Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti
Društvene mreže, 04.05.2012, 11:06 AM

Prema rezutatima istraživanja koje je sproveo magazin Consumer Reports, 28% korisnika Facebook-a deli sve ili skoro sve što objavljuju na društvenoj mreži sa korisnicima mreže koji se ne nalaze na listi njihovih prijatelja.
Međutim, pravo iznenađenje je podatak da veliki broj korisnika Facebook-a ne koristi ili čak i ne zna da sajt nudi mogućnost kontrole privatnosti u okviru podešavanja privatnosti profila. Istraživanje je sprovedeno u SAD, gde ima oko 150 miliona korisnika Facebook-a. Prema proceni Consumer Reports 13 miliona američkih korisnika Facebook-a nikada nije menjalo postavke u okviru podešavanja privatnosti. Približno 28% ispitanika je izjavilo dele sve ili skoro sve objave sa ljudima izvan kruga njihovih Facebook prijatelja. Samo 37% korisnika koji su učestvovali u istraživanju reklo je da su koristili alate koji nudi sajt društvene mreže za ograničenje pristupa podacima.
Istraživanje je otkrilo i rizično ponašanje korisnika Facebook-a - prema procenama istraživača 4,8 miliona korisnika praktikuje da na društvenoj mreži objavljuje planove o tome gde će provesti određeni dan. Takva neopreznost korisnika može biti prilika za provalnike.
Na Facebook-u se priča o konzumiranju alkohola ili ljubavnom životu, kao i o drugim privatnim problemima po pitanju kojih su korisnici Facebook-a u uslovima realnog života ipak uzdržaniji.
"Ljudi se podstiču da dele privatne živote na internetu," kaže Roel Šuvenberg, stručnjak Kaspersky Laboratorije. "Ne bi trebalo da iznenađuje to što ljudi zaista i čine to. To je društvena mreža. Tamo nema prave privatnosti."
Čak i oni korisnici koji imaju svest o potrebi zaštite privatnih podataka često ne znaju da su podaci koji su vidljivi samo njihovim prijateljima sa društvene mreže dostupni aplikacijama koje koriste njihovi prijatelji iako oni sami ne koriste te aplikacije.
Zanimljivo je da je 25% anketiranih priznalo da su neki od podataka njihovih Facebook profila lažni, što je porast od 10% u odnosu na broj onih koji su davali lažne podatke pre dve godine. Kao motiv za laganje anketirani korisnici Facebook-a naveli su zabrinutost za bezbednost.
Savet stručnjaka je da redovno proveravate podešavanja privatnosti kako biste bili sigurni šta je ono što je određenim grupama ljudi dostupno sa vašeg profila. Ukoliko ste odabrali da privatni podaci ili sadržaj koji objavljujete budu dostupni "prijateljima vaših prijatelja" imajte na umu da je reč o hiljadama ljudi. Ono što ste objavili ostaće na internetu još neko vreme čak i ukoliko obrišete ssvoj profil na Facebook-u. Na kraju, dobro razmislite pre nego što nešto objavite. Ako to nije nešto što biste voleli da vide vaši roditelji ili poslodavac, odustanite.

Izdvojeno
Twitter traži odgovorne za curenje izvornog koda platforme

Twitter pokušava da pronađe osobe odgovorne za curenje izvornog koda platforme, a prema dokumentaciji u koju je Rojters imao uvid, „različite... Dalje
Direktor TikToka odgovarao na žestoke kritike u američkom Kongresu

Američki zakonodavci kritikovali su izvršnog direktora TikToka zbog mogućeg uticaja kineske vlade na platformu i izneli optužbe da aplikacija nano... Dalje
TikTok pokrenuo kampanju protiv zabrane aplikacije

Uoči svog dugo očekivanog susreta sa američkim zakonodavcima na Kapitol Hilu u četvrtak, izvršni direktor TikToka Šou Zi Ču objavio je na TikTo... Dalje
Twitter danas ukida SMS dvofaktornu autentifikaciju za većinu korisnika, ovo su alternative za njih

Počev od danas, 20. marta, dvofaktorna autentifikacija (2FA) bazirana na SMS porukama biće dostupna samo korisnicima Twittera koji plaćaju Blue pre... Dalje
TikTok pokreće novi projekat koji treba da uveri evropske zakonodavce da su podaci korisnika bezbedni

Zbog sve većih pritisaka i zabrinutosti američkih i evropskih vlasti zbog mogućeg deljenja korisničkih podataka sa kineskom vladom, TikTok uvodi n... Dalje
Pratite nas
Nagrade