Mladi korisnici Facebook-a nemarni prema privatnim podacima

Društvene mreže, 23.05.2013, 07:39 AM

Mladi korisnici Facebook-a nemarni prema privatnim podacima

Tinejdžeri više nego ikada objavljuju privatne podatke na društvenim mrežama, bez razmišljanja o posledicama, pokazuje najnovije istraživanje Pew Foundation. Deca olako objavljuju brojeve telefona, fotografije i druge privatne podatke na Facebook-u.

Deca sve više vremena porovode na Facebook-u i Twitter-u, iako postoje dokazi da su društvene mreže dostigle vrhunac još pre dve godine, s obzirom da se broj tinejdžera koji svakodnevno posećuju Facebook-ov sajt nije promenio od 2011. godine. Entuzijazam kada je u pitanju Facebook među tinejdžerima slabi, a mladima se ne dopada sve veći broj odraslih na sajtu kao i dosadni prijatelji koji objavljuju apsolutno sve.

Ipak, uprkos slabljenju entuzijazma tinejdžera za Facebook, sajt je i dalje mesto na kome se odvija značajan deo druženja dece koja se nehajno ponašaju prema privatnim podacima koje objavljuju na svojim profilima.

Prema podacima koje je objavila Pew Foundation, 91% dece objavljuje svoje fotografije na Facebook-u, 71% objavljuje naziv škole, 71% objavljuje grad u kome živi, 53% objavljuje svoje email adrese, 20% svoje brojeve telefona, 82% objavljuje svoj datum rođenja, 62% status veze a 24% objavljuje svoje privatne video snimke.

Trećina ispitanika (33%) je priznala da su prijatelji na Facebook-u sa ljudima koje ne poznaju, a jedan od šest učesnika u istraživanju je imao neprijatno iskustvo susreta na internetu sa “čudnim neznancem”.

Roditelji i dalje strahuju od susreta svoje dece sa nepoznatim ljudima, samo što je sada verovatnije da bi to mogao biti nervozni stranac ispred web kamere, nego neko slatkorečiv ko će detetu na primer ponuditi prevoz do škole.

Jedan od četiri roditelja iskazao je zabrinutost zbog toga što oglašivači imaju pristup privatnim podacima dece.

Ipak, utešno je otkriće da je polovina tinejdžera u nekom trenutku odlučila da ne objavi nešto što bi moglo izgledati loše u budućnosti, a samo 4% mladih ispitanika je reklo da im je nešto što su objavili prouzrokovalo lične i porodične probleme.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Zbog skandala sa Cambridge Analyticom, Facebook još jednom kažnjen sa 1,6 milijardi dolara

Skandal sa Cambridge Analyticom i dalje je noćna mora za Facebook. Kompanija je u više navrata kažnjena velikim novčanim kaznama zbog svog zanemar... Dalje

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Posle napada na ljude koji boluju od epilepsije, Twitter zabranio animirane PNG fajlove na platformi

Twitter više neće dozvoljavati animirane PNG fajlove nakon što je prošlog meseca grupa napadača objavila više animacija sa svetlosnim efektima z... Dalje

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Procureli podaci najmanje 267 miliona korisnika Facebooka

Podaci više od 267 miliona korisnika Facebooka procurili su na internetu i sada se mogu preuzeti sa jednog hakerskog foruma, upozorili su kompanija C... Dalje

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook najavio da će prestati da koristi telefonske brojeve korisnika uzete za zaštitu naloga za predlaganje prijatelja

Facebook je najavio da će prestati sa praksom korišćenja telefonskih brojeva koje su korisnici dali kompaniji zbog zaštite naloga dvofaktornom au... Dalje

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook tužio firmu iz Hong Konga zbog hakovanja stotina hiljada naloga

Facebook je pokrenuo još jednu tužbu, ovog puta protiv marketing kompanije iz Hong Konga i dvojice kineskih državljana zbog navodnog zloupotrebe nj... Dalje