Oprez: Malver se širi preko poruka koje šalju Facebook prijatelji

Društvene mreže, 29.08.2013, 09:07 AM

Oprez: Malver se širi preko poruka koje šalju Facebook prijatelji

Ako dobijete email ili poruku na Facebook-u sa obaveštenjem da ste označeni na nekom video snimku, ne klikćite na link u poruci jer se iza toga krije malver.

Kada korisnik klikne na link u emailu ili Facebook poruci preusmerava se na web sajt na kome će od njega biti zatraženo da preuzme ekstenziju ili plug-in za browser kako bi mogao da pogleda video, kaže Karlo de Mičeli, nezavisni italijanski istraživač.

Kada korisnik preuzme plug-in, napadačima će biti omogućen pristup svim podacima korisnika sačuvanim u browser-u, uključujući i lozinke za pristup nalozima.

Mičeli kaže da je stopa napada malvera oko 40000 po satu i da je do sada inficirano više od 800000 računara korisnika Google-ovog browser-a Chrome. Malver koristi već preotete naloge korisnika Facebook-a da bi došao do prijatelja žrtava.

Korisnicima čiji su računari već zaraženi neće biti lako da uklone malver s obzirom da on blokira pristup podešavanjima browser-a ali i pristup mnogim sajtovima koji nude alate za uklanjanje malvera.

Portparol kompanije Google kaže da u kompaniji znaju za ove napade i da su oni već uklonili dodatke za browser koji su odgovorni za širenje malvera.

Iz Facebook-a su takođe potvrdili da su njihovi automatizovani sistemi detektovali napade a iz kompanije kažu da trenutno rade na uklanjanju malicoznih linkova. Portparol Facebook-a kaže da je samo manji procenat korisnika društvene mreže ugrožen ovim napadima, i da njihov tim trenutno proverava da li su korisnici preotetih naloga uklonili maliciozne ekstenzije za browser.

Međutim, Mičeli kaže da su napadači, koji su najverovatnije iz Turske, prilagodili svoj maliciozni kod i već pronašli način da napadnu korisnike Firefox-a.

Napadi u kojima se koriste dodaci za browser-e nisu retkost, što ne čudi s obzirom na popularnost ekstenzija. Međutim, ovaj napad je jedan od najraširenijih do sada zabeleženih napada koji koriste ovaj metod.

“Pre nekoliko godina rekli biste prijateljima da ne klikću na priloge (atačmente)”, kaže Mičeli. “Sada isti savet važi za dodatke browser-a.”

Mičeli dodaje da bi proizvođači browser-a trebalo da upozoravaju korisnike prilikom instaliranja dodataka, na isti način na koji se to radi prilikom instaliranja aplikacija za smart telefone, kako bi korisnici imali uvid u to kojim će podacima dodatak koji se instalira imati pristup.

Portparol Mozilla-e je rekao da korisnici treba da instaliraju programe samo sa dobro poznatih, pouzdanih web sajtova. “Korisnici treba da budu obazrivi u vezi prevara ili sumnjivih poruka u kojima se od njih traži da instaliraju softver za nepoznatog sajta”, rekao je predstavnik Mozilla-e.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje