Instagram najavio obračun sa lažnim pratiocima, lajkovima i komentarima

Društvene mreže, 21.11.2018, 01:00 AM

Instagram najavio obračun sa lažnim pratiocima, lajkovima i komentarima

Platforma za deljenje fotografija, Instagram, najavila je obračun sa lažnim lajkovima i komentarima. Instagram je objavio da će njihova nova inicijativa biti usmerena protiv automatizovanih aplikacija koje ljudi koriste za spam komentare ili kako bi zapratili pa onda otpratili druge korisnike a u cilju povećanja broja svojih pratilaca.

Instagram je ove nedelje sa naloga koji koriste ove programe počeo da uklanja lažna praćenja, lajkove i komentare koji krše smernice servisa. Iz Instagrama su najavili da će ovim korisnicima poslati upozorenje da promene lozinku kako bi prekinuli veze sa ovakvim aplikacijama. Kompanija će takođe upozoriti one koji nastave da koriste ove aplikacije da će to "možda uticati na njihovo iskustvo Instagrama". Na primer, Instagram takvim korisnicima "može ograničiti pristup određenim funkcijama”.

Instagram se takođe nada da će odgovoriti korisnike od toga da svoje podatke potrebne za prijavljivanje na naloge daju takvim servisima, jer to može dovesti do toga da njihov nalog bude hakovan ili iskorišćen za slanje spama.

Korisnici obično moraju da daju svoje korisničko ime i lozinku ovim servisima koji zatim preuzimaju kontrolu nad njihovim nalozima i automatski lajkuju, komentarišu i prate naloge povezane sa željenim hashtagovima kako bi korisnike tih naloga prevarili da uzvrate praćenje.

Instagram uklanja lažne naloge od 2014. godine, ali ovo je prvi put da se javno govori o uklanjanju lažnih “lajkova”.

"Napravili smo alate koji se oslanjaju na mašinsko učenje kako bi nam pomogli da identifikujemo naloge koji koriste aplikacije za povećanje broja pratilaca i uklanjaju neautentične aktivnosti", kažu iz Instagrama.

Neke od najpopularnijih bot aplikacija za povećanje broja pratilaca kao što su Instagress i Social Growth su ugašene, ali drugi slični servisi kao što su Archie, InstarocketProX i Boostio i dalje naplaćuju od 10 do 45 dolara mesečno. Oni često tvrde da ne krše pravila Instagrama, iako to rade. New York Times je ove godine otkrio da su mnoge poznate ličnosti zaustavljene u kupovini lažnih pratilaca od kompanije Devumi.

Veliko je pitanje kako će se Instagram izboriti sa oglasima za servise koje prodaju lažne pratioce, a koji se pojavljuju u njegovoj aplikaciji. One se ponekad predstavljaju kao analitičke aplikacije za pomoć influenserima koji navodno pomoću njih mogu pratiti veličinu svoje publike.

"Oglasi su takođe predmet naših Standarda zajednice, koji zabranjuju neželjene aktivnosti kao što su prikupljanje lajkova, pratilaca itd. - tako da i ovi oglasi koji promovišu ove usluge krše naše smernice. Slobodno ih prijavite ako ih vidite”, kaže portparol Instagrama za Techcrunch.

U aplikacijama poput Instagrama pratioci su postali mera uticaja, kredibiliteta i potencijala za zaradu. Ovo posebno važi za zvezde društvenih mreža kojima se plaća za reklamiranje brendova a cena se određuje prema broju pratilaca. Sada brendovi plaćaju čak i takozvane "nanoinfluencere" sa samo nekoliko hiljada pratilaca, koji objavljuju sponzorisane sadržaje. Zato su ovi servisi veoma privlačni i ulaganje u njih može rezultirati gotovo trenutnim povraćajem uloženog novca.

Lažni pratioci, lajkovi i komentari dovode u pitanje legitimnost Instagrama. Svaki put kada dobijete obaveštenje o lažnim pratiocima ili lajkovima, to vas odvraća od stvarnog života, smanjuje kvalitet komunikacije na Instagramu i može dovesti do toga da ljudi manje koriste aplikaciju. Svako ko je spreman da plati lažne pratioce ne zaslužuje vašu pažnju, a Instagram ne bi trebalo da se uzdržava od gašenja takvih naloga ako ne prestanu to da rade.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje