Nećete verovati šta će se desiti kada kliknete na naslov ''Nećete verovati...''

Društvene mreže, 01.07.2015, 01:00 AM

Nećete verovati šta će se desiti kada kliknete na naslov ''Nećete verovati...''

Ako vam nije poznar termin, “clickbait” je web sadržaj koji je kreiran na takav način da privlači pažnju korisnika koji će zbog radoznalosti kliknuti na link za web stranicu. Mamac je naslov a korisnici koje privuče naslov kliknuće na link da bi pročitali ostatak teksta. Servis koji reklamira takav članak zaradiće od klikova korisnika.

Ako vam ovo objašnjenje nije dovoljno, naslove kao što je “Nećete verovati šta je ovaj momak uradio...” sigurno ste viđali na društvenoj mreži.

Većina web sajtova na koje vas dovode ovakvi naslovi želi od vas samo klik, i prihod koji donese taj klik.

Međutim, neki idu i dalje od toga.

Istraživač Fioravante Suza iz kompanije Sucuri analizirao je jedan takav slučaj. Naslov članka koji je analizirao Suza je glasio: “Kako ukloniti zubni plak a da ne idete kod zubara!” To je divno, ako je moguće. Većina ljudi nerado ide kod stomatologa, tako da bi možda mnogi među njima kliknuli na ovakav naslov da bi otkrili kako je to moguće.

Čim se web sajt učita, iskače prozor sa molbom upućenom korisniku da prati sadržaj sa sajta na Facebooku lajkovanjem stranice sajta. Da bi korisnik video članak zbog koga je i došao na sajt moraće ili da lajkuje stranicu ili da zatvori ovaj prozor.

Međutim, dok je istraživač iz Sucurija čitao članak, koji je izgleda bio razočaravajući za njega, nije primetio šta se dogodilo. Kada se ponovo našao na Facebooku on je video da je ovaj članak podelio sa svojim prijateljima, iako to uopšte nije uradio.

Web sajt je nekako hakovao njegov Facebook naloga i podelio sadržaj bez njegovog znanja.

“Ima samo jedno logično objašnjenje! To je haker!”, kaže Suza.

Šta se dogodilo? Klik na dugme X trebalo je da zatvori iskačući prozor u kome se tražilo da posetilac sajta prati stranicu sajta na Facebooku. To je učitalo skriveni iframe. Klikom na X dugme posetilac sajta ustvari klikće na Facebook share dugme koje je učitao skriveni iframe. To je razlog zbog čega većina ljudi koji su podelili neki ovakav sadržaj kaže da nisu kliknuli na bilo šta sumnjivo, već su samo otvorili sajt.

Postoji takođe i JavaScript koji nadgleda aktivnosti miša na stranici, koji pokreće prikazivanje ili skrivanje iframea. On nije mobile friendly, tako da web sajt proverava da li je učitan u mobilnom browseru ili ne.

Ovaj slučaj jasno govori - nikada ne verujte ovakvim naslovima, ma kako bili neodoljivi.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook kažnjen sa 6 miliona dolara zbog deljenja podataka korisnika bez njihovog pristanka

Facebook kažnjen sa 6 miliona dolara zbog deljenja podataka korisnika bez njihovog pristanka

Facebook je u Južnoj Koreji kažnjen sa 6,7 milijardi vona, odnosno oko 6 miliona dolara, zbog deljenja podataka korisnika bez njihovog pristanka. Ju... Dalje

Nezaštićena baza podataka otkrila 100000 hakovanih Facebook naloga i globalnu prevaru na društvenoj mreži

Nezaštićena baza podataka otkrila 100000 hakovanih Facebook naloga i globalnu prevaru na društvenoj mreži

Sajber kriminalci ostavili su nezaštićenom bazu podataka ElasticSearch koja je otkrila globalno masovno hakovanje Facebook naloga koji su korišćen... Dalje

Lažni Twitter nalog Ilona Maska organizovao kripto-prevaru

Lažni Twitter nalog Ilona Maska organizovao kripto-prevaru

Verifikovani lažni nalog „Elon Musk“ primećen je ove nedelje među onima koji su odgovarali na tvitove Donalda Trampa. U odgovoru na tvi... Dalje

Haker pogodio lozinku Trampovog Twitter naloga, Twitter i Bela kuća ga demantuju

Haker pogodio lozinku Trampovog Twitter naloga, Twitter i Bela kuća ga demantuju

Holandski istraživač Viktor Gevers otkrio je da je uspeo da se prijavi na Twitter nalog predsednika Sjedinjenih Država Donalda Trampa nakon što je... Dalje

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Zbog ekstenzija za Chrome koje su izvlačile podatke korisnika Facebook tužio dve kompanije

Facebook je podneo tužbu protiv dve kompanije zbog stvaranja i distribucije zlonamernih ekstenzija za Google Chrome koji su bez odobrenja prikupljali... Dalje