Kako je bilo moguće hakovati Facebook nalog SMS-om

Društvene mreže, 28.06.2013, 08:31 AM

Kako je bilo moguće hakovati Facebook nalog SMS-om

Otkriće veoma ozbiljnog propusta na Facebook-u zahvaljujući kome je bilo moguće preuzimanje naloga bilo kog korisnika društvene mreže uz minimalni napor, donelo je britanskom istraživaču Džek Vitenu 20000 dolara.

Kompanija je ispravila propust pre mesec dana, a Viten je informaciju o tome objavio na svom blogu tek pre dva dana.

Viten je otkrio da je bilo moguće poništiti lozinku bilo kog naloga zahvaljujući grešci u načinu na koji Facebook omogućava korisnicima povezivanje mobilnog telefona sa nalogom zbog, na primer, dobijanja ažuriranja putem SMS-a.

Facebook šalje verifikacioni kod SMS-om na broj telefona koji je korisnik prijavio. Međutim, britanski stručnjak je otkrio da je moguće izmeniti polje “profile_id” u okviru formulara za potvrdu sa “profile_id” koji pripada drugom korisniku.

Facebook tada traži lozinku ali ne onu koju je izabrala potencijalna žrtva jer je sada nalog žrtve povezan sa napadačem.

Tada napadač može da poništi lozinku žrtvinog naloga. Kod koji je potreban za resetovanje lozinke se šalje na broj telefona napadača, zajedno sa linkom za stranicu za resetovanje lozinke.

“Unesemo taj kod u formular, odaberemo novu lozinku i gotovo. Nalog je naš”, kaže Viten.

Ovakav propust bi bio veoma vredan sajber kriminalcima za slanje spama sa preotetih Facebook naloga ili za krađu podataka korisnika.

Viten kaže da nagrada od 20000 dolara pokazuje o koliko ozbiljnom propustu je ovde reč. On je Facebook-u prijavio propust 23. maja, a kompanija je reagovala brzo pa je propust ispravljen već 28. maja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Novi uzbunjivač izneo teške optužbe na račun Facebooka

Još jedan Facebook uzbunjivač izneo je nove informacije o poslovanju društvene mreže. Reč je o osobi koja je nekada bila zaposlena u kompaniji, k... Dalje

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje