Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna
Društvene mreže, 01.11.2011, 07:54 AM
Najnovije istraživanje stanja bezbednosti na društvenim mrežama kompanije Barracuda objavljeno prošle nedelje pokazuje da se najbezbednijim osećaju korisnici LinkedIn-a, dok se korisnici Facebook-a osećaju najugroženijim. Čak 40% korisnika najpopularnije svetske društvene mreže ne oseća se bezbednim, a tako se izjasnilo i 28% korisnika Twitter-a, dok je na LinkedIn-u svega 14% korisnika koji ovu mrežu ne smatraju bezbednom.
Koliko su u pravu pokazuju podaci kompanije koja je sprovela ovo istraživanje prema kojima je jedan od 100 tweet-ova maliciozan ali i svaka 60 objava na Facebook-u. LinkedIn je zaista najbezbednija društvena mreža, ali samo zbog toga što njeni potencijali još uvek nisu stekli punu pažnju hakera. Međutim, Danijel Pek, stručnjak Barracuda Laboratorije kaže da bi hakerski napadi na LinkedIn ustvari mogli da prouzrokuju ogromnu štetu s obzirom na to da je reč o poslovnoj mreži sa obiljem podataka o zaposlenim. On predviđa da će LinkedIn u budućnosti postati zanimljiviji hakerima i da treba očekivati mnogo hakerskih napada na ovu društvenu mrežu.
Štiteći svoju bezbednost ali i pokušavajući da osiguraju bolji radni učinak, kompanije često blokiraju svojim zaposlenima pristup društvenim mrežama. U tom smislu, Linkedin je najmanje blokirana društvena mreža sa svega 20% kompanija i organizacija koje brane pristup ovoj mreži svojim zaposlenima. Twitter je zabranjen u 25% organizacija, Google+ u 24% i Facebook u 31% organizacija.
Zanimljivo je da većina korisnika donoseći odluku o otvaranju profila na nekoj društvenoj mreži razmatra najpre njenu bezbednost (92% ispitanika), zatim, koliko prijatelja korisnika ima profil na određenoj društvenoj mreži (91%), privatnost brine 90% onih koji razmišljaju da li da otvore profil i tek onda dolazi na red jednostavnost upotrebe (87%).
Kada je reč o iskustvima korisnika društvenih mreža sa malicioznim programima i aktivnostima, više od 90% njih se susrelo sa spamom na društvenim mrežama, 16% sa nekim malware-om, nalozi 16,6% ispitanika su korišćeni za spamovanje, a 13% korisnika je iskusilo preotimanje naloga i krađu lozinki. Više od polovine korisnika Facebook-a izrazilo je nezadovoljsto kontrolom privatnosti na Facebook-u.
Korisnici Twitter-a koji broj pratilaca svojih profila doživljaju kao pitanje prestiža trebalo bi da znaju da svega 43% naloga na Twitter-u pripadaju stvarnim korisnicima koji imaju stvarne pratioce i regularne tweet-ove dok 57% Twitter naloga su ili spam botovi ili neaktivni nalozi.
Hakeri zloupotrebljavaju Twiter na sličan način na koji zagađuju rezultate pretrage, a verovatnoća da će korisnici Facebook-a biti meta drive-by download napada ili iskorišćavanja propusta u browser-u je manja nego kada je reč o Twitter-u. Osim toga, primetan je trend da se vesti o nekoj prevari na Facebook-u šire brže nego sama prevara.
Izdvojeno
Instagram uvodi promene za maloletne korisnike
Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje
X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole
Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje
Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu
Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje
Facebook oglasi za AI alate za uređivanje slika vode do malvera koji krade lozinke
Trend Micro upozorava na oglase na Facebooku koji ciljaju korisnike koji traže AI alate za uređivanje slika i kradu njihove lozinke tako što ih pre... Dalje
EU primorala TikTok da zbog bezbednosti dece povuče novi program za TikTok Lite iz unije
TikTok je primoran da trajno povuče svoj program „Lite Rewards“ iz Evropske unije zbog zabrinutosti Evropske komisije zbog njegovog utica... Dalje
Pratite nas
Nagrade