Posle kritika zbog eksperimentisanja emocijama korisnika, Facebook najavio promene u istraživanjima
Društvene mreže, 06.10.2014, 08:57 AM

Facebook će promeniti način na koji vrši istraživanja nakon što se kompanija suočila sa oštrim kritikama zbog istraživanja koje je sprovedeno 2012. godine kada je Facebook manipulisao news feedovima korisnika da bi se ustanovilo kakav uticaj ima sadržaj na emocije korisnika.
Facebook je prošle nedelje saopštio da je posle tromesečnog razmatranja kompanija unela neke promene u procese istraživanja.
“Mi smo posvećeni tome da radimo istraživanja da bi Facebook bio bolji, ali želimo da to radimo na najodgovorniji način”, kažu iz Facebooka.
Facebook obavlja istraživanja u različitim oblastima, uključujući veštačku inteligenciju, korisničko iskustvo i društvene nauke.
Nove pravila uključuju jasnije smernice i unapređeni proces revizije pre nego što se otpočne sa istraživanjem. Tim koji će proveravati istraživanje sastojaće se od viših istraživača iz različitih oblasti, stručnjaka za pravo, privatnost i politiku. Istraživači će imati bolju obuku, a namenski web sajt sa istraživanja će biti redovno ažuriran.
Facebookova istraživanja dospela su u centar pažnje javnosti kada je u junu objavljena studija "Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze preko društvenih mreža", koja je otkrila kako se kompanija igrala sa emocijama korisnika društvene mreže. Tako je javnost doznala da su tokom jedne nedelje, 2012. godine, korisnici bez svoje volje i ne znajući ništa o tome, bili učesnici eksperimenta tokom kojeg je menjan njihov news feed da bi se ocenio uticaj sadržaja na raspoloženje korisnika.
Rezultati tog istraživanja objavljeni su u jednoj naučnom časopisu. Istraživanje iz 2012. godine je pokazalo da emocije mogu biti "zarazne". Ako korisnici vide vesele objave svojih prijatelja, veća je verovatnoća da će i sami objavljivati nešto veselo. Ako vide više tužnih objava, i sami će biti skloni da objavljuju takav sadržaj.
Iz Facebooka kažu da je istraživanje iz 2012. godine njima bilo veoma važno, ali da nisu očekivali takvu reakciju javnosti kada je objavljen naučni rad sa rezultatima tog istraživanja. Kompanija je najzad priznala da je neke stvari trebalo uraditi drugačije.
Tehnički direktor u kompaniji Majk Šropfer je u blog postu objavljenom prošle nedelje je napisao da je kompanija trebalo da razmotri neke druge, neeksperimentalne metode za ovo za nju veoma važno istraživanje. On je priznao i da Facebook nije jasno objasnio zašto i kako je to istraživanje urađeno.
Šropfer je objasnio da je Facebook odlučio da sprovede sporno istraživanje nakon jedne druge studije iz 2011. koja je ukazivala da pozitivne objave prijatelja dovode do toga da se korisnici loše osećaju. Facebook je želeo da proveri da li su ove tvrdnje tačne da bi se videlo da li bi trebalo promeniti nešto u vezi sa tim na Facebooku.

Izdvojeno
TikTok kažnjen sa 530 miliona evra zbog prenosa podataka evropskih korisnika u Kinu

Irska Komisija za zaštitu podataka (DPC) objavila je da je kaznila evropsku filijalu TikToka sa 530 miliona evra nakon istrage o transferu podataka k... Dalje
Hakeri tvrde da su ukrali lozinke 972.000 korisnika TikToka i sada prete da će ih objaviti

Hakerska grupa koja sebe naziva R00TK1T ISC CYBER TEAM tvrdi da je ukrala 972.000 lozinki korisnika TikToka. Hakeri su zapretili objavljivanjem lozink... Dalje
Meta testira novu AI tehnologiju koja otkriva naloge dece koja su se registrovala kao odrasle osobe

Meta testira novu AI tehnologiju koja može da identifikuje korisnike Instagrama mlađe od 16 godina, a zatim ih automatski prebacuje na tinejdžerske... Dalje
Podaci 2,8 milijardi X (Twitter) profila objavljeni na poznatom hakerskom forumu

Na zloglasnim Breach forumima procurili su podaci 2,87 milijardi X (Twitter) profila. Prema objavi korisnika foruma ThinkingOne, iza curenja podataka ... Dalje
Zbog lažne Metine tehničke podrške korisnici ostaju bez naloga
.jpg)
Meta ima više od 10 miliona aktivnih oglašivača na svojim platformama, a mnoga preduzeća zavise od oglasa na društvenim mrežama. Zato je razuml... Dalje
Pratite nas
Nagrade