Meta uvodi nove mere za zaštitu dece na Facebooku i Instagramu

Društvene mreže, 22.11.2022, 10:30 AM

Meta uvodi nove mere za zaštitu dece na Facebooku i Instagramu

Meta je najavila da će za sve mlađe od 16 godina, ili mlađe od 18 godina u nekim zemljama, kada se prijave na Facebook, podrazumevano omogućiti više podešavanja za zaštitu privatnosti. Tinejdžerima koji već imaju Facebook ili Instagram nalog, platforma će prikazati obaveštenje koje treba da ih podstakne da koriste ova podešavanja, koja se uključuju jednim klikom (dodirom).

Meta je rekla i da rade na novim alatima i edukaciji kako bi zaustavili širenje intimnih fotografija na platformi.

Prošle godine, kompanija je uvela neke mere za zaštitu mlađih korisnika od interakcije sa potencijalno sumnjivim odraslim osobama. Tako je, na primer, odraslima onemogućeno da šalju poruke tinejdžerima sa kojima nisu povezani ili da ih vide u preporukama “Ljudi koje možda poznajete”.

Meta kaže da sada testira nove mere za zaštitu mladih korisnika od slanja poruka sumnjivim odraslim osobama sa kojima nisu povezani. Ove osobe se više neće preporučivati deci kao ljudi koje možda poznaju.

Pod “sumnjivim nalogom” Meta podrazumeva nalog koji pripada odrasloj osobi koju je, na primer, mlađi korisnik nedavno blokirao ili prijavio.

Meta testira i efekat uklanjanja dugmeta za poruke na Instagram nalozima dece kao dodatnu zaštitu kada ih gledaju odrasle osobe.

„Razvili smo brojne alate kako bi tinejdžeri mogli da nas obaveste ako im nešto čini da se osećaju neprijatno dok koriste naše aplikacije, a mi uvodimo nova obaveštenja koja ih podstiču da koriste ove alate“, rekla je Meta.

Kompanija je podsetila da već neko vreme podstiče tinejdžere da prijave naloge nakon što nekoga blokiraju i da šalje bezbednosna obaveštenja sa informacijama o tome kako da se ponašaju sa neprikladnim porukama odraslih.

„Za samo mesec dana 2021. godine, više od 100 miliona ljudi videlo je bezbednosna obaveštenja na Messengeru. Takođe smo olakšali ljudima da pronađu naše alate za prijavljivanje i, kao rezultat toga, videli smo više od 70% više prijava koje su nam slali maloletnici u prvom kvartalu 2022. u odnosu na prethodni kvartal za Messenger i za Instagram DM-ove.“

“Privatnija podešavanja” za tinejdžere koja je najavila Meta odnose se na to ko može da vidi listu prijatelja korisnika, ko može da vidi ljude, stranice i liste koje tinejdžeri prate, ko može da vidi objave na njihovim profilima u kojima su označeni, pregled objava u kojima su označeni pre nego što se objava pojavi na profilu, kao i kome je dozvoljeno da komentariše njihove javne objave.

Slične podrazumevane postavke za tinejdžere nedavno su uvedene i na Instagramu.

Meta je rekla i da radi na izgradnji globalne platforme za tinejdžere koji su zabrinuti da bi njihove intimne fotografije koje su sami napravili mogli da se dele na onlajn platformama bez njihovog pristanka. Ova platforma koju Meta razvija u saradnji sa NCMEC (Nacionalni centar za nestalu i eksploatisanu decu), stručnjacima, naučnicima, roditeljima i zastupnicima žrtava, biće slična onoj koja je napravljena kako bi se sprečilo deljenje intimnih slika odraslih bez njihove saglasnosti. Platformu će moći da koriste i druge tehnološke kompanije.

Meta je najavila i edukativne materijale za tinejdžere kako bi ih ohrabrila da potraže pomoć a u vezi deljenja njihovih intimnih fotografija ili ako doživljavaju seksualno zlostavljanje.

„Otkrili smo da je više od 75% ljudi koje smo prijavili NCMEC-u zbog deljenja sadržaja koji eksploatiše decu delilo sadržaj iz besa, zbog lošeg humora ili gađenja i bez očigledne namere da naude. Deljenje ovog sadržaja krši naše smernice, bez obzira na nameru. Planiramo da pokrenemo novu kampanju koja podstiče ljude da se zaustave i razmisle pre nego što podele te slike na mreži i da nam ih umesto toga prijave“, rekla je kompanija.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje