Instagram najavio obračun sa lažnim pratiocima, lajkovima i komentarima

Društvene mreže, 21.11.2018, 01:00 AM

Instagram najavio obračun sa lažnim pratiocima, lajkovima i komentarima

Platforma za deljenje fotografija, Instagram, najavila je obračun sa lažnim lajkovima i komentarima. Instagram je objavio da će njihova nova inicijativa biti usmerena protiv automatizovanih aplikacija koje ljudi koriste za spam komentare ili kako bi zapratili pa onda otpratili druge korisnike a u cilju povećanja broja svojih pratilaca.

Instagram je ove nedelje sa naloga koji koriste ove programe počeo da uklanja lažna praćenja, lajkove i komentare koji krše smernice servisa. Iz Instagrama su najavili da će ovim korisnicima poslati upozorenje da promene lozinku kako bi prekinuli veze sa ovakvim aplikacijama. Kompanija će takođe upozoriti one koji nastave da koriste ove aplikacije da će to "možda uticati na njihovo iskustvo Instagrama". Na primer, Instagram takvim korisnicima "može ograničiti pristup određenim funkcijama”.

Instagram se takođe nada da će odgovoriti korisnike od toga da svoje podatke potrebne za prijavljivanje na naloge daju takvim servisima, jer to može dovesti do toga da njihov nalog bude hakovan ili iskorišćen za slanje spama.

Korisnici obično moraju da daju svoje korisničko ime i lozinku ovim servisima koji zatim preuzimaju kontrolu nad njihovim nalozima i automatski lajkuju, komentarišu i prate naloge povezane sa željenim hashtagovima kako bi korisnike tih naloga prevarili da uzvrate praćenje.

Instagram uklanja lažne naloge od 2014. godine, ali ovo je prvi put da se javno govori o uklanjanju lažnih “lajkova”.

"Napravili smo alate koji se oslanjaju na mašinsko učenje kako bi nam pomogli da identifikujemo naloge koji koriste aplikacije za povećanje broja pratilaca i uklanjaju neautentične aktivnosti", kažu iz Instagrama.

Neke od najpopularnijih bot aplikacija za povećanje broja pratilaca kao što su Instagress i Social Growth su ugašene, ali drugi slični servisi kao što su Archie, InstarocketProX i Boostio i dalje naplaćuju od 10 do 45 dolara mesečno. Oni često tvrde da ne krše pravila Instagrama, iako to rade. New York Times je ove godine otkrio da su mnoge poznate ličnosti zaustavljene u kupovini lažnih pratilaca od kompanije Devumi.

Veliko je pitanje kako će se Instagram izboriti sa oglasima za servise koje prodaju lažne pratioce, a koji se pojavljuju u njegovoj aplikaciji. One se ponekad predstavljaju kao analitičke aplikacije za pomoć influenserima koji navodno pomoću njih mogu pratiti veličinu svoje publike.

"Oglasi su takođe predmet naših Standarda zajednice, koji zabranjuju neželjene aktivnosti kao što su prikupljanje lajkova, pratilaca itd. - tako da i ovi oglasi koji promovišu ove usluge krše naše smernice. Slobodno ih prijavite ako ih vidite”, kaže portparol Instagrama za Techcrunch.

U aplikacijama poput Instagrama pratioci su postali mera uticaja, kredibiliteta i potencijala za zaradu. Ovo posebno važi za zvezde društvenih mreža kojima se plaća za reklamiranje brendova a cena se određuje prema broju pratilaca. Sada brendovi plaćaju čak i takozvane "nanoinfluencere" sa samo nekoliko hiljada pratilaca, koji objavljuju sponzorisane sadržaje. Zato su ovi servisi veoma privlačni i ulaganje u njih može rezultirati gotovo trenutnim povraćajem uloženog novca.

Lažni pratioci, lajkovi i komentari dovode u pitanje legitimnost Instagrama. Svaki put kada dobijete obaveštenje o lažnim pratiocima ili lajkovima, to vas odvraća od stvarnog života, smanjuje kvalitet komunikacije na Instagramu i može dovesti do toga da ljudi manje koriste aplikaciju. Svako ko je spreman da plati lažne pratioce ne zaslužuje vašu pažnju, a Instagram ne bi trebalo da se uzdržava od gašenja takvih naloga ako ne prestanu to da rade.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje