Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Društvene mreže, 24.06.2022, 00:09 AM

Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira nove opcije za verifikaciju starosti korisnika, uključujući AI alat koji je razvila kompanija Yoti, koji procenjuje koliko imate godina samo skeniranjem vašeg lica. Kompanija kaže da želi da pruži korisnicima iskustva koja odgovaraju uzrastu, kao što je postavljanje privatnih naloga, sprečavanje neželjenog kontakta odraslih koje ne poznaju i ograničavanje opcija koje oglašivači imaju na raspolaganju da bi do njih došli putem oglasa.

Zvanično, morate imati najmanje 13 godina da biste se registrovali Instagram nalog, ali godinama se kompanija malo trudila da primeni ovo pravilo. Do 2019. Instagram nije ni pitao nove korisnike o njihovom datumu rođenja, a kamoli da pokuša da proveri ovu informaciju. Međutim, nakon brojnih kritika stručnjaka za privatnost i bezbednost dece, Instagram je uveo više funkcija za proveru starosti, kao i metode za odvajanje mlađih korisnika od odraslih.

Ako neko ko ima manje od 18 godina pokuša da izmeni svoj datum rođenja na Instagramu tako da izgleda kao da ima 18 ili više godina, Instagram će tražiti od njega da verifikuje svoje godine koristeći jednu od tri opcije: da pošalje sliku iz lične karte, snimi "video selfi" ili zamoli svoje prijatelje da potvrde njegovu starost. Sve tri opcije će najpre biti ponuđene korisnicima u SAD.

Ako se korisnik odluči za metod "društvene garancije" to znači da će tri zajednička pratioca morati da potvrde koliko je korisnik star. Pratioci će morati da budu stariji od 18 godina i imaće tri dana da odgovore na zahtev Instagrama.

Drugi metod, AI procena, podrazumeva slanje video selfija kompaniji Yoti, koja koristi mašinsko učenje za procenu starosti osobe.

Yoti je dobro poznat po onlajn verifikaciji starosti i lične karte, a njegova tehnologija je odobrena za upotrebu od strane britanske vlade i nemačkih digitalnih regulatora. Kompanija koristi različite "signale lica" da proceni starost korisnika.

Možete isprobati Yotijev sistem na vebu a kompanija kaže da ne zadržava nikakve podatke koje delite sa njima.

Podaci pokazuju da je Yotijev sistem manje precizan za ženska lica i osobe sa tamnijom kožom, a da za mlađe od 24 godine njegove procene mogu da se razlikuju do 2,5 godine.

The Verge je objavio da su uspeli da prevare Yotijev veb demo samo tako što su podigli fotografije ispred veb kamere (iako Instagram kaže da ova demo verzija ne uključuje funkcije protiv lažiranja aktivne u verziji koju integriše). Maloletni korisnici takođe mogu zatražiti pomoć starijeg prijatelja da prođu test.

Ovo nije jedini alat sa veštačkom inteligencijom koji Instagram koristi za procenu starosti korisnika. Kompanija od 2019. godine koristi automatizovane sisteme za traženje maloletnih korisnika. Ovi alati skeniraju informacije poput rođendanskih objava korisnika i starosti njihovih prijatelja. Tako, na primer, ako korisnik tvrdi da ima 20 godina, ali objavi slike sa proslave svog 17. rođendana, njegov nalog će biti označen i možda će morati da potvrdi svoje godine. Instagram kaže da testira alatku za analizu jezika koja će odrediti da li je korisnik odrasla osoba ili tinejdžer na osnovu načina na koji piše.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje