Otkrivena velika fišing kampanja na Facebooku, napadači za nekoliko meseci zaradili milione dolara
Društvene mreže, 09.06.2022, 09:30 AM
Istraživači iz američke firme za sajber-bezbednost PIXM, sa sedištem u Njujorku, otkrili su veliku fišing operaciju koja je zloupotrebljavala Facebook i Messenger da bi namamila milione korisnika na stranice na kojima su prevareni korisnici unosili podatke za prijavljivanje za svoje naloge i na kojima su im prikazivane reklame.
Odgovorni za ove napade su koristili ukradene Facebook naloge za slanje poruka prijateljima, a zarađivali su od provizija za oglašavanje na mreži.
Kampanja je dostigla vrhunac u aprilu i maju 2022., ali je počela mnogo ranije, verovatno u septembru 2021.
Iako je nepoznato kako je kampanja prvobitno započela, PIXM navodi da su žrtve stizale na fišing stranice nakon niza preusmeravanja koja potiču sa Facebook Messengera.
Napadači su koristili automatizovane alate da šalju dalje fišing linkove prijateljima kompromitovanog profila preko Facebook Messengera, pa je tako broj ukradenih naloga bio sve veći.
Iako Facebook ima zaštitne mere da zaustavi širenje fišing linkova, organizatori ove kampanje su uspeli da zaobiđu ove zaštite koristeći legitimne servise za generisanja URL-ova kao što su litch.me, famous.co, amaze.co i funnel-preview.com, koje je teško blokirati jer ih koriste legitimne aplikacije.
Nakon što su otkrili da mogu da dobiju neautorizovan pristup stranicama sa statistikama o fišing kampanji, istraživači su otkrili da je 2021. 2,7 miliona korisnika posetilo jedan od fišing sajtova. Ova cifra je porasla na 8,5 miliona u 2022.
Istraživači su identifikovali 405 jedinstvenih naloga od kojih svaki ima zasebnu Facebook stranicu za fišing. Stranice ovih naloga imale su od samo 4.000 pregleda do čak 6 miliona pregleda. Istraživači veruju da oni predstavljaju samo delić naloga koji se koriste za kampanju.
Kada žrtva unese svoje podatke za prijavljivanje na fišing stranicu, počinje nova runda preusmeravanja, koja ih vodi na stranice za oglašavanje, ankete itd.
Procenjuje se da su oni koji stoje iza ove kampanje od ovih preusmeravanja zaradili milione dolara.
PIXM je pronašao dokaze koji povezuju ovu kampanju sa sajtom koji je zaplenjen i koji je deo istrage protiv Kolumbijca Rafaela Dorada, iako je nejasno ko je zaplenio domen i postavio obaveštenje na sajt. PIXM je podelio rezultate svoje istrage sa kolumbijskom policijom i Interpolom, ali kako napominju, kampanja je i dalje u toku, iako mnogi otkriveni linkovi više ne rade.
Izdvojeno
Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika
Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Pratite nas
Nagrade