Nećete verovati šta će se desiti kada kliknete na naslov ''Nećete verovati...''

Društvene mreže, 01.07.2015, 01:00 AM

Nećete verovati šta će se desiti kada kliknete na naslov ''Nećete verovati...''

Ako vam nije poznar termin, “clickbait” je web sadržaj koji je kreiran na takav način da privlači pažnju korisnika koji će zbog radoznalosti kliknuti na link za web stranicu. Mamac je naslov a korisnici koje privuče naslov kliknuće na link da bi pročitali ostatak teksta. Servis koji reklamira takav članak zaradiće od klikova korisnika.

Ako vam ovo objašnjenje nije dovoljno, naslove kao što je “Nećete verovati šta je ovaj momak uradio...” sigurno ste viđali na društvenoj mreži.

Većina web sajtova na koje vas dovode ovakvi naslovi želi od vas samo klik, i prihod koji donese taj klik.

Međutim, neki idu i dalje od toga.

Istraživač Fioravante Suza iz kompanije Sucuri analizirao je jedan takav slučaj. Naslov članka koji je analizirao Suza je glasio: “Kako ukloniti zubni plak a da ne idete kod zubara!” To je divno, ako je moguće. Većina ljudi nerado ide kod stomatologa, tako da bi možda mnogi među njima kliknuli na ovakav naslov da bi otkrili kako je to moguće.

Čim se web sajt učita, iskače prozor sa molbom upućenom korisniku da prati sadržaj sa sajta na Facebooku lajkovanjem stranice sajta. Da bi korisnik video članak zbog koga je i došao na sajt moraće ili da lajkuje stranicu ili da zatvori ovaj prozor.

Međutim, dok je istraživač iz Sucurija čitao članak, koji je izgleda bio razočaravajući za njega, nije primetio šta se dogodilo. Kada se ponovo našao na Facebooku on je video da je ovaj članak podelio sa svojim prijateljima, iako to uopšte nije uradio.

Web sajt je nekako hakovao njegov Facebook naloga i podelio sadržaj bez njegovog znanja.

“Ima samo jedno logično objašnjenje! To je haker!”, kaže Suza.

Šta se dogodilo? Klik na dugme X trebalo je da zatvori iskačući prozor u kome se tražilo da posetilac sajta prati stranicu sajta na Facebooku. To je učitalo skriveni iframe. Klikom na X dugme posetilac sajta ustvari klikće na Facebook share dugme koje je učitao skriveni iframe. To je razlog zbog čega većina ljudi koji su podelili neki ovakav sadržaj kaže da nisu kliknuli na bilo šta sumnjivo, već su samo otvorili sajt.

Postoji takođe i JavaScript koji nadgleda aktivnosti miša na stranici, koji pokreće prikazivanje ili skrivanje iframea. On nije mobile friendly, tako da web sajt proverava da li je učitan u mobilnom browseru ili ne.

Ovaj slučaj jasno govori - nikada ne verujte ovakvim naslovima, ma kako bili neodoljivi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje