Prevaranti otimaju Facebook naloge pomoću lažnih upozorenja o kršenju autorskih prava
Društvene mreže, 11.02.2025, 13:30 PM
.jpg)
Check Point Research (CPR) je upozorio na novu phishing kampanju, koja je počela otprilike 20. decembra 2024., a koja je prvenstveno fokusirana na kompanije u Evropi, SAD i Australiji. Primećeni su i pokušaji prevare ciljeva kojima su se napadači obraćali na kineskom i arapskom jeziku, što ukazuje na globalni domet kampanje.
Prevaranti koriste Salesforce-ov automatizovani servis za distribuciju e-pošte, bez manipulacije ID-om pošiljaoca, zbog čega se čini da ovi mejlovi dolaze sa [email protected], što stvara osećaj autentičnosti.
Ovi mejlovi imaju lažni Facebook logo i lažno optužuju primaoce za kršenje autorskih prava. Napadači kao problem navode neovlašćeno korišćenje muzike zaštićene autorskim pravima u vlasništvu Universal Music Group.
Prema izveštaju CPR-a, primaocima se preti ograničenjima naloga, uključujući ograničenja objavljivanja, emitovanja uživo ili oglašavanja, osim ako ne ospore tužbu u kratkom vremenskom roku.
Ova obmana se nastavlja sa lažnom Facebook stranicom za podršku putem linka koji se nalazi u mejlu, a od žrtava se na toj stranici traži da unesu svoje podatke za prijavu. Ova stranica je dizajnirana da ukrade osetljive informacije, jer su ovi detalji navodno neophodni za pregled naloga.
Sama stranica oponaša Facebook interfejs, sadrži odeljak „Pregled naloga“ sa detaljima o navodnom „ograničenju naloga“. Korisniku se kaže da „nije dozvoljeno da koristi Meta proizvode za oglašavanje“ zbog neusaglašenosti sa standardima oglašavanja. Stranica uključuje lažne opcije za „Zahtev za pregled“ i „Otključavanje naprednih funkcija“, dodatno podstičući žrtve da daju svoje podatke.
Ova kampanja je opasnost za firme iz celog sveta koje zavise od Facebooka, jer omogućava sajber kriminalcima da kontrolišu njihove administratorske naloge, menjaju sadržaj, manipulišu porukama, brišu objave i menjaju bezbednosna podešavanja.
Facebook je često meta prevara sa kršenjem autorskih prava. Zato firme moraju imati jasan plan reagovanja na incidente, uključujući korake za oporavak kompromitovanih naloga, postavljanje sistema upozorenja za sumnjive prijave i neuobičajene aktivnosti naloga i obuku zaposlenih o verifikaciji statusa stranice Facebook naloga.
Foto: Roman Martyniuk | Unsplash

Izdvojeno
Facebook želi da koristi slike koje nikada niste objavili za obuku AI modela

Facebook već godinama koristi javne objave, fotografije i interakcije korisnika za obuku veštačke inteligencije. Kompanija je već iskoristila javn... Dalje
Facebook uvodi passkey – bezbedniji način prijave bez lozinke
.jpg)
Facebook je najavio da uvodi passkey (digitalni ključ) kao novi način prijavljivanja na mobilnim uređajima, bez potrebe za klasičnim lozinkama. Ov... Dalje
Zašto sajber kriminalci traže posao na LinkedIn-u
.jpg)
Sajber kriminalci iz poznate grupe FIN6 predstavljaju se kao ljudi koji traže posao na platformama poput LinkedIn-a kako bi zarazili poslodavce malve... Dalje
Oglasi za lažne AI video generatore na Facebook-u i LinkedIn-u šire malvere

Mandiant Threat Defens upozorava korisnike na prevaru iza koje stoji grupa UNC6032 koja na društvenim mrežama postavlja oglase za lažne AI video al... Dalje
TikTok video snimci šire malvere Vidar i StealC

Sajber kriminalci koriste TikTok video snimke za širenje malvera za krađu informacija Vidar i StealC u ClickFix napadima, upozorava Trend Micro. Re... Dalje
Pratite nas
Nagrade