografije i drugog zabranjenog sadržaja.
Rojters navodi da je ovaj prihod činio skoro 19 odsto ukupnih Metinih prihoda od oglašavanja u Kini, koji su iznosili oko 18 milijardi dolara. Raniji izveštaji iste agencije ukazuju da je čak oko 10 odsto globalnih prihoda kompanije dolazilo od prevarantskog oglašavanja. Interna Metina istraga je, prema navodima, pokazala da je gotovo četvrtina svih oglasa na njenim platformama dolazila iz Kine, a mnoge prevare su bile usmerene na korisnike u SAD, Kanadi i Tajvanu, uključujući decu i mlade.
Meta je kao odgovor formirala radnu grupu za borbu protiv oglasnih prevara, koja je do kraja 2024. uspela da smanji broj takvih oglasa za skoro 50 odsto. Međutim, Rojters tvrdi da je radna grupa kasnije raspuštena nakon intervencije Marka Zakerberga, nakon čega je broj prevarantskih oglasa ponovo počeo da raste. Izveštaj ukazuje da je kompanija bila svesna razmera problema, ali da nije bila spremna na odlučnije mere zbog mogućeg gubitka prihoda.
Bivši direktor proizvoda u Facebooku Rob Ledern ocenio je da razmere prevarantskog oglašavanja predstavljaju ozbiljan neuspeh zaštite potrošača.
„Nivoi o kojima govorite nisu odbranjivi“, rekao je Ledern Rojtersu komentarišući procenat spornih oglasa. „Ne znam kako bi neko mogao da misli da je ovo u redu.“
Meta, sa druge strane, osporava delove izveštaja, tvrdeći da je radna grupa bila zamišljena kao privremena i negira da je Zakerberg naredio njeno gašenje. Portparol kompanije Meta Endi Stoun rekao je za Rojters da je Zakerberg naložio timovima koji se bave prevarama i drugim pretnjama visokog rizika da intenziviraju napore za smanjenje prevara na svim platformama u vlasništvu Mete, uključujući i Kinu.
Izveštaj se nadovezuje na kontinuirane kritike Metinog pristupa bezbednosti platformi i pokreće nova pitanja o tome kako kompanije kontrolišu svoje platforme, kao i da li finansijski motivi potkopavaju napore da se korisnici zaštite od štete.
Izdvojeno
Profit ispred bezbednosti: Meta zaradila milijarde od prevarantskih oglasa na Facebooku i Instagramu
Meta se ponovo našla na udaru kritika nakon istrage Rojtersa, koja navodi da je kompanija ostvarila milijarde dolara prihoda od prevarantskih oglasa ... Dalje
U strahu od novih kazni, Meta uvodi opciju smanjenog deljenja podataka
Evropska komisija je u ponedeljak odobrila Metin predlog kojim se korisnicima Instagrama i Fejsbuka pruža mogućnost da dele manje ličnih podataka ... Dalje
Korisnici Facebooka i Instagrama dobijaju AI podršku 24/7 i jednostavniji oporavak hakovanih naloga
Meta je najavila da uvodi niz novih alata za Facebook i Instagram kako bi korisnicima omogućila jednostavniji pristup podršci 24/7, brži oporavak n... Dalje
Lažne Meta pozivnice: prevara koja stiže sa prave Facebook adrese
Istraživači iz kompanije Check Point otkrili su veliku fišing kampanju u kojoj napadači šalju lažne pozivnice koje izgledaju kao da dolaze direk... Dalje
X ukida Twitter.com i traži ponovno registrovanje sigurnosnih ključeva do 10. novembra
Korisnici X-a koji za dvofaktorsku autentifikaciju (2FA) koriste sigurnosne ključeve moraju ih ponovo registrovati do 10. novembra 2025. Kompanija X ... Dalje
Pratite nas
Nagrade






Pratite nas preko RSS-a





