Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna

Društvene mreže, 01.11.2011, 07:54 AM

Jedna od 60 objava na Facebook-u je maliciozna

Najnovije istraživanje stanja bezbednosti na društvenim mrežama kompanije Barracuda objavljeno prošle nedelje pokazuje da se najbezbednijim osećaju korisnici LinkedIn-a, dok se korisnici Facebook-a osećaju najugroženijim. Čak 40% korisnika najpopularnije svetske društvene mreže ne oseća se bezbednim, a tako se izjasnilo i 28% korisnika Twitter-a, dok je na LinkedIn-u svega 14% korisnika koji ovu mrežu ne smatraju bezbednom.

Koliko su u pravu pokazuju podaci kompanije koja je sprovela ovo istraživanje prema kojima je jedan od 100 tweet-ova maliciozan ali i svaka 60 objava na Facebook-u. LinkedIn je zaista najbezbednija društvena mreža, ali samo zbog toga što njeni potencijali još uvek nisu stekli punu pažnju hakera. Međutim, Danijel Pek, stručnjak Barracuda Laboratorije kaže da bi hakerski napadi na LinkedIn ustvari mogli da prouzrokuju ogromnu štetu s obzirom na to da je reč o poslovnoj mreži sa obiljem podataka o zaposlenim. On predviđa da će LinkedIn u budućnosti postati zanimljiviji hakerima i da treba očekivati mnogo hakerskih napada na ovu društvenu mrežu.

Štiteći svoju bezbednost ali i pokušavajući da osiguraju bolji radni učinak, kompanije često blokiraju svojim zaposlenima pristup društvenim mrežama. U tom smislu, Linkedin je najmanje blokirana društvena mreža sa svega 20% kompanija i organizacija koje brane pristup ovoj mreži svojim zaposlenima. Twitter je zabranjen u 25% organizacija, Google+ u 24% i Facebook u 31% organizacija.

Zanimljivo je da većina korisnika donoseći odluku o otvaranju profila na nekoj društvenoj mreži razmatra najpre njenu bezbednost (92% ispitanika), zatim, koliko prijatelja korisnika ima profil na određenoj društvenoj mreži (91%), privatnost brine 90% onih koji razmišljaju da li da otvore profil i tek onda dolazi na red jednostavnost upotrebe (87%).

Kada je reč o iskustvima korisnika društvenih mreža sa malicioznim programima i aktivnostima, više od 90% njih se susrelo sa spamom na društvenim mrežama, 16% sa nekim malware-om, nalozi 16,6% ispitanika su korišćeni za spamovanje, a 13% korisnika je iskusilo preotimanje naloga i krađu lozinki. Više od polovine korisnika Facebook-a izrazilo je nezadovoljsto kontrolom privatnosti na Facebook-u.

Korisnici Twitter-a koji broj pratilaca svojih profila doživljaju kao pitanje prestiža trebalo bi da znaju da svega 43% naloga na Twitter-u pripadaju stvarnim korisnicima koji imaju stvarne pratioce i regularne tweet-ove dok 57% Twitter naloga su ili spam botovi ili neaktivni nalozi.

Hakeri zloupotrebljavaju Twiter na sličan način na koji zagađuju rezultate pretrage, a verovatnoća da će korisnici Facebook-a biti meta drive-by download napada ili iskorišćavanja propusta u browser-u je manja nego kada je reč o Twitter-u. Osim toga, primetan je trend da se vesti o nekoj prevari na Facebook-u šire brže nego sama prevara.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje