Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?: Ne otvarajte link u ovoj poruci
Društvene mreže, 18.02.2022, 00:30 AM

Korisnicima Facebooka iz Srbije ovih dana preko Messengera stiže poruka sa linkom: “Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti?”
Link u poruci ne treba otvarati, a kako su iz MUP-a rekli RTS-u, građani bi pre nego što obrišu poruku trebalo da je skrinšotuju i pošalju Tužilaštvu ili odeljenju MUP-a za visokotehnološki kriminal.
“Najverovatnije se radi o tzv. “fišing” kampanji gde, u okviru takvih kampanja, kriminalci pokušavaju da dođu u posed informacija o korisničkom nalogu određene osobe da bi taj nalog posle zloupotrebili”, rekao je za RTS tužilac za visokotehnološki kriminal Branko Stamenković.
Cilj onih koji stoje iza ovakvih kampanja su lični podaci korisnika koje kriminalci mogu iskoristiti za preuzimanje kontrole nad nalogom ili računom u banci. Oni uvek koriste neki mamac da bi privukli ljude na stranice koje su pod njihovom kontrolom i koje često izgledaju vrlo slično stranicama za prijavljivanje različitih onlajn servisa. Onog časa kada korisnik unese svoje podatke (korisničko ime i lozinku) na stranicu koju kontrolišu fišeri, tog časa su podaci za prijavu u rukama sajber kriminalaca, a posledice toga mogu biti veoma ozbiljne.
U ovom, kao i u mnogim drugim slučajevima fišinga, poruke stižu od poznatih ljudi. Ako niste sigurni o čemu se radi, kontaktirajte osobu od koje vam je stigla poruka na neki drugi način, i proverite da li vam je zaista ona poslala poruku.

Izdvojeno
Procureli snimci sa sastanaka u TikToku otkrili da kineski inženjeri pristupaju privatnim podacima američkih korisnika

Strah da bi Kina mogla da špijunira korisnike TikToka opravdan je snimcima koji su procurili sa internih sastanaka matične kompanije. Snimci su otkr... Dalje
Instagram testira novi metod verifikacije starosti korisnika skeniranjem lica

Instagram testira nove opcije za verifikaciju starosti korisnika, uključujući AI alat koji je razvila kompanija Yoti, koji procenjuje koliko imate ... Dalje
Twitter se javno izvinio korisnicima zbog zloupotrebe njihovih podataka

Twitter je u sredu objavio izvinjenje zbog toga što je bez znanja i saglasnosti korisnika koristio podatke o bezbednosti naloga za ciljano oglašavan... Dalje
Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara

Istraživači iz američke firme za sajber-bezbednost PIXM, sa sedištem u Njujorku, otkrili su veliku fišing operaciju koja je zloupotrebljavala Fac... Dalje
LinkedIn otkriva sve više prevara, lažnih profila i spama na platformi

LinkedIn otkriva i blokira sve više lažnih naloga, zahvaljujući poboljšanjima u svojim automatizovanim sistemima, ali poboljšanja su primetna i ... Dalje
Pratite nas
Nagrade