Lažna upozorenja za korisnike Facebook-a o opasnoj zagonetki sa žirafom

Društvene mreže, 30.10.2013, 08:04 AM

Lažna upozorenja za korisnike Facebook-a o opasnoj zagonetki sa žirafom

Najezda žirafa na Facebook-u iskorišćena je kao tema za razna lažna upozorenja o zagonetki koja ovih dana zabavlja korisnike društvene mreže. Tvrdnje iz upozorenja su besmislice. Ali da krenemo od početka.

Ako ste ovih dana zbunjeni time što vaši prijatelji sa Facebook-a jedan za drugim zamenjuju svoje profilne slike slikom žirafe, evo objašnjenja. Reč je o zagonetki koja kruži društvenom mrežom i koja glasi: “Tri sata ujutro, zvono na vratima vas budi. Neočekivani gosti su vaši roditelji koji su došli na doručak. Imate džem od jagoda, med, vino, hleb i sir. Šta ćete prvo otvoriti?”

Ako želite da se igrate, odgovor koji smatrate tačnim šaljete u inbox prijatelju koji je zagonetku objavio u statusu. Kazna za netačan odgovor je žirafa na vašoj profilnoj slici koja tu mora ostati naredna tri dana.

Sada su u igru ušli oni čije šale nisu tako zabavne šireći lažno upozorenje da je igra sa žirafom opasna i da su slike žirafa koje se postavljaju kao profilne ustvari virus koji krade korisničko ime i lozinku Facebook naloga i omogućava hakerima da pristupe zaraženom računaru.

U jednom drugom upozorenju tvrdi se da hakeri iz grupe Anonimusi stoje iza zagonetke i da će oni koji pristanu da učestvuju u igri i zamene svoje slike slikom žirafe zaraziti svoje računare programom koji briše podatke sa hard diskova i prazni bankovne račune korisnika.

Web sajt Hoax Slayer koji je upozorio korisnike na ova lažna upozorenja primećuje da hakeri kao što su oni koji pripadaju političkom pokretu Anonimusi imaju važnija posla od hakovanja profila korisnika koji se zabavljaju zagonetkom sa žirafom. Osim toga, čak i vešti hakeri kao što su Anonimusi ne bi mogli da pristupe bankovnim nalozima ili da obrišu podatke sa hard diskova samo zato što neko koristi sliku žirafe kao profilnu sliku svog Facebook naloga.

Dakle, igra sa žirafom je potpuno bezopasna. Što ne znači da kada sa interneta preuzimate naizgled bezazlenu sliku ne možete zaraziti svoj računar. Oprez i zdrav razum su uvek neophodni kada preuzimate bilo šta sa nepoznatih web sajtova. Ovo poslednje - zdrav razum - neophodan je i kad razmišljate da li da objavite upozorenje o virusu koje ste videli na Facebook profilu svog prijatelja. Širenje dezinformacija neće pomoći nikome.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook oglasi za aplikaciju Clubhouse inficiraju računare ransomwareom

Facebook oglasi za aplikaciju Clubhouse inficiraju računare ransomwareom

Sajber kriminalci često koriste popularnost nekih aplikacija da bi prevarili korisnike i inficirali što više uređaja. Aplikacija Clubhouse trenutn... Dalje

Podaci 500 miliona korisnika LinkedIna prodaju se na jednom hakerskom forumu

Podaci 500 miliona korisnika LinkedIna prodaju se na jednom hakerskom forumu

Nekoliko dana nakon što se masovno curenje podataka korisnika Facebooka našlo u svim vestima, stiže nova vest o još jednom curenju podataka, ovog ... Dalje

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook ne planira da obavesti 533 miliona svojih korisnika o curenju njihovih podataka

Facebook nije obavestio više od 533 miliona svojih korisnika da su njihovi podaci procurili zbog greške u funkciji koja omogućava uvoz kontakata i ... Dalje

Kako da proverite da li su hakeri ukrali vaš broj telefona sa Facebooka

Kako da proverite da li su hakeri ukrali vaš broj telefona sa Facebooka

Na sajtu „Have I Been Pwned” korisnici Facebooka sada mogu proveriti da li je njihov telefonski broj u bazi podataka koji su ukradeni 2019... Dalje

Iza lažnih ponuda za posao na LinkedInu krije se opasni malver

Iza lažnih ponuda za posao na LinkedInu krije se opasni malver

Microsoftova poslovna društvena mreža LinkedIn ima više od 740 miliona korisnika iz 200 zemalja. To je čini privlačnom metom za sajber kriminalce... Dalje