Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?: Ne otvarajte link u ovoj poruci
Društvene mreže, 18.02.2022, 00:30 AM

Korisnicima Facebooka iz Srbije ovih dana preko Messengera stiže poruka sa linkom: “Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?”
Link u poruci ne treba otvarati, a kako su iz MUP-a rekli RTS-u, građani bi pre nego što obrišu poruku trebalo da je skrinšotuju i pošalju Tužilaštvu ili odeljenju MUP-a za visokotehnološki kriminal.
“Najverovatnije se radi o tzv. “fišing” kampanji gde, u okviru takvih kampanja, kriminalci pokušavaju da dođu u posed informacija o korisničkom nalogu određene osobe da bi taj nalog posle zloupotrebili”, rekao je za RTS tužilac za visokotehnološki kriminal Branko Stamenković.
Cilj onih koji stoje iza ovakvih kampanja su lični podaci korisnika koje kriminalci mogu iskoristiti za preuzimanje kontrole nad nalogom ili računom u banci. Oni uvek koriste neki mamac da bi privukli ljude na stranice koje su pod njihovom kontrolom i koje često izgledaju vrlo slično stranicama za prijavljivanje različitih onlajn servisa. Onog časa kada korisnik unese svoje podatke (korisničko ime i lozinku) na stranicu koju kontrolišu fišeri, tog časa su podaci za prijavu u rukama sajber kriminalaca, a posledice toga mogu biti veoma ozbiljne.
U ovom, kao i u mnogim drugim slučajevima fišinga, poruke stižu od poznatih ljudi. Ako niste sigurni o čemu se radi, kontaktirajte osobu od koje vam je stigla poruka na neki drugi način, i proverite da li vam je zaista ona poslala poruku.

Izdvojeno
Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter pokušava da pronađe osobe odgovorne za curenje izvornog koda platforme, a prema dokumentaciji u koju je Rojters imao uvid, „različite... Dalje
Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Američki zakonodavci kritikovali su izvršnog direktora TikToka zbog mogućeg uticaja kineske vlade na platformu i izneli optužbe da aplikacija nano... Dalje
TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje
Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje
TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje
Pratite nas
Nagrade