Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?: Ne otvarajte link u ovoj poruci

Društvene mreže, 18.02.2022, 00:30 AM

Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?: Ne otvarajte link u ovoj poruci

Korisnicima Facebooka iz Srbije ovih dana preko Messengera stiže poruka sa linkom: “Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?”

Link u poruci ne treba otvarati, a kako su iz MUP-a rekli RTS-u, građani bi pre nego što obrišu poruku trebalo da je skrinšotuju i pošalju Tužilaštvu ili odeljenju MUP-a za visokotehnološki kriminal.

“Najverovatnije se radi o tzv. “fišing” kampanji gde, u okviru takvih kampanja, kriminalci pokušavaju da dođu u posed informacija o korisničkom nalogu određene osobe da bi taj nalog posle zloupotrebili”, rekao je za RTS tužilac za visokotehnološki kriminal Branko Stamenković.

Cilj onih koji stoje iza ovakvih kampanja su lični podaci korisnika koje kriminalci mogu iskoristiti za preuzimanje kontrole nad nalogom ili računom u banci. Oni uvek koriste neki mamac da bi privukli ljude na stranice koje su pod njihovom kontrolom i koje često izgledaju vrlo slično stranicama za prijavljivanje različitih onlajn servisa. Onog časa kada korisnik unese svoje podatke (korisničko ime i lozinku) na stranicu koju kontrolišu fišeri, tog časa su podaci za prijavu u rukama sajber kriminalaca, a posledice toga mogu biti veoma ozbiljne.

U ovom, kao i u mnogim drugim slučajevima fišinga, poruke stižu od poznatih ljudi. Ako niste sigurni o čemu se radi, kontaktirajte osobu od koje vam je stigla poruka na neki drugi način, i proverite da li vam je zaista ona poslala poruku.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke

Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u

Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje