Nastavljaju se napadi na korisnike Twittera

Društvene mreže, 16.09.2020, 09:30 AM

Nastavljaju se napadi na korisnike Twittera

Početkom meseca hakovan je lični, ali verifikovani Twitter nalog indijskog premijera Narendre Modija, mesec i po dana posle najvećeg napada u istoriji Twittera, tokom koga je hakovano 130 naloga poznatih ličnosti.

Napad se dogodio kada su hakeri pristupili Twitterovom internom alatu nakon što su telefonskim putem uspeli da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji.

Iako je Twitter brzo zaustavio ovaj napad i detaljno objasnio šta se dogodilo, izgleda da napadači još uvek nisu odustali.

Pre nekoliko dana, tim za bezbednost kompanije First Look Media otkrio je kako napadači koriste tekst iz odgovora Twitterovog tima na incident, koji šalju emailom kako bi ponovo hakovali naloge.

Drugi pasus u ovakvim emailovima je gotovo identičan pomenutom odgovoru. Ako korisnik poveruje da je email legitiman i klikne na link „Potvrdite svoj identitet“, napadač će doći do njegovih podataka za prijavljivanje.

Što se tiče tehničkih detalja, otkriveno je da email dolazi sa “[email protected][.]com”. Ali takav domen ne postoji a stvarna adresa je “xvfrtsws[.]outbound-mail[.]sendgrid[.]net”.

Ovo ukazuje da je umesto servera u vlasništvu napadača korišćen servis SendGrid, što olakšava izvršavanje takvog napada zato što reputacija SendGrida omogućava da takve email adrese izbegnu spam filtere, a osim toga ima i ugrađene funkcije koje omogućavaju „skrivanje linkova“.

Kada korisnik prvi put klikne na link u emailu, usmerava se na “https://u18115378[.]ct[.]sendgrid[.]net/ls/click?upn=[xxxxx]”.

Međutim, onda ovaj link upućuje na https://t[.]co/bwqATtdYMw?amp=1 što je iznenađujuće i kako istraživači kažu „ironija“, jer se koristi Twitterova usluga za skraćivanje linkova.

Konačno, link ide do “https://mobile[.]mobile[.]twittersafes[.]com/login” koja vodi do fišing stranice.

Ipak, ovo zapravo nije krivica Twittera, jer se ovi fišing napadi u potpunosti izvode bez ikakve uloge Twittera u tome. SendGrid i drugi takvi servisi moraju preduzeti mere kako bi sprečili napadače da koriste njihove platforme u ovakve zlonamerne svrhe.

Korisnici takođe moraju biti oprezni sa takvim emailovima. Koliki je broj korisnika dobio ovakav email za sada nije poznato.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za tinejdžere

Instagram uvodi nova bezbednosna podešavanja za mlade korisnike: novi nalozi za decu mlađu od 16 godina biće podrazumevano privatni, biće blokiran... Dalje

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja o suspendovanim i zaključanim nalozima

Twitter testira nova obaveštenja za korisnike koji prekrše njegova pravila iz kojih mogu saznati da im je nalog suspendovan ili zaključan ili stavl... Dalje

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

Twitter otkrio da korisnici slabo prihvataju zaštitu naloga dvofaktorskom autentifikacijom

U najnovijem izveštaju o bezbednosti objavljenoj na stranici Transparentnost, Twitter je otkrio da je od jula do decembra 2020. godine za samo 2,3% s... Dalje

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu opciju za zaštitu korisnika od vređanja i uznemiravanja

Instagram testira novu funkciju pod nazivom „Ograničenja“ koja će omogućiti korisnicima da zaključaju svoje naloge i ograniče sve po... Dalje

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook otpustio 52 zaposlena zbog špijuniranja korisnika, uglavnom žena

Facebook je 2014. i 2015. godine otpustio 52 zaposlena zbog zloupotrebe pristupa podacima korisnika društvene mreže. Među onima koji su dobili otka... Dalje