Malver NodeStealer 2.0 krade Facebook naloge i podatke iz veb pregledača

Društvene mreže, 03.08.2023, 10:00 AM

Malver NodeStealer 2.0 krade Facebook naloge i podatke iz veb pregledača

Prevare koje ciljaju Facebook poslovne naloge zbog reklama ili preuzimanja naloga su u porastu, što je zabrinjavajući trend.

Istraživači Jedinice 42 kompanije Palo Alto Networks podelili su detalje o novom fišing napadu koji distribuira novu verziju malvera NodeStealer dizajniranog za krađu informacija. Ova nova verzija, NodeStealer 2.0, cilja Facebook poslovne naloge. Istraživači veruju da je ovaj trend započeo u julu 2022. godine pojavom malvera Ducktail, koji takođe krade informacije.

Meta je otkrila i uklonila NodeStealer u maju 2023. Malver je mogao da krade kolačiće pretraživača da bi oteo Facebook poslovne naloge, vrši prevare sa oglasima, krade akreditive naloga i preuzima dodatne korisne podatke.

U ovoj kampanji, napad počinje, na primer, ponudom alata kao što su šabloni tabela za preduzeća.

NodeStealer 2.0 je sličan svom prethodniku. On koristi taktiku fišinga da namami korisnike i distribuira zaražene izvršne fajlove pod maskom mogućnosti za oglašavanje. Žrtve su namamljene da preuzmu .ZIP fajl od renomiranih provajdera usluga u klaudu u koje imaju poverenje, ali na kraju samo zaraze svoje uređaje.

Prema izveštaju Jedinice 42, NodeStealer 2.0 ima dodatne funkcije kao što su mogućnosti preuzimanja i krađe kriptovaluta i potpuno preuzimanje Facebook poslovnih naloga. Prvi napad u kojem je korišćen NodeStealer 2.0 otkriven je u decembru 2022. godine, a mete napada uglavnom su bile Facebook stranice.
NodeStealer 2.0 se krije u fajlu MicrosofOffice.exe i za razliku od prve varijante, nema mnogo aktivnosti vidljivih korisniku. NodeStealer 2.0 može da ukrade imejlove, Facebook naloge, pa čak semože pohvaliti i funkcijama protiv analize.

NodeStealer 2.0 kampanja je delo napadača iz Vijetnama i prema rečima istraživača više nije aktivna. I prethodne kampanje koje su uključivale Ducktail i NodeStealer pokrenuli su hakeri iz Vijetnama.

Međutim, ovo bi moglo biti deo veće kampanje u kojoj napadači koriste različite metode za napade na vlasnike Facebook poslovnih naloga radi novčane dobiti. Čini se da je NodeStealer 2.0 nastavak iste agende, što može prouzrokovati ogromne finansijske gubitke za firme, a osim štete po reputaciju, korisnici bi mogli biti izloženi dodatnim pretnjama zbog curenja akreditiva.

Kompanije i vlasnici Facebook poslovnih naloga moraju biti oprezni s obzirom na ovaj trend. Korišćenje jakih lozinki sa MFA i obuka zaposlenih može biti ključna u zaštiti podataka na društvenim mrežama.

Foto: Dawid Sokołowski / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Hapšenje vlasnika Telegrama Pavela Durova krajem avgusta izazvalo je promene politike platforme koje omogućavaju da se podaci predaju vlastima kada... Dalje

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 91 milion evra zbog čuvanja lozinki stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu. To je ... Dalje

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje