Prevara ''Facebook Black'' ponovo aktuelna

Društvene mreže, 21.03.2013, 05:32 AM

Prevara ''Facebook Black'' ponovo aktuelna

Prevaranti na Facebook-u izgleda ne moraju da budu naročito inovativni. Već viđene prevare, posle kraće ili duže pauze, vraćaju se na društvenu mrežu skoro u istovetnom izdanju, kao da oni koji stoje iza njih računaju na zaboravnost korisnika ili na nove korisnike.

Jedan takav "povratnik" je i prevara sa obećanjem da ćete moći da imate “crnu verziju Facebook-a”.

Nova verzija prevare ima jednu grešku - naziv sajta društvene mreže je Faecbook.

Kao i u prethodnoj verziji, korisnici su označeni na slici a link koji vodi do eksternog sajta je u komentaru pored slike, umesto u opisu slike. Kada korisnik klikne na link, on se preusmerava na Facebook stranicu koja sadrži iframe pa korisnik kroz seriju preusmeravanja dospeva do stranice koja reklamira "Facebook Black".

Od korisnika se na toj stranici traži da preuzme ekstenziju za Google Chrome. Ekstenzija preuzima dva JavaScript fajla koji se nalaze na Amazon S3 (Amazon Simple Storage Service) i koji se koriste za širenje prevare na sve žrtvine naloge. Kreira se nova Facebook stranica sa žrtvinog naloga, koja uključuje i iframe koji preusmerava korisnike na stranicu Facebook Black.

Korisnicima koji instaliraju Facebook ekstenziju će biti ponuđeno da popune online ankete, od kojih ustvari prevaranti koji obećavaju “crni Facebook” zarađuju.

Symantec je detektovao ekstenziju za Chrome kao Trojanca. Google je već uklonio nekoliko ovakvih ekstenzija.

Ipak, oni koji su već prevareni treba da uklone ekstenziju i obrišu Facebook stranicu koju je ova ekstenzija kreirala.

Kako da se otarasite Facebook Black ekstenzije? U meniju “Settings” u Chrome-u, u okviru “Extensions” pronađite ekstenziju “Facebook Black”. Ukoliko ne možete da je pronađete, pregledajte sve ekstenzije i uklonite one koje vam se čine nepoznatim.

Facebook stranicu koju je kreirala ekstenzija treba obrisati tako što ćete u “Edit Page” na vrhu stranice odabrati “Manage Permissions”. Na dnu ekrana trebalo bi da vidite link “Delete [naziv stranice]. Kliknite na link i stranica će biti uklonjena.

Kao meru predostrožnosti trebalo bi promeniti i lozinku kako biste zaštitili svoj Fcebok nalog.

I na kraju, proverite i obrišite sve postove koje je ekstenzija objavila bez vašeg znanja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava

Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na ko... Dalje

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici tuže LinkedIn zbog obučavanja AI modela njihovim privatnim porukama bez pristanka korisnika

Korisnici LinkedIn Premium iz SAD tužili su platformu zato što je navodno delila njihove privatne poruke bez njihovog pristanka kako bi obučila mod... Dalje

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Zbog lažnih slika Breda Pita koje je generisala veštačka inteligencija, žena ostala bez skoro milion evra

Za En, Francuskinju u svojim pedesetim, 2023. je počela neobično. Dizajnerka enterijera, koja nije imala iskustva sa društvenim mrežama, otvorila ... Dalje

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Meti kažnjena sa 251 miliona evra zbog povrede podataka 29 miliona korisnika Facebooka 2018. godine

Irska komisija za zaštitu podataka (DPC) kaznila je Metu, matičnu kompaniju Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, sa 251 miliona evra zbog kršenja Op... Dalje

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Jutjuberi na meti hakera: više od 200.000 jutjubera dobilo lažne ponude za ugovore sa poznatim brendovima

Više od 200.000 jutjubera dobilo je ponude za partnerstva i promocije, a iza ove kampanje koja je u toku, a koju su otkrili istraživači platforme z... Dalje