Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Društvene mreže, 30.09.2024, 10:00 AM

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu.

To je epilog istrage o incidentu koji se dogodio u martu 2019. godine kada je kompanija obavestila DPC da je tokom rutinske bezbednosne provere početkom godine otkrila da je deo korisničkih lozinki greškom čuvan u njenim internim sistemima u čitljivom formatu, bez kriptografske zaštite.

DPC je sledećeg meseca pokrenuo istragu o praksi tehnološkog giganta za čuvanje osetljivih korisničkih podataka i utvrdio da je Meta prekršila četiri člana Opšte uredbe Evropske unije o zaštiti podataka (GDPR).

Iako kompanija nije navela koliko je korisnika pogođeno, rekla je da će obavestiti „stotine miliona korisnika Facebook Lite i desetine miliona drugih korisnika Facebooka“, a mesec dana kasnije, kompanija je priznala da su i milioni lozinki korisnika Instagrama takođe čuvani na sličan način i da obaveštava pogođene korisnike. Kompanija je tom prilikom napomenula da nema dokaza da se lozinkama nepropisno pristupalo ili da su interno zloupotrebljavane.

Neke od ovih lozinki datiraju iz 2012. godine, a jedan zaposleni je tada izjavio da je „oko 2000 inženjera ili programera napravilo otprilike devet miliona internih upita za elemente podataka koji su sadržali korisničke lozinke u otvorenom tekstu“.

DPC je kaznio Metu što nije pravovremeno obavestila DPC o povredi podataka, dokumentovala povrede ličnih podataka koje se tiču čuvanja korisničkih lozinki u otvorenom tekstu i nije primenila odgovarajuće tehničke mere kako bi obezbedila poverljivost korisničkih lozinki.

Za navedene prekršaje, a imajući u vidu da je Meta dobrovoljno obavestila DPC, kompaniji je izrečena opomena i administrativna kazna od 91 miliona evra.

„Široko je prihvaćeno da korisničke lozinke ne treba čuvati u otvorenom tekstu, s obzirom na rizike zloupotrebe koje proističu od osoba koje pristupaju takvim podacima“, rekao je Grejem Dojl, zamenik komesara u DPC-u, u izjavi za medije. „Mora se imati u vidu da su lozinke, koje su predmet razmatranja u ovom slučaju, posebno osetljive, jer bi omogućile pristup nalozima korisnika na društvenim mrežama.“

Foto: Julio Lopez | Pexels


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Sajber kriminalci ljuti zbog promena na Telegramu, najavljuju napuštanje platforme

Hapšenje vlasnika Telegrama Pavela Durova krajem avgusta izazvalo je promene politike platforme koje omogućavaju da se podaci predaju vlastima kada... Dalje

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Meta kažnjena sa 91 miliona evra zbog čuvanja lozinki miliona korisnika Facebooka i Instagrama u čitljivom formatu

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu sa 91 milion evra zbog čuvanja lozinki stotina miliona korisnika u otvorenom tekstu. To je ... Dalje

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram uvodi promene za maloletne korisnike

Instagram je najavio da će napraviti velike promene u načinu na koji tinejdžeri koriste platformu, tvrdeći da će nove mere mladima dati više ... Dalje

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

X tužen za kršenje zakona zbog korišćenja podataka korisnika za obuku AI bez njihove dozvole

Evropski neprofitna organizacija za zaštitu privatnosti NOYB (None of Your Business) podnela je devet žalbi protiv X-a (Twitter) u kojima navodi da ... Dalje

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su imali tajni dogovor o reklamama koje bi se prikazivale deci na YouTubeu

Meta i Google su planirali (a navodno i sproveli) sada otkazanu tajnu kampanju na YouTubeu u okviru koje su tinejdžerima namerno prikazivane reklame ... Dalje