Prevara sa ''verifikacijom Facebook naloga'' ponovo aktuelna

Društvene mreže, 28.01.2014, 07:08 AM

Prevara sa ''verifikacijom Facebook naloga'' ponovo aktuelna

Prevara sa verifikacijom Facebook naloga bila je aktuelna pre dve godine, a kako piše Hoax-slayer.com, ona je sa nekim izmenjenim detaljima ponovo aktuelna.

Kao i pre dve godine, i aktuelno upozorenje potpisuje “Facebook-ov verifikacioni tim” koji upozorava korisnike da prema SOPA i PIPA aktu svi profili moraju biti verifikovani do 15. marta ove godine da bi se potvrdilo vlasništvo nad nalogom i stranicama koje su povezane sa nalogom. Korisnici se pozivaju da klikom na dugme “Invite your Friends” pozovu prijatelje da i oni obave navodni proces verifikacije.

Naravno, obaveštenje nema bilo kakve veze sa Facebook-om i ako ga budete ignorisali, i posle 15. marta vaš nalog i stranice će i dalje biti vaši.

Od onih koji ipak kliknu na dugme u poruci biće zatraženo da daju dozvolu Facebook aplikaciji za pristup podacima profila. Kada to urade, aplikacija će započeti sa spamovanjem u ime prevarenog korisnika.

Prevareni korisnici će dospeti na još jednu lažnu stranicu gde će im ponovo biti rečeno da moraju da verifikuju svoj nalog klikom na još jedan link. Oni koji to urade, mogu dospeti na različite stranice sa anektama ili stranice na kojima će biti pozvani da se prijave za online igrice.

U okviru nekih anketa od korisnika se traži da daju svoj broj mobilnog telefona koji će prevarantima poslužiti da, protivno volji korisnika, pretplate brojeve na SMS servise koji svoje usluge naplaćuju veoma skupo. U drugim anketama od korisnika se traže lični podaci, kao i kontakt podaci koje prevaranti prodaju trećim licima. Spam je najmanje što korisnici koji ostave takve podatke mogu očekivati.

Prevaranti koji su odgovorni za prevaru sa verifikacijom naloga dobijaju proviziju svaki put kada neko od korisnika Facebook-a pristane da popuni upitnik ili ostavi lične podatke u nekom od ponuđenih formulara.

U nekim verzijama prevare zabeleženi su pokušaji da se žrtve ubede da predaju svoje podatke za prijavljivanje na email naloge. Jasno je da to znači kompromitovanje naloga koji se dalje koriste najčešće za spam.

Talas “upozorenja o verifikaciji Facebook naloga” zabeležen je u junu 2012. i maju 2013. Prošle godine su se na meti prevaranata našli vlasnici Facebook fan stranica od kojih je traženo da verifikuju svoje Facebook naloge.

Facebook nikada na ovaj način neće tražiti od korisnika da potvrde vlasništvo nad nalogom. Ako dobijete ovakvu poruku, ne otvarajte link u njoj, podseća Hoax-slayer.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

''Nije do vas, do nas je'': Instagram će ubuduće obaveštavati korisnike o ''tehničkim problemima''

Instagram je najavio nove funkcije koje će ljudima pružiti više informacija direktno u aplikaciji kada “nešto krene naopako”. Instagra... Dalje

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram najavio da će podsticati tinejdžere da ''odmore'' od Instagrama

Instagram će uvesti nove mere kako bi tinejdžere odvratio od štetnog sadržaja i podstakao ih da “predahnu”, izjavio je potpredsednik ... Dalje

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Na Telegramu se besplatno dele podaci 700 miliona korisnika LinkedIna

Baza podataka koja sadrži podatke o više od 700 miliona korisnika, za koje se veruje da su prikupljeni sa LinkedIna, procurila je ove nedelje, tri m... Dalje

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook uvodi promene u kontrolama kolačića za korisnike u Evropi

Facebook je najavio promene u kontrolama saglasnosti za kolačiće u Evropi sa ciljem da korisnicima omogući veću kontrolu nad privatnošću, ali... Dalje

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook demantuje izveštaje da je namerno odlagao rešavanje ozbiljnih problema na svojim platformama

Facebook tvrdi da je od 2016. godine potrošio više od 13 milijardi dolara na bezbednost i zaštitu, kao i da se 40.000 zaposlenih u kompaniji bavi i... Dalje