Mladi korisnici Facebook-a nemarni prema privatnim podacima
Društvene mreže, 23.05.2013, 07:39 AM

Tinejdžeri više nego ikada objavljuju privatne podatke na društvenim mrežama, bez razmišljanja o posledicama, pokazuje najnovije istraživanje Pew Foundation. Deca olako objavljuju brojeve telefona, fotografije i druge privatne podatke na Facebook-u.
Deca sve više vremena porovode na Facebook-u i Twitter-u, iako postoje dokazi da su društvene mreže dostigle vrhunac još pre dve godine, s obzirom da se broj tinejdžera koji svakodnevno posećuju Facebook-ov sajt nije promenio od 2011. godine. Entuzijazam kada je u pitanju Facebook među tinejdžerima slabi, a mladima se ne dopada sve veći broj odraslih na sajtu kao i dosadni prijatelji koji objavljuju apsolutno sve.
Ipak, uprkos slabljenju entuzijazma tinejdžera za Facebook, sajt je i dalje mesto na kome se odvija značajan deo druženja dece koja se nehajno ponašaju prema privatnim podacima koje objavljuju na svojim profilima.
Prema podacima koje je objavila Pew Foundation, 91% dece objavljuje svoje fotografije na Facebook-u, 71% objavljuje naziv škole, 71% objavljuje grad u kome živi, 53% objavljuje svoje email adrese, 20% svoje brojeve telefona, 82% objavljuje svoj datum rođenja, 62% status veze a 24% objavljuje svoje privatne video snimke.
Trećina ispitanika (33%) je priznala da su prijatelji na Facebook-u sa ljudima koje ne poznaju, a jedan od šest učesnika u istraživanju je imao neprijatno iskustvo susreta na internetu sa “čudnim neznancem”.
Roditelji i dalje strahuju od susreta svoje dece sa nepoznatim ljudima, samo što je sada verovatnije da bi to mogao biti nervozni stranac ispred web kamere, nego neko slatkorečiv ko će detetu na primer ponuditi prevoz do škole.
Jedan od četiri roditelja iskazao je zabrinutost zbog toga što oglašivači imaju pristup privatnim podacima dece.
Ipak, utešno je otkriće da je polovina tinejdžera u nekom trenutku odlučila da ne objavi nešto što bi moglo izgledati loše u budućnosti, a samo 4% mladih ispitanika je reklo da im je nešto što su objavili prouzrokovalo lične i porodične probleme.

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade