Lažna upozorenja za korisnike Facebook-a o opasnoj zagonetki sa žirafom

Društvene mreže, 30.10.2013, 08:04 AM

Lažna upozorenja za korisnike Facebook-a o opasnoj zagonetki sa žirafom

Najezda žirafa na Facebook-u iskorišćena je kao tema za razna lažna upozorenja o zagonetki koja ovih dana zabavlja korisnike društvene mreže. Tvrdnje iz upozorenja su besmislice. Ali da krenemo od početka.

Ako ste ovih dana zbunjeni time što vaši prijatelji sa Facebook-a jedan za drugim zamenjuju svoje profilne slike slikom žirafe, evo objašnjenja. Reč je o zagonetki koja kruži društvenom mrežom i koja glasi: “Tri sata ujutro, zvono na vratima vas budi. Neočekivani gosti su vaši roditelji koji su došli na doručak. Imate džem od jagoda, med, vino, hleb i sir. Šta ćete prvo otvoriti?”

Ako želite da se igrate, odgovor koji smatrate tačnim šaljete u inbox prijatelju koji je zagonetku objavio u statusu. Kazna za netačan odgovor je žirafa na vašoj profilnoj slici koja tu mora ostati naredna tri dana.

Sada su u igru ušli oni čije šale nisu tako zabavne šireći lažno upozorenje da je igra sa žirafom opasna i da su slike žirafa koje se postavljaju kao profilne ustvari virus koji krade korisničko ime i lozinku Facebook naloga i omogućava hakerima da pristupe zaraženom računaru.

U jednom drugom upozorenju tvrdi se da hakeri iz grupe Anonimusi stoje iza zagonetke i da će oni koji pristanu da učestvuju u igri i zamene svoje slike slikom žirafe zaraziti svoje računare programom koji briše podatke sa hard diskova i prazni bankovne račune korisnika.

Web sajt Hoax Slayer koji je upozorio korisnike na ova lažna upozorenja primećuje da hakeri kao što su oni koji pripadaju političkom pokretu Anonimusi imaju važnija posla od hakovanja profila korisnika koji se zabavljaju zagonetkom sa žirafom. Osim toga, čak i vešti hakeri kao što su Anonimusi ne bi mogli da pristupe bankovnim nalozima ili da obrišu podatke sa hard diskova samo zato što neko koristi sliku žirafe kao profilnu sliku svog Facebook naloga.

Dakle, igra sa žirafom je potpuno bezopasna. Što ne znači da kada sa interneta preuzimate naizgled bezazlenu sliku ne možete zaraziti svoj računar. Oprez i zdrav razum su uvek neophodni kada preuzimate bilo šta sa nepoznatih web sajtova. Ovo poslednje - zdrav razum - neophodan je i kad razmišljate da li da objavite upozorenje o virusu koje ste videli na Facebook profilu svog prijatelja. Širenje dezinformacija neće pomoći nikome.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje