Nekim profilima na Facebook-u može da se pristupi i bez lozinke
Društvene mreže, 05.11.2012, 07:41 AM

Stručnjaci uvek upozoravaju na korišćenje dugih i složenih lozinki sa velikim i malim slovima, brojevima i znakovima, ali bez obzira na snagu vaše lozinke, zahvaljujući otkrivenom propustu u Facebook-u za pristup nekim korisničkim profilima na ovoj mreži uopšte nije ni potrebna lozinka.
Ovaj propust je otkriven na Hacker News-u na kojem je objavljena poruka sa linkom na Google-ovu pretragu sa listom linkova na više od 1,3 miliona naloga na Facebook-u i e-mail adresa tih korisnika, a ono što je naročito zabrinjavajuće jeste da se, klikom na te linkove, automatski pristupa nekim od tih naloga - bez potrebe za upisivanjem lozinke, upozoravaju na BBC-u.
Dakle, osobe koje su putem Hacker News-a naišle na poruku sa linkovima na naloge na Facebook-u, mogle su samo jednim klikom miša i bez lozinke pristupiti profilima nekih korisnika ove društvene mreže.
Novinari BBC-a kontaktirali su ekipu iz Facebooka te im je Met Džons, jedan od bezbednosnih stručnjaka ove kompanije rekao da su linkovi koji su objavljeni na Hacker News-u poruke o obaveštenjima koje Facebook šalje korisnicima (npr. kada ste označeni na nekoj fotografiji Facebook vam pošalje poruku sa obaveštenjem sa linkom za direktan za pristup profilu), ali te poruke se šalju direktno na mail, vidljive su samo korisnicima tog maila i ne mogu se pretraživati putem Google-a.
Kako bi se sadržaj ovih mailova mogao pretraživati putem Google-a ili nekog drugog pretraživača, on bi trebao da bude objavljen online, a iako nije poznato ko ih je objavio, u ovoj kompaniji sumnjaju da je problem u nekim servisima koju nisu dobro zaštitili arhivirane mailove.
Džons kaže da linkovi koje Facebook šalje imaju ograničeno trajanje te se putem njih samo jednom može direktno pristupiti profilu na Facebooku tako da su mnogi od linkova objavljenih na Hacker Newsu nevažeći i putem njih se ne može pristupiti korisničkim profilima bez lozinke.
Ali, s obzirom da Facebook obaveštenja koje šalje mailom prikazuje i na samoj stranici, deo korisnika nikad ne otvori te linkove jer su ih već videli na internet stranici, odnosno na Facebook-ovoj mobilnoj aplikaciji - ti linkovi ostaju aktivni te se njihovim klikanjem može pristupiti korisničkim profilima bez potrebe za upisivanjem lozinke.
Trenutno nema informacija o broju korisnika kojima je na ovaj način provaljeno u njihove profile na Facebook-u (navodno su najviše ugroženi korisnici u Rusiji i Kini), a iz ove su kompanije objavili da su trenutno deaktivirali ovu opciju dok ne pronađu efikasan način zaštite korisnika čiji su se podaci pojavili na internetu i čijim se profilima može pristupiti.
Ovo je samo još jedan primer opasnosti koje vrebaju korisnike ove mreže kojima se, bez njihovog znanja, nepoznate osobe mogu "upasti" u nalog i videti, a možda i zloupotrebiti, njihove privatne i intimne poruke i fotografije.
Izvor: IT Vesti

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade